Hvad man hele tiden skal lægge øre til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

PiaRW

BabyBambi skriver:

Stiller mig lige enig med Frøken J her og tilføjer lige lidt mere trøst!! Jeg fødte nemlig også en dejlig stor basse på 4300g, og jeg fik kun et par meget små hudafskrabninger!!

I virkeligheden tror jeg ikke det handler om størrelsen på baby, om hvorvidt man sprækker eller ej, tror faktisk mere det handler om hvor længe ens fødselsforløb varer og dermed hvor lang tid man har til at blive rigtig godt modnet og klar til at føde..

Du skal ikke tage dig af hvad andre folk siger, du er SMUK!!

Åh tak, dejligt med solskinshistorier om store babyer
Der er sikkert nemlig rigtig meget som spiller ind under fødslen, som du siger.
Prøver at lade være - Mange mange tak, hvor er du sød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Hasselnødden

MEGET smukke billeder!

Anmeld

6. december 2011

Anette&Sophia

PiaRW skriver:

Tusind tak, det er jeg glad for du syntes!
Ej okay, han er da bare en totalt nar!! Kan sku godt forstå du blev ked af det!
Ja, du har helt ret. Som om at man må sige hvad man vil til en som er gravid... Blev også kaldt en flodhest af en nær veninde, blev lidt forarget, men vidste godt at hun ikke mente det fordi hun har sagt mange gange at min mave er så smuk og jeg er så flot gravid. Men alligevel, hvad skulle sådan en kommentar lige til for??

Lige præcis de kommentare virker som om de er okay at komme med, men det er sgu bare ikke særlig fedt. Men som du selv siger kom den med flodhesten fra en nær veninde, du vidste der ikke mente det fordi hun netop har sagt så mange positive ting, dem er der heldigvis mange af. Folk der synes man er flot gravid, men samtidig driller en med kærlighed. "Du kan snart trille"
Folk mener heldigvis for det meste ikke altid hvad de siger, af nedladende ting, specielt ikke hvis de kommer fra en person der står en nær
Men lyt til de positive ord, det er dem der passer

Anmeld

6. december 2011

4xGreve

PiaRW skriver:

Tusind tak hvor er du sød.
Prøver også at lade det suse ind af det ene og ud af det andet. Men som du siger er man bare mere sårbar nogle dage.
Nej, det er SLET ikke hvad man har brug for, men folk ved åbenbart bare ikke bedre?
Ja det kan være svært at styre sulten, håber du får bugt med din store appetit - kan godt forstå du panikker lidt, for jeg syntes også at mine +8 kilo er langt nok, men det er jo nok bare ikke muligt at holde den der når man er blevet så immobil som man er!

hehe nej det er svært at holde den der, jeg må f.eks ingen ting lave, jeg må knap nok løfte en litter mælk eller gå 500m. pga. jeg fødte så ekstremt fortidligt denne gang så jeg laver jo overhovedet ingen ting eller jo jeg går ned og aflaver den store i børnehave og henter hende igen (lidt stædig har man vel lov at være)...

Anmeld

6. december 2011

Chalala85

PiaRW skriver:

Tak for din kommentar og de søde ord
Nej jeg tror ikke folk tænker over at man er en stor hormonbombe, men for søren, ingen ville snakke så respektløst til en som ikke var gravid..
Nej så holder du vægten flot, der er jo mange som tager langt mere på!
Ja, det håber jeg også de gør.

Det er nemlig de folk ikke tænker over, som om det er okay og normalt at man nærmest skal kommentere en gravid kvindes størrelse og især i forhold til andre osv.

På en måde burde man jo sætte foden i og spørge dem hvorfor de synes de skal udtale sig om en størrelse og vægt på en måde som virker utrolig negativ og ikke ligefrem gavner ens hormoner?!?!

Tror jeg vil overveje det næste gang hehe

Anmeld

6. december 2011

baby012

uha, kender det godt  

er selv 36+1, og jeg får altså også rigtig mange af de der kommentare. det høre jo med, men man blive da ked af det fordi at man jo i forvejen godt ved at man er stor, og man kan ikke være i sit normale tøj mere osv. 

et godt råd, hver gang folk kommentere det, som f.eks. hej tykke.. så bare sig tak ..og smil,  for det er som regel ment som et kompliment.. (de er ikke nemme at tage imod når man er gavid) 

og er der nogen der mener det mindste negative med det, så har jeg altså sagt en ting før som måske ikke var helt gennemtænkt 

en pige der kom op til mig og sagde at jeg da snart sprang, og at jeg da var blevet fed på maven, der kunnejeg altså ikke helt lade være med at sige, jo tak, jeg er gravis, hvad er din undskyldning? har ikke hørt noget fra hende siden med de der kommentarer 

Anmeld

6. december 2011

Levi&LilysMor

PiaRW skriver:

Tusind tak skal du have
Uha ja, jeg kan lige forestille mig at folk bliver virkelig bedrevidende og skal komme med konstante rettelser, råd eller kommentarer når man har fået babyen..
Åh kan godt forstå du bliver vred. Kan hun da ikke bare blande sig uden om? Godt du sagde fra!

Tror der går noget tid før hun forstår det  men der bliver sagt fra hele tiden fra nu af ! BUM.

Anmeld

6. december 2011

Pige2009

PiaRW skriver:

Ja, heldigvis....
Jeg kan ikke svare på om jeg kommer til at savne det, men tror det godt nok ikke.
Tusind tak skal du have

Velbekomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.