Hvad man hele tiden skal lægge øre til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.779 visninger
77 svar
0 synes godt om
4. december 2011

PiaRW

Jeg er gravid i uge 36, og jeg syntes bare at jeg er ved at blive KVALT i kommentarer om min mave og baby..
"Jeg kender en som har termin næsten samme tid som dig og hun er kun halvt så stor"
"Hold da op du springer snart"
"Hvaa har du en bowlingkugle under trøjen"
"HOOOOLD da op hvor er du stor, du bliver jo kæmpe!"
"Er du sikker på der ikke er to????" (ØH JA, ellers havde jeg nok sagt det???)

Og jeg syntes bare slet ikke jeg er større end alle andre i denne uge, har indtil videre taget 8 kg på. Jeg bliver bare så ked af det hver gang folk får mig til at føle som et monster som er unormalt stort i forhold til alle andre. Man føler sig jo ikke ligefrem specielt dejlig i forvejen med væske i kroppen og ekstra kilo på sidebenene.

- Og ikke nok med alle de kommentarer om min SYGT KÆMPE store mave, så kommer de her da os:
"du kan ligesågodt vænne dig til at sove forfærdeligt, det bliver MEGET værre"
"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"
- Jeg VED godt det er hårdt at blive forældre, folk skal bare hele tiden lige forsikre sig om, om jeg nu også er sikker på, at jeg ved hvor hårdt det er.. Og jeg glæder mig helt vild, også til det der bliver hårdt og pisse træls, det hører med og er en del af oplevelsen...

Altså, og så oveni det, føler jeg bare jeg har ramt muren, har haft så ondt så ondt den sidste uge, har svært ved at glædes over at være gravid ligenu, nok også pga. alle de dumme kommentarer. Jeg FRYGTER at folk bliver ligeså irriterende når jeg har min lille skat i armene, og hele tiden skal komme med råd og skrækhistorier... ARGH!!
F*ck jeg skulle bare lige ud med min vrede, og oveni det ville jeg bare lige vise et par gravidbilleder jeg fik taget igår....
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

morethanperfect

PiaRW skriver:

Jeg er gravid i uge 36, og jeg syntes bare at jeg er ved at blive KVALT i kommentarer om min mave og baby..
"Jeg kender en som har termin næsten samme tid som dig og hun er kun halvt så stor"

Og jeg syntes bare slet ikke jeg er større end alle andre i denne uge, har indtil videre taget 8 kg på. Jeg bliver bare så ked af det hver gang folk får mig til at føle som et monster som er unormalt stort i forhold til alle andre. Man føler sig jo ikke ligefrem specielt dejlig i forvejen med væske i kroppen og ekstra kilo på sidebenene.

- Og ikke nok med alle de kommentarer om min SYGT KÆMPE store mave, så kommer de her da os:
"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"
- Jeg VED godt det er hårdt at blive forældre, folk skal bare hele tiden lige forsikre sig om, om jeg nu også er sikker på, at jeg ved hvor hårdt det er.. Og jeg glæder mig helt vild, også til det der bliver hårdt og pisse træls, det hører med og er en del af oplevelsen...

Altså, og så oveni det, føler jeg bare jeg har ramt muren, har haft så ondt så ondt den sidste uge, har svært ved at glædes over at være gravid ligenu, nok også pga. alle de dumme kommentarer. Jeg FRYGTER at folk bliver ligeså irriterende når jeg har min lille skat i armene, og hele tiden skal komme med råd og skrækhistorier... ARGH!!
F*ck jeg skulle bare lige ud med min vrede, og oveni det ville jeg bare lige vise et par gravidbilleder jeg fik taget igår....

Ihh hvor jeg husker det så tydeligt . ! Men altså , sådan er det

Og jeg syns du er kanon smuk ! 

Anmeld

4. december 2011

Neon

Da jeg læste dit indlæg troede jeg du var stor som et hus, men det er du jo langt fra.. Jeg kender en som tog 30 kilo på og bag fra kunne man slet ikke se hun var gravid. Det var en KÆMPE mave. Du er fin!

Jeg er 27 uger henne.. Jeg er også begyndt at høre at min mave er stor.. Min mormor blev helt forbavset over jeg havde taget 8 kilo på nu.. Hun tog åbenbart kun 6 og 8 kilo på med hendes børn. Hader når folk skal fortælle om hvor perfekte de har været med deres vægt og mave! Så jeg kan så meget følge dig!

Anmeld

4. december 2011

Mussen2

Super flotte billeder og gud hvor jeg kender det!

Heldigvis er jeg he i 2. graviditet blevet mere kontant og spydig overfor de åndsvage kommentarer. Folk er så ubetænksomme.

Så svar igen eller sig højt hvad du tænker når de siger deres bemærkninger. Så må de floves lidt! for af en eller anden grund er en gravid mave nok til at alle synes de højlydt må og skal forholde sig til dig!

