Hvad man hele tiden skal lægge øre til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2011

-Sigrid-

PiaRW skriver:

Ja, så må vi jo støtte hinanden, når folk sådan skal bringe ens pis i kog

*uge 35 ;b

Og ja nemlig ja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

Chalala85

Kender følelsen alt for godt. Nogen tænker bare ikke før de taler, eller de tænker bare ikke over hvordan det modtages når man er gravid

Jeg er selv i uge 27 og får også konstant at vide jeg er meget større og bla bla. Nogen dage føler jeg mig bare som Godzilla når jeg får sådan en kommentar, andre gang ryster jeg det af mig. Har taget 5,5kg på indtil videre, så skidt er det jo ikke.

Men du er ikke alene og jeg synes bestemt ikke du er kæmpe stor. Synes du er smuk højgravid

Håber folk dæmper sig lidt når din lille bebs kommer til verden.

Anmeld

5. december 2011

4xGreve

JEG syntes du er utrolig flot gravid...  og du skal bestemt ikke høre på alle de åndsvage kommentar...

Jeg får dem også konstant -

"sikke en fin lille mave du har"

"du er da ikke særlig stor denne her gang"

"hold da op du er vokset siden sidste gang" (4 dage imellem vi så hinanden)

"er det tvillinger?" (tror det er en standart kommentar)

eller den her er min ynglings (not) ---->

"ihh du er jo begyndt at blive rund i kinderne" 

Elsker også alle de ting man skal ligge øre til og har sku ingen idé om hvordan man skal forholde mig, for det gør ondt de siger min mave er lille men igen så skræmmer det mig helt vildt den er stor, og dte er jo nok en af de væreste ting ved at være gravid men ved ikke helt selv hvordan man har det med det hele den ene dag nyder man sin store mave den næste dag panikker man over den og de forandringer den evt. kan lave og som man ikke kan forholde sig til, også skal man samtidig forholde sig til alle andres kommentar det er bestemt ikke det man har brug for!

Jeg er i uge 29+3 og har rundet de 15kg (PANIK) ig jeg er konstant sulten aldrig mæt, så prøver at holde mig selv i kort snor men nøj hvor er det svært

Nyd din graviditet, du er smuk

Anmeld

5. december 2011

ano14316

anetteb skriver:

Din mave er ihvert fald også smuk! og jeg synes bestemt også at den passer til uge 36

Når man er gravid er man bare så ekstra sårbar, også i ugerne efter. Jeg har tabt 11 kg so far, men nogen kommer med de der latterlige kommentare som "hvor meget tog du lige på? - du er helt rund i" "hvor meget har du tabt dig indtil videre? - du har stadig et rundt hovede" osv osv.
Skrev en dag på face en update på lille pigen efter SP havde været på besøg. ( vægt osv ) - "nu er hun snart lige så tyk som sin mor" - EJ! luk røven. helt ærligt. han var endda selv lige blevet far så han burde da vide hvordan vi tøser har det efter sådan en graviditet.

men folk burde virkelig lukke med alt det negative lort. for at sige det sådan. Det er sgu ikke fair. Vi går både med vores glæde og spænding omkring det her lille væsen, men sammentidig også med en masse åndsvage homoner der bobler rundt som en anden flubber film. Man siger jo heller ikke negative ting til en der ikke er gravid, for det kan man ikke få sig selv til af ren respekt overfor andre mennesker, - men det virker lidt som om at når man er gravid, så er det tilladt for andre mennesker at komme med latterlige kommentare om ens størrelse, kropsdele og homonballance. Det er virkelig ikke fair.

ej ja især det der med at man er ekstra sårbar lige efter..

Min rigtig rigtig gode veninde spurgte mig hvordan jeg så var "dernede" efter jeg havde født, og jeg var lige ved at tude, fordi man føler sig så revet fra hinanden.. og jeg havde utrolig svært ved at jeg ikke kunne "kende" mig selv.. Og jeg ved jo godt at hun ikke har haft nogen veninder før der har født, og at hun bare var nysgerrig, men der gik det virkelig op for mig hvor iturevet man er følelsmæssigt..

Anmeld

5. december 2011

Anette&Sophia

ano14316 skriver:

ej ja især det der med at man er ekstra sårbar lige efter..

Min rigtig rigtig gode veninde spurgte mig hvordan jeg så var "dernede" efter jeg havde født, og jeg var lige ved at tude, fordi man føler sig så revet fra hinanden.. og jeg havde utrolig svært ved at jeg ikke kunne "kende" mig selv.. Og jeg ved jo godt at hun ikke har haft nogen veninder før der har født, og at hun bare var nysgerrig, men der gik det virkelig op for mig hvor iturevet man er følelsmæssigt..

du har fuldstændig ret!
har nu ikke selv haft det svært med at snakke om undervognen ang. syning osv. - men noget jeg tænker rigtig meget over, er hvad min kæreste tænker, for det er jo ikke sikkert at "musse" er ligesom før. Og jeg ville da blive sønderknust hvis han kommentere noget omkring mit underliv efter fødslen

Anmeld

5. december 2011

PiaRW

anetteb skriver:

Din mave er ihvert fald også smuk! og jeg synes bestemt også at den passer til uge 36

Når man er gravid er man bare så ekstra sårbar, også i ugerne efter. Jeg har tabt 11 kg so far, men nogen kommer med de der latterlige kommentare som "hvor meget tog du lige på? - du er helt rund i" "hvor meget har du tabt dig indtil videre? - du har stadig et rundt hovede" osv osv.
Skrev en dag på face en update på lille pigen efter SP havde været på besøg. ( vægt osv ) - "nu er hun snart lige så tyk som sin mor" - EJ! luk røven. helt ærligt. han var endda selv lige blevet far så han burde da vide hvordan vi tøser har det efter sådan en graviditet.

men folk burde virkelig lukke med alt det negative lort. for at sige det sådan. Det er sgu ikke fair. Vi går både med vores glæde og spænding omkring det her lille væsen, men sammentidig også med en masse åndsvage homoner der bobler rundt som en anden flubber film. Man siger jo heller ikke negative ting til en der ikke er gravid, for det kan man ikke få sig selv til af ren respekt overfor andre mennesker, - men det virker lidt som om at når man er gravid, så er det tilladt for andre mennesker at komme med latterlige kommentare om ens størrelse, kropsdele og homonballance. Det er virkelig ikke fair.

