Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Billemyre

delimus skriver:

Sig mig er vi de eneste der får Waldorfsalat til vores rapand????? 

Det gør vi også! Det smager SKØNT 
Det hører bare til!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

.....

Billemyre skriver:

På min fars side får vi både and og flæskesteg og på min mors side får vi gås (det smager GUF!).
Begge familier spiser brune og hvide kartofler, rødkål, rødkålssalat (frisk rødkål med appelsiner, tranebær o.l.), waldorfsalat, ris a la mande (med mandelgave, som altid er en hjemmelavet marcipangris) og en spandfuld konfekt, brunkager og vanillekranse 
Vi plejer at deles om madlavningen, så vi hver især tager noget med.
Jeg står som regel for waldorfsalat og marcipangris

Mums

Rigtig god idé det med at tage noget mad med hver især, så der ikke kun er én person der skal bruge det meste af dagen på at være i køkkenet

Anmeld

30. november 2011

K&S

Strawberry skriver:

Troede kun at man kunne få de lidt syrlige

Hihi, jamen så skal man også nyde den ekstra meget, når i kun får den til jul

Jaaa, den skal nydes i fulde drag den ene dag (hver andet år), meeeen hun har dog lavet den enkelt gang, hvor vi kom til middag - kun for min skyld...!

ELSKER min fantastiske svigermor  

Jeg har lige spurgt efter en opskrift, hun vil tage den med til mig i morgen, når hun kommer og passer Anton

Anmeld

30. november 2011

K&S

birthee skriver:

Hvordan lyder opskriften på juleæblekage???

Jeg har lige spurgt min svigermor om opskriften i dag, så hun tager den med til mig i morgen, når hun skal passe Anton

Og så deler jeg gerne - citer mig lige hvis jeg glemmer det

Anmeld

30. november 2011

twinny

flæskesteg, and, to slags sovs (fra anden og stegen), kartofler hvide og brune, rødkål, agurksala, ris a la mande og kirsebærsovs...

og masser af juleguffe... ¨

Anmeld

30. november 2011

delimus

Billemyre skriver:

Det gør vi også! Det smager SKØNT 
Det hører bare til!

Nemlig ja  

Var sgu lige ved at tro, det var os der var underlige he he 

Anmeld

30. november 2011

Hasselnødden

Strawberry skriver:

Ja, nu er jeg jo ved at komme i julehumør, så jeg synes det kunne være interessant at hører hvad I får at spise til juleaften, og hvorfor det netop er dét i spiser?

Her får vi altid svinekam, kartofler, brun sovs og rødkål. Til dessert er der is og ris a la mande. Det er nærmest en tradition

(Du kan sætte kryds ved mere en én ting )

Årh hvem var det så lige der blev sulten der kl. midnat  tak for det  he he.

Har stemt flæskesteg, and, brune kartofler, alm. kartofler, brun sovs og ris a la mande  men det er herhjemme hos os tre og hos mine forældre. I år skal jeg for første gang være hos svigerfamilien til jul. Bliver underligt. Hyggeligt, men underligt så ved ikke hvad der bliver serveret der, men formoder noget af det samme, hvis ikke det samme. De ved jo VI kommer  he he.

Anmeld

1. december 2011

lucas<3

I år skal vi holde jul ved svigerforælderne det skal vi ha kallun og flæskesteg, brunede nøflet, alm nøfler, kalkun sovs, chips Og så skal jeg lave ris ala mande for første gang og så er der nogle der skal ha is istedet for

Anmeld

1. december 2011

.....

K&S skriver:

Jaaa, den skal nydes i fulde drag den ene dag (hver andet år), meeeen hun har dog lavet den enkelt gang, hvor vi kom til middag - kun for min skyld...!

ELSKER min fantastiske svigermor  

Jeg har lige spurgt efter en opskrift, hun vil tage den med til mig i morgen, når hun kommer og passer Anton

Årh hvor sødt

Uh spændende, så må du lige dele den, så vi kan se hvorfor én det er, når det IKKE er æblekage

Anmeld

1. december 2011

.....

twinny skriver:

flæskesteg, and, to slags sovs (fra anden og stegen), kartofler hvide og brune, rødkål, agurksala, ris a la mande og kirsebærsovs...

og masser af juleguffe... ¨

Mmh hvor lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.