Jeg fik en melding da jeg var til 3d scanning om at hvis jeg fik bemærkninger om min størrelse, så kunne det måske også være rart for mig at vide at jeg faktisk har meget fostervand og at det er et super godt trivselstegn.

Desuden er vi jo forskellige og højde og drøjde spiller ind. Jeg tog 16 kg på i sidste graviditet og tror det bliver det samme i denne. Lige nu er jeg på godt 11 kg.

Jeg tror faktisk det er værre for dem som har det den anden vej, altså ikek har en mave, for di får kommentarer i retning af om de nu er sikker på at baby har det godt og trives.

Anmeld

4. december 2011

Isabella_mor

jeg tror at ALLE gravide kvinder hader de der kommentarer..

DU HAR EN SMUK SMUK SMUK mave.. og den er da helt fin  

din baby har bare meget plads, og det er kun en god ting

Anmeld

4. december 2011

Kløver

Du har da en stor smuk mave, og maven fylder jo når man er højgravid, men har da set det der var langt værre.
Jeg var for nogle uger siden til fødselsdag, og Er 2 gangs gravid, så det har hurtigt begyndt at fylde en smule. Men fik lige kommentaren, hold da op, det er da vist ved at være lige op over.. eh NEJ, jeg er så 4 mdr henne, blev også lidt ked af det. Men samtidig synes jeg også det sårer når man er ved at være godt stor, og folk udtaler at de ikke kan se man fs gravid, hm tak fordi du synes jeg normalt ligner en oppustet hval.
Folk har altid en mening, om man ønsker at høre den eller ej, og det kan gøre ondt. JEg fødte for tidligt sidst, og denne gang har vi planlagt bryllu og fået kommentarer om vi nu ikke burde flytte det, og at de havde bekymringer om det ville blive til noget hvis jeg nu skulle føde før tid. Ikke det man ønsker at høre når man giver en invitation, eller da vi fortalte om graviditeten, i stedet for tillykke sagde folk bare. HOld da op det var hurtigt!
Prøv at se om fv kan fokusere på de ting der giver dig glæde selvom det kan være svært

Kæmpe kram herfra

Anmeld

4. december 2011

PiaRW

morethanperfect skriver:

Ihh hvor jeg husker det så tydeligt . ! Men altså , sådan er det

Og jeg syns du er kanon smuk ! 

Tak for de søde ord, det er dejligt når man får det at vide, for jeg syntes godt nok de negative/trælse kommentarer overdøver de søde kommentarer
ja sådan er det vist desværre! Ville ønske jeg havde en spydig kommentar som bare kunne få folk til at lukke i!

Anmeld

4. december 2011

Pige2009

PiaRW skriver:

"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"

Spring op og fald ned på det!  Jeg ignorerede fuldstændig alle de tåbelige kommentarer, jeg blev mødt med Det siger mere om dem end om dig - nyd så den sidste del af graviditeten inden den lille kommer

Anmeld

4. december 2011

morethanperfect

PiaRW skriver:

Tak for de søde ord, det er dejligt når man får det at vide, for jeg syntes godt nok de negative/trælse kommentarer overdøver de søde kommentarer
ja sådan er det vist desværre! Ville ønske jeg havde en spydig kommentar som bare kunne få folk til at lukke i!

I slutningen af min graviditet kom jeg til at sige noget som virkelig fik dem til at holde mund ..  

Jeg var rigtit sur , og ville bare ha ham ud .. 

Meeen jeg savner nogle gange min mave , og det tror jeg nu også du kommer til , så nyd den så længe det varer .. Du er rigtig fin ! 

Anmeld

4. december 2011

PiaRW

Neon skriver:

Da jeg læste dit indlæg troede jeg du var stor som et hus, men det er du jo langt fra.. Jeg kender en som tog 30 kilo på og bag fra kunne man slet ikke se hun var gravid. Det var en KÆMPE mave. Du er fin!

Jeg er 27 uger henne.. Jeg er også begyndt at høre at min mave er stor.. Min mormor blev helt forbavset over jeg havde taget 8 kilo på nu.. Hun tog åbenbart kun 6 og 8 kilo på med hendes børn. Hader når folk skal fortælle om hvor perfekte de har været med deres vægt og mave! Så jeg kan så meget følge dig!

Ja folk kan virkelig få en til at føle sig unormalt stor, men måske det bare er fordi de ikke ved bedre..
Folk stempler også bare en til at man får en kæmpe baby hvis man har en stor mave, og det er bare så latterligt, for som kommenteret i tråden kan det være fostervand man har meget af. Og min baby er skønnet til normalvægt, folk bliver helt forbavsede når jeg fortæller det..
Tak, dejligt vi kan støtte hinanden når folk skal være "så meget bedre eksempler" ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.