Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

Har det på samme måde. Det se jeg vil leve super IMENS jeg studere, hvis jeg forlader peter, men vil aldrig gøre det, på grundlag af lidt flere penge.

Men 22000, det lyder da ikke helt tosset og du skal "kun" i 30 timers aktivering for dem Ej må heller stoppe ellers bliver jeg bombet med "samfunds nasser" osv ...

grinerrrr nej min kæreste betyder også mere men nu har jeg også min udd fik den i maj 1997 og en del rengørings kursus og job både som ssh og rengøringen jeg begynde af arbejde som 9 år og kom på kontanthjæælp pga jeg gik pysisk ned i sep 1997 og i okt fik jeg min første kontanthjælp 718 kr hver 14 dag efter alt var betalt så jo jeg hved godt det ikke er mange penge af leve af og var også hårdt af være syg medicin osv også kun have 718 kr hver 14 dag.

de penge var så i af gå hjemme dem jeg skrev om hiihi.

Men ja du må nok passe på hvad du skriver.

Jeg kan så sige jeg er ikke stolt af jeg siden 97 har været på kontanthjælp dog fra 2001 til 2006 de 5 år var jeg på rev afd men fik det samme udbetalt som en på KH og ja vi skal da være glad for vi i lille Dk har KH men det er er ikke lykke og der er mange flere regler man skal følge ind en i job.Men vi er allers en del der har vores grunde til hvorfor vi er hvor vi er.

Jeg kan kort sig jeg har boede 48 steder min mor har haft de første par mænd før mig og 9 efter min far som hun kendte i 3 mdr så var hun gravid han nægte mig så igellem svf og så ham ikke før jeg var 15 år og han er hved af død nu men hun var også været gift i 10 år og dræk i mange mang år min mormor og morfar som jeg var meget tæt hved døde da jeg var meget ung.Jeg have ikke de vilde venner/veninder familie og dem jeg have holdt jeg tæt også efter mit sexuldmisbrug af min plejefar igellem 5 år og gravid som 14 år og abort i uge 17 med ham i rette osv osv så fik jeg endlig min første rigtigt kæreste som 16½ år og som 18 år en ny men han var lidt voldlige og det  forhold holde kun i 7 mdr så begynde jeg af prøve  hash og druk  men 1 juli 97 flytte jeg fra den hash og druk ungdomsbolig med opsyn hver anden dag til en ny ungdomsbolig med renligner og kun opsyn en gang om ugen og som  21 år  fik jeg  så endelig min mindre udd som ssh og første efter næsten 4 år sammen med min stor søns far fik vi ham og have i alt  sammen med ham haft hele 1 ma og 7 sa nået næsten 7 år sammens Så var jeg single i lidt tid så sammen med min ungdomskæreste igen og fik så min datter i aug 2006 ikke helt planlagt men guldværd den dag i dag så single fra jan 2007 og møde så steen den 26 juli 2007.Mange af de mænd min mor have banke hende der var tit politi og som kun 6 år fik min mor tvillinger med en ny mand dem blev jeg så som så mor for hun kunne efterlade os om natten osv og ikke til af vække og tit kom 112 eller naboen det er alt i alt min skyld vi blev tvangfejrne pga jeg fik som 9 år spiseforstyrrelse faldt om med anfald osv og brød sammen efter de 3 års kamp som mor når jeg selv kun var 6 til 9 år.

Så ja måske se nogle ned på mig nu men det er jeg ret ligeglad med jeg føler jeg har mine grunde til jeg er hvor jeg er nu jeg er lykkelig har 3 børn og en dejlig bonus søn og en dejlig kæreste jeg har udd dog hved jeg af jeg aldrig komme i rigtigt arbejde igen pga flere undersøgelser og fik i maj i år afvide jeg have lidt AHDH også udover de andre sygedomme.