Tusind tak, det er jeg glad for du syntes!
Ej okay, han er da bare en totalt nar!! Kan sku godt forstå du blev ked af det!
Ja, du har helt ret. Som om at man må sige hvad man vil til en som er gravid... Blev også kaldt en flodhest af en nær veninde, blev lidt forarget, men vidste godt at hun ikke mente det fordi hun har sagt mange gange at min mave er så smuk og jeg er så flot gravid. Men alligevel, hvad skulle sådan en kommentar lige til for??

Anmeld

5. december 2011

PiaRW

LevisMor skriver:

Synes det er en flot mave du har dig  og ja de er ligeså trælse at høre på efter man har født, så tror de faktisk det er deres baby og vil bestemme hvad det må og skal osv, hvert fald ved mig .

Min svigermor sagde igår, da jeg holde ham mens hans sov. Læg ham da ned i liften. så sagde jeg for første gang NEJ!, jeg holder ham nu. hun tror faktisk hun skal bestemme hvad jeg skal gøre af ham, men nu er det fandme slut, jeg tikker indeni...

Tusind tak skal du have
Uha ja, jeg kan lige forestille mig at folk bliver virkelig bedrevidende og skal komme med konstante rettelser, råd eller kommentarer når man har fået babyen..
Åh kan godt forstå du bliver vred. Kan hun da ikke bare blande sig uden om? Godt du sagde fra!

Anmeld

5. december 2011

Frejsmor

PiaRW skriver:

Ja man gør!
Tak for din historie, den vil jeg gemme og bruge mod folk som mener jeg sprækker på kryds og tværs! For der ér jo ikke alle der sprækker, men der ved folk, IGEN, nok ikke bedre.......

Stiller mig lige enig med Frøken J her og tilføjer lige lidt mere trøst!! Jeg fødte nemlig også en dejlig stor basse på 4300g, og jeg fik kun et par meget små hudafskrabninger!!

I virkeligheden tror jeg ikke det handler om størrelsen på baby, om hvorvidt man sprækker eller ej, tror faktisk mere det handler om hvor længe ens fødselsforløb varer og dermed hvor lang tid man har til at blive rigtig godt modnet og klar til at føde..

Du skal ikke tage dig af hvad andre folk siger, du er SMUK!!

Anmeld

5. december 2011

PiaRW

Chalala85 skriver:

Kender følelsen alt for godt. Nogen tænker bare ikke før de taler, eller de tænker bare ikke over hvordan det modtages når man er gravid

Jeg er selv i uge 27 og får også konstant at vide jeg er meget større og bla bla. Nogen dage føler jeg mig bare som Godzilla når jeg får sådan en kommentar, andre gang ryster jeg det af mig. Har taget 5,5kg på indtil videre, så skidt er det jo ikke.

Men du er ikke alene og jeg synes bestemt ikke du er kæmpe stor. Synes du er smuk højgravid

Håber folk dæmper sig lidt når din lille bebs kommer til verden.

Tak for din kommentar og de søde ord
Nej jeg tror ikke folk tænker over at man er en stor hormonbombe, men for søren, ingen ville snakke så respektløst til en som ikke var gravid..
Nej så holder du vægten flot, der er jo mange som tager langt mere på!
Ja, det håber jeg også de gør.

Anmeld

5. december 2011

PiaRW

4xGreve skriver:

JEG syntes du er utrolig flot gravid...  og du skal bestemt ikke høre på alle de åndsvage kommentar...

Jeg får dem også konstant -

"sikke en fin lille mave du har"

"du er da ikke særlig stor denne her gang"

"hold da op du er vokset siden sidste gang" (4 dage imellem vi så hinanden)

"er det tvillinger?" (tror det er en standart kommentar)

eller den her er min ynglings (not) ---->

"ihh du er jo begyndt at blive rund i kinderne" 

Elsker også alle de ting man skal ligge øre til og har sku ingen idé om hvordan man skal forholde mig, for det gør ondt de siger min mave er lille men igen så skræmmer det mig helt vildt den er stor, og dte er jo nok en af de væreste ting ved at være gravid men ved ikke helt selv hvordan man har det med det hele den ene dag nyder man sin store mave den næste dag panikker man over den og de forandringer den evt. kan lave og som man ikke kan forholde sig til, også skal man samtidig forholde sig til alle andres kommentar det er bestemt ikke det man har brug for!

Jeg er i uge 29+3 og har rundet de 15kg (PANIK) ig jeg er konstant sulten aldrig mæt, så prøver at holde mig selv i kort snor men nøj hvor er det svært

Nyd din graviditet, du er smuk

Tusind tak hvor er du sød.
Prøver også at lade det suse ind af det ene og ud af det andet. Men som du siger er man bare mere sårbar nogle dage.
Nej, det er SLET ikke hvad man har brug for, men folk ved åbenbart bare ikke bedre?
Ja det kan være svært at styre sulten, håber du får bugt med din store appetit - kan godt forstå du panikker lidt, for jeg syntes også at mine +8 kilo er langt nok, men det er jo nok bare ikke muligt at holde den der når man er blevet så immobil som man er!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.