Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

.....

Gaia skriver:

Glæd mig også rigtig meget. Håber det går 

Det gør det sikkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

.....

louise4060 skriver:

Det er lavet af hvidkål og så med fløde.. Nogen putter kanel på

Årh okay. Så er der ikke noget jeg er gået glip af..er ikke så gode venner med hvidkål

Anmeld

30. november 2011

.....

lailamik skriver:

Hahah Dét kalder jeg et luksusproblem, så du skal bare spise -med god samvitighed!  -tror at jeg selv kommer til at bruge "jeg spiser for 2" undskyldningen  hehe

Nemlig , og alligevel får jeg aldrig jule sul på kroppen, høhø . Så den med at man skal tabe sig til januar igen, dén kender jeg ikke noget til. Her gider det ikke at sætte sig, no matter what

Haha, det er altid en god undskyldning

Anmeld

30. november 2011

lio

synes de franske kartofler er vigtige, de passer ikke til men de SKAL være der... så når man er mæt så kan man liiige ta en chips og se om det nu er rigtigt der ikke er plads til mere...

Anmeld

30. november 2011

delimus

Sig mig er vi de eneste der får Waldorfsalat til vores rapand????? 

Anmeld

30. november 2011

.....

Qoco skriver:

synes de franske kartofler er vigtige, de passer ikke til men de SKAL være der... så når man er mæt så kan man liiige ta en chips og se om det nu er rigtigt der ikke er plads til mere...

Haha, det har du fuldstændig ret i

Anmeld

30. november 2011

B&J

Strawberry skriver:

aaarh min mund løber helt i vand nu, haha

hihihihihi jaaa

Anmeld

30. november 2011

Gaia

Gaia skriver:

Jamen svesken og æblerne har ligget i rumpen på gåsen, så det er ikke så vanskeligt og ellers laver jeg det sådan at jeg tager en lille gryde. Skære æbler over i både kommer dem i gryden sammen med sveskerne og lidt appelsinsaft? Sådan så det lige dækker bunden, så det ikke brænder på, men koges i saften fra æblerne og appelsin juicen. Kog det på mellemblus i ca. 5 min. Sørg hele tiden for at der er lidt bund væde ved. Skru derefter ned på lavt blus og kom låg over. Lad det simre til du synes æblerne og svesken har den rette konsistens og bundvæsen er mere eller mindre kogt ind. håber det gav mening  

Så har man lige lidt ekstra til ved siden af anden, gåsen eller flæsket  

Nåja så tilføjer man lige lidt salt og evt. Rosmarin eller timian.  

Anmeld

30. november 2011

birthee

delimus skriver:

Sig mig er vi de eneste der får Waldorfsalat til vores rapand????? 

det får vi også når vi er hjemme hos mine forældre - men det er nu ikke fordi jeg synes det er vildt fantastisk...

Anmeld

30. november 2011

Billemyre

På min fars side får vi både and og flæskesteg og på min mors side får vi gås (det smager GUF!).
Begge familier spiser brune og hvide kartofler, rødkål, rødkålssalat (frisk rødkål med appelsiner, tranebær o.l.), waldorfsalat, ris a la mande (med mandelgave, som altid er en hjemmelavet marcipangris) og en spandfuld konfekt, brunkager og vanillekranse 
Vi plejer at deles om madlavningen, så vi hver især tager noget med.
Jeg står som regel for waldorfsalat og marcipangris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.