Jeg ville med glæde have et rigtigt job og min børn kunne sige min mor arbejde med det og det og nu siger de det så også selvom det er en arbejdensprøveningen på 3 mdr også skal jeg et nyt sted hen den 15 jan i ca 3 ny mdr før de kan tag det op om jeg er flekjob berette SOM JEG HÅBER VILDT MEGET PÅ FOR JEG HADE DE REGLER EN KH HAR OG ER IKKE STOLT AF VÆRE PÅ DET.

Udover det syntes jeg de penge jeg modtager er bedre ind jeg skulle have en pension jeg ville falde hele 6000 kr det syntes jeg bare ikke er fedt og kan være rigtigt ligså vel dem på su om der er forsøger eller ej får så lidt den er så dårlig syntes jeg de skulle kunne modtag mere ind kh syntes jeg for af få folk i udd ind af få folk på kh tro det ville hjælpe en del. Det bleve langt men læste lige alle indlæggen igellem også og tog det så på en gang her.

Henriette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Kofoed.

Henriette Skjoldborg skriver:

grinerrrr nej min kæreste betyder også mere men nu har jeg også min udd fik den i maj 1997 og en del rengørings kursus og job både som ssh og rengøringen jeg begynde af arbejde som 9 år og kom på kontanthjæælp pga jeg gik pysisk ned i sep 1997 og i okt fik jeg min første kontanthjælp 718 kr hver 14 dag efter alt var betalt så jo jeg hved godt det ikke er mange penge af leve af og var også hårdt af være syg medicin osv også kun have 718 kr hver 14 dag.

de penge var så i af gå hjemme dem jeg skrev om hiihi.

Men ja du må nok passe på hvad du skriver.

Jeg kan så sige jeg er ikke stolt af jeg siden 97 har været på kontanthjælp dog fra 2001 til 2006 de 5 år var jeg på rev afd men fik det samme udbetalt som en på KH og ja vi skal da være glad for vi i lille Dk har KH men det er er ikke lykke og der er mange flere regler man skal følge ind en i job.Men vi er allers en del der har vores grunde til hvorfor vi er hvor vi er.

Jeg kan kort sig jeg har boede 48 steder min mor har haft de første par mænd før mig og 9 efter min far som hun kendte i 3 mdr så var hun gravid han nægte mig så igellem svf og så ham ikke før jeg var 15 år og han er hved af død nu men hun var også været gift i 10 år og dræk i mange mang år min mormor og morfar som jeg var meget tæt hved døde da jeg var meget ung.Jeg have ikke de vilde venner/veninder familie og dem jeg have holdt jeg tæt også efter mit sexuldmisbrug af min plejefar igellem 5 år og gravid som 14 år og abort i uge 17 med ham i rette osv osv så fik jeg endlig min første rigtigt kæreste som 16½ år og som 18 år en ny men han var lidt voldlige og det  forhold holde kun i 7 mdr så begynde jeg af prøve  hash og druk  men 1 juli 97 flytte jeg fra den hash og druk ungdomsbolig med opsyn hver anden dag til en ny ungdomsbolig med renligner og kun opsyn en gang om ugen og som  21 år  fik jeg  så endelig min mindre udd som ssh og første efter næsten 4 år sammen med min stor søns far fik vi ham og have i alt  sammen med ham haft hele 1 ma og 7 sa nået næsten 7 år sammens Så var jeg single i lidt tid så sammen med min ungdomskæreste igen og fik så min datter i aug 2006 ikke helt planlagt men guldværd den dag i dag så single fra jan 2007 og møde så steen den 26 juli 2007.Mange af de mænd min mor have banke hende der var tit politi og som kun 6 år fik min mor tvillinger med en ny mand dem blev jeg så som så mor for hun kunne efterlade os om natten osv og ikke til af vække og tit kom 112 eller naboen det er alt i alt min skyld vi blev tvangfejrne pga jeg fik som 9 år spiseforstyrrelse faldt om med anfald osv og brød sammen efter de 3 års kamp som mor når jeg selv kun var 6 til 9 år.

Så ja måske se nogle ned på mig nu men det er jeg ret ligeglad med jeg føler jeg har mine grunde til jeg er hvor jeg er nu jeg er lykkelig har 3 børn og en dejlig bonus søn og en dejlig kæreste jeg har udd dog hved jeg af jeg aldrig komme i rigtigt arbejde igen pga flere undersøgelser og fik i maj i år afvide jeg have lidt AHDH også udover de andre sygedomme.

Jeg ville med glæde have et rigtigt job og min børn kunne sige min mor arbejde med det og det og nu siger de det så også selvom det er en arbejdensprøveningen på 3 mdr også skal jeg et nyt sted hen den 15 jan i ca 3 ny mdr før de kan tag det op om jeg er flekjob berette SOM JEG HÅBER VILDT MEGET PÅ FOR JEG HADE DE REGLER EN KH HAR OG ER IKKE STOLT AF VÆRE PÅ DET.

Udover det syntes jeg de penge jeg modtager er bedre ind jeg skulle have en pension jeg ville falde hele 6000 kr det syntes jeg bare ikke er fedt og kan være rigtigt ligså vel dem på su om der er forsøger eller ej får så lidt den er så dårlig syntes jeg de skulle kunne modtag mere ind kh syntes jeg for af få folk i udd ind af få folk på kh tro det ville hjælpe en del. Det bleve langt men læste lige alle indlæggen igellem også og tog det så på en gang her.

Henriette 

Det er også noget af en baggrund du har.

Jeg synes KH og SU skal være det samme, som forsørger har du flere udgifter og forpligtelser, hvilket gør, at mange forsørger ikke har råd til at uddanne sig, for de kan jo ikke bare lige tage et fritidsarbejde. Så der burde blive lavet 3 SU opdelinger. Hjemmeboede, udeboede og forsørger.

Håber du bliver berettet til et flexjob, så du forhåbenlig kan komme lidt ud og igang.

Jeg savner selv rigtig meget et arbejde, har ikke arbejdet i et år nu, piv, det er bare ikke mig. Plejer altid lave meget, men nu sidder jeg bare herhjemme, piv piv piv

Kryser fingre for os begge, selvom jeg først skal bruge det til sommer

Anmeld

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

SussieThyssen skriver:

Her i huset har vi gennemgået et år hvor min mand var på DP og jeg på fleksydelse (80% af sygedagpengesatsen) og det har ikke været sjovt.
Vi har også prøvet at jeg har været på KH selvom min mand var i job, og det var bestemt heller ikke sjovt

Vi har længe måttet klare os for 6000 kr om måneden til mad, tøj, medicin, transport, gaver og uforudsete udgifter, så som tandlæge eller mekaniker, en tur over broen og besøge mormor. Medicinen alene er omring 2000 kr om måneden, somme tider mere.
Så hårdt har det været.

Nu lysner det endelig lidt, min mand har fået job og jeg er kommet i flexjob, men der går længe før vi atter har fået opbygget en buffer, hvis vi nogensinde får det igen.
Man kan jo sige, at vi er 3 voksne her i huset, eller rettere 2 voksne og en knægt på 14 i voksealderen, så vi har ikke mere så voldsomme udgifter til alt det småbørn skal bruge, men til gengæld er det dyrt med en teen i huset, der hvert kvartal er vokset ud af alt sit tøj..igen.

Vi synes det har været hårdt, og det er også hårdt for KH modtagere.
De betiller noget for de penge de får, hvis de kan, så enkelt er det.
At påstå andet er forkert, og det er også rimeligt nok.
Jeg tror at man selv skal have været på lav indkomst, KH eller lignende, for at vide hvor hårdt det er at få økonomien til at hænge sammen,

Kærligst
Sussie

du svar altid så skønt

Nemlig det samme med min bonus søn på 14 de vokser og vokser og spiser mere syntes jeg.

Henriette

Anmeld

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

Det er også noget af en baggrund du har.

Jeg synes KH og SU skal være det samme, som forsørger har du flere udgifter og forpligtelser, hvilket gør, at mange forsørger ikke har råd til at uddanne sig, for de kan jo ikke bare lige tage et fritidsarbejde. Så der burde blive lavet 3 SU opdelinger. Hjemmeboede, udeboede og forsørger.

Håber du bliver berettet til et flexjob, så du forhåbenlig kan komme lidt ud og igang.

Jeg savner selv rigtig meget et arbejde, har ikke arbejdet i et år nu, piv, det er bare ikke mig. Plejer altid lave meget, men nu sidder jeg bare herhjemme, piv piv piv

Kryser fingre for os begge, selvom jeg først skal bruge det til sommer

Ja det har jeg også derfor jeg er bleve så syg og ikke bleve bedre igellem årne men jeg skal lære af leve med det på godt og ondt og op og ned tur resten af mit liv men siden april hvor jeg starte på 3 nye mediciner det ville sige 2 piller af de samme om mogen 2 igen om aften og 1 mod mavesår også en 1 anden slags  til natte + smertestillingen  dolol 25 mg og 2 alm nogle 3 gang om dagen pga rygskaden som 9 år.

ja her i slagelse kommune få man ikke bare lov til af gå hjemme for længe med mindre man har en god grund.

Jeg sagde selv nej tak til persion den 27 juli i år og sagde jeg holde stdig på et flekjob og har ønskede det siden 2001 også starte jeg så i arbejdensprøvningen i starte af sep nu her og rigtigt glad for det tros op og ned i timer pr uge så for mage så for lidt nu er jeg på 16-17 timer og det går meget godt dog - jeg nu måtte sygmelde mig til morgen pga halsbetændelse som jeg gætte på og fandt ud af her til aften hos lægevatgen da egen læge ikke kunne se mig før torsdag og nu er jeg på pencilin i 10 dage mega øvøv for er rigtigt glad for det.Det er et aktivtscenter for ældre jeg står i køkken, gøre lidt/let rent,vander blomster 3 dag om ugen og  lidt spiller spil med dem der nu vil.tager tlf osv. Jeg kan sige mine piller om mdr koster os 2000 kr + de alm smerte stillingen og det er vel og mærke jeg har kronisk sygedomme en del af dem + rygge så hvis jeg ikke have det ville det koste ca det dobbel sagde lægen på sygehuse.

Ja su skulle være ligesom kh.

Jeg håber du får nået af lave snart jeg bank i bord der den 27 juli og det har da pt hjulpe mig håber bare jeg om 3-4 mdr får afvide jeg er godkendt til et flekjob.

Knus Henriette

Anmeld

30. november 2011

Isabella_mor

Jeg syntes det ligger på hendes skuldre at leve som hun gør.. det kan ikke være andres problemer end hendes eget (kvinden der er brugt som eksempel mht fattige danskere)

fejlen ligger jo hos politikerene der ikke vil erkende at der er fattigdom i danmark.. (mht denne sag)

jeg tjener mindre, MEGET MINDRE end eksemplet med kvinden der, og havde det ikke været for min kæreste så havde jeg været nødsaget til at arbejde 45 timer om ugen + for at kunne have råd til at bo i denne lejlighed..

havde jeg stået alene med den løn jeg får nu, så kunne det ikke løbe rundt for mig, og så var jeg faktisk rigere på kontanthjælp...!!! det giver virkelig ingen mening..

men omvendt hvor jeg syntes skoen trykker hos rigtig mange af jer der skriver hvad hun og andre i samme situation burde gøre i stedet for.. det er jo ikke noget man selv ønsker skal ske for en selv, altså det at få at vide hvordan man skal leve sit liv og hvordan man skal prioritere..  

Danmark er blevet for luxuriøs. man kan ikke leve uden tv, bil, kaffe, smøger ( nogle kan ikke siger de.!!) osv.. og mange har bare ikke råd til den slags, OG vi HAR ENDDA luxusfælden der kommer og ber folk om at ændre deres livsstil. og giver den der sidder i stuerne dårlig smag i munden. problemet er med den slags programmer, at dem der er med i programmet får en stak penge i hånden.."her er dit budget, det er noget lort, det laver vi om.." de sidder så tilbage og græder lidt, og så kommer Gustav og Line tilbage og har gjort alt arbejdet for dem.. og de har ikke rørt en finger for at finde en løsning, de skulle bare sparkes i røven og få at vide hvordan man trykker bankens telefonnummer og sige, vi har lavet noget lort, kan vi booke et møde hvor vi aftaler hvordan og hvorledes.. (nu dømmer jeg kun udfra hvad man ser i programmet, og jeg vil så snart jeg får muligheden for det tale med nogen der har været med i det som jeg kender, så kan jeg jo få modbevist min teori,) dog er dette kun en teori, men os der sidder tilbage tænker, det kommer gustav og line også og fikser for os, måske hedder de bare noget andet og der er nødvendigvis ikke at være et tvhold med i baggrunden... Det der med at selv at tage ansvar, det er danskere ikke særlig gode til. og slet ikke for deres egen økonomi.. 

DE MENNESKER DER IKKE KAN LÆRE AT PRIORITERE DERES PENGE ORDENLIGT FØLER JO OGSÅ PÅ EGEN KROP HVORDAN DET ER AT PRIORITERE FORKERT, fordi at de netop må undvære de ting som de mennesker der har råd, ser som alm ting i hverdagen.. 

danmark er blevet så amerikaniseret at man ikke kan påtage sig skylden for noget som helst selv.. også selvom det er selvforskyldt at man grundet dårlig styring af indkomst, sidder i lort til halsen.. men ALLIGEVEL får kommunen eller staten eller politikerene skylden...  det forstår jeg virkelig ikke.,

Det skal lige siges at her er der altså ikke KUN tale om kontanthjælpsmodtagere, jeg er mere bred i viften og mener at selv direktørere og folk der har for mange penge også kan lave lort i sin økonomi..  

håber ikke det blev for rodet, der kom lige myller...  

Anmeld

30. november 2011

SussieThyssen

Henriette Skjoldborg skriver:

du svar altid så skønt

Nemlig det samme med min bonus søn på 14 de vokser og vokser og spiser mere syntes jeg.

Henriette

Helt enig, men det er jo tegn på at de trives

Og så er det jo den alder, hvor de godt nok ikke skal have så mange ting, men til gengæld er det dyre ting...bærbar til skolebrug, specielle lommeregnere, skoletasker af overstørrelse, så de kan have det hele, ordentligt idrætstøj, sportstasker, og sko hele tiden. Og så er der også udgifter til transport til og fra skole og fritid..især hvis man bor på landet og der er langt til alting, så det kan hurtigt blive en dyr affære

Anmeld

30. november 2011

louisekanayo

wamse skriver:

Det kan man ikke bare generelt få udbetalt, for alle mennesker har forskellige fradrag  Her står det også, men det er altså før skat.

Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.

• hjemmeboende - 3.123 kr. (2011)
  • udeboende -  6.472 kr. (2011)
  • gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.044 kr. (2011)
  • med egne børn i hjemmet - 13.345 kr. (2011)
  • hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.193 kr.

Du kan max få 13.345 kr. (2011), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.665 kr. (Svarende til 6.472 kr. som udeboende under 25 år + 1.193 kr. - normalbidrag for et barn).

• 10.044 kr. (2011)
  • med forsørgelsespligt - 13.345 kr. (2011) 

hej mht kontanthjælp og graviditet så har i helt ret det e mig der er forkert på den øv øv ville klart have været bedre med de 10.000 så jeg kan fåkøbt baby udstyr og diverse

tak for hjælpen til at fatte det haha

Anmeld

30. november 2011

l.kjoeller

mea skriver:

Tænkt sig at være misundelig på en kontanthjælpsmodtager,det siger vist mere om jer end om os på KH.

Men jeg kan se at man taler som man har forstand til..

Man er bestemt fattig når man har 5000kr eller mindre at leve for om måneden,faktisk hedder den internationale fattigdomsgrænse 8600kr når alt er betalt,har man under det så er man faktisk fattig.

Skræmmende at der er så mange snæversynet mennesker her i dk,ja jeg skammer mig sