Hvad man hele tiden skal lægge øre til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2011

Pige2009

PiaRW skriver:

Tak for din kommentar, jeg prøver virkelig. Men når alt bare lige ramler om hovedet på en, og smerterne bare bliver mere og mere, så er det svært at ignorere at folk skal kommentere ens situation i negativ retning.. Men vil prøve, man hører jo man kommer til at savne at være gravid...

Du er heldigvis tæt på termin. Personligt savnede jeg ikke at være gravid, selvom jeg ingen gener havde overhovedet Held og lykke med resten af graviditeten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Isabeau

PiaRW skriver:

Jeg er gravid i uge 36, og jeg syntes bare at jeg er ved at blive KVALT i kommentarer om min mave og baby..
"Jeg kender en som har termin næsten samme tid som dig og hun er kun halvt så stor"
"Hold da op du springer snart"
"Hvaa har du en bowlingkugle under trøjen"
"HOOOOLD da op hvor er du stor, du bliver jo kæmpe!"
"Er du sikker på der ikke er to????" (ØH JA, ellers havde jeg nok sagt det???)

Og jeg syntes bare slet ikke jeg er større end alle andre i denne uge, har indtil videre taget 8 kg på. Jeg bliver bare så ked af det hver gang folk får mig til at føle som et monster som er unormalt stort i forhold til alle andre. Man føler sig jo ikke ligefrem specielt dejlig i forvejen med væske i kroppen og ekstra kilo på sidebenene.

- Og ikke nok med alle de kommentarer om min SYGT KÆMPE store mave, så kommer de her da os:
"du kan ligesågodt vænne dig til at sove forfærdeligt, det bliver MEGET værre"
"Se hvad der venter dig"
"Glæd dig"
- Jeg VED godt det er hårdt at blive forældre, folk skal bare hele tiden lige forsikre sig om, om jeg nu også er sikker på, at jeg ved hvor hårdt det er.. Og jeg glæder mig helt vild, også til det der bliver hårdt og pisse træls, det hører med og er en del af oplevelsen...

Altså, og så oveni det, føler jeg bare jeg har ramt muren, har haft så ondt så ondt den sidste uge, har svært ved at glædes over at være gravid ligenu, nok også pga. alle de dumme kommentarer. Jeg FRYGTER at folk bliver ligeså irriterende når jeg har min lille skat i armene, og hele tiden skal komme med råd og skrækhistorier... ARGH!!
F*ck jeg skulle bare lige ud med min vrede, og oveni det ville jeg bare lige vise et par gravidbilleder jeg fik taget igår....

Især den der: 'Sikker på der ikke er 2 derinde?' Luk røven!! Har godt nok taget en del på og ja, det ligner en virkelig rund fodbold, men hallo! Klar over jeg er gravid? Hormonel? Let til tårer?

Lige nu er jeg 3 dage over tid og SÅ træt af folk med deres: 'Sker der ikke snart noget? Vil hun ikke ud? Spis stærk mad! Løb op og ned ad trapperne! Dyrk sex med din mand! Bag en 've-kage'! Drik amerikansk olie! Igen: luk røven! Det hjælper ikke!!!

Ork!! Så kom dog ud!! 

Anmeld

4. december 2011

PiaRW

Toshiba skriver:

regl nr. 1 når man får /venter barn/børn

LÆR at sige fra - fortæl du ikke gider høre på det - de hjælper dig IKKE med de kommentarer.....

Ja, jeg vil sige fra til den næste der kommenterer i en negativ retning.. Måske sige noget i stil af: Hvad skulle den bemærkning gøre godt for mig?

tak for din kommentar

Anmeld

4. december 2011

morethanperfect

PiaRW skriver:

Må jeg høre, må jeg høre??? Det kan være den er brugbar for mig jo

Ja vil prøve at nyde det, men som sagt det negative overskygger let det positive fordi det er blevet så hårdt som det er nu... tak

Åhh det var ikke nogle særlig pæne ting jeg fik sagt .. Husker en gang min svigermor sagde at nu kunne han da ik være i maven , og holda op hvor var jeg bare stor .. Så sagde jeg : Ja og man skulle tror du havde en mere i din mave ! Og så gik jeg  Hov.. 

Anmeld

4. december 2011

PiaRW

Isabeau skriver:

Især den der: 'Sikker på der ikke er 2 derinde?' Luk røven!! Har godt nok taget en del på og ja, det ligner en virkelig rund fodbold, men hallo! Klar over jeg er gravid? Hormonel? Let til tårer?

Lige nu er jeg 3 dage over tid og SÅ træt af folk med deres: 'Sker der ikke snart noget? Vil hun ikke ud? Spis stærk mad! Løb op og ned ad trapperne! Dyrk sex med din mand! Bag en 've-kage'! Drik amerikansk olie! Igen: luk røven! Det hjælper ikke!!!

Ork!! Så kom dog ud!! 

Tak for din kommentar..
Hvor er det bare vildt at det er så mange gravide der bliver kommenteret på i negativ retning. Jeg tror ikke folk ved hvad det gør ved en, for ja man er sku let til tårer og man tager det bare til sig!
for at det snart bliver din tur...

Anmeld

4. december 2011

Toshiba

PiaRW skriver:

Ja, jeg vil sige fra til den næste der kommenterer i en negativ retning.. Måske sige noget i stil af: Hvad skulle den bemærkning gøre godt for mig?

tak for din kommentar

jeg lærte det først selv EFTER min dreng var født...

alle de- hvorfor gør du sådan og ikke sådan-----

da du var barn gjorde vi sådan..

Måske du skulle prøve at gøre sådan her....

GRR 

NÅH men det gør jeg så IKK

En dag fik jeg NOK . og så var det svesken på disken - og siden har de accepteret jeg IKKE gider gode råd - MED MINDRE jeg selv spørger

Man kan få PIP af gode "råd" - kommentarer til ALT

Så mit råd er - sig fra allerede nu.... og gør dem klart de ikke behøver komme med input med mindre du spørger efter det

OG forresten.... du er flot gravid !!! - så glem de negative bemærkninger

Anmeld

4. december 2011

PiaRW

morethanperfect skriver:

Åhh det var ikke nogle særlig pæne ting jeg fik sagt .. Husker en gang min svigermor sagde at nu kunne han da ik være i maven , og holda op hvor var jeg bare stor .. Så sagde jeg : Ja og man skulle tror du havde en mere i din mave ! Og så gik jeg  Hov.. 

Uha, den sved vist... Avs avs, så tror jeg sørme jeg skal være på kanten og totalt træt af det hele hvis sådan en kommentar skal komme fra mig.. den må skuda ha lukket munden på hende! ha

Anmeld

4. december 2011

morethanperfect

PiaRW skriver:

Uha, den sved vist... Avs avs, så tror jeg sørme jeg skal være på kanten og totalt træt af det hele hvis sådan en kommentar skal komme fra mig.. den må skuda ha lukket munden på hende! ha

Jep det gjorde den også .. Men et par dage senere fødte jeg , så havde vi begge jo glemt alt om det .. Men stadig væk , pas på hvad du siger ..
Nu vil jeg hoppe i seng . Sov godt  

Anmeld

4. december 2011

PiaRW

Toshiba skriver:

jeg lærte det først selv EFTER min dreng var født...

alle de- hvorfor gør du sådan og ikke sådan-----

da du var barn gjorde vi sådan..

Måske du skulle prøve at gøre sådan her....

GRR 

NÅH men det gør jeg så IKK

En dag fik jeg NOK . og så var det svesken på disken - og siden har de accepteret jeg IKKE gider gode råd - MED MINDRE jeg selv spørger

Man kan få PIP af gode "råd" - kommentarer til ALT

Så mit råd er - sig fra allerede nu.... og gør dem klart de ikke behøver komme med input med mindre du spørger efter det

OG forresten.... du er flot gravid !!! - så glem de negative bemærkninger

Ja, må hellere hugge bremsen i nu, ellers bliver jeg da sindsyg, kan slet ikke holde folk og deres "bedrevidenhed" ud!!!
Tak for komplimentet, det har jeg sørme brug for...

Anmeld

4. december 2011

Isabeau

PiaRW skriver:

Tak for din kommentar..
Hvor er det bare vildt at det er så mange gravide der bliver kommenteret på i negativ retning. Jeg tror ikke folk ved hvad det gør ved en, for ja man er sku let til tårer og man tager det bare til sig!
for at det snart bliver din tur...

Tak Selvfølgelig er der nogen som er søde, og siger: 'Hun kommer når hun er klar til det!' Fx min mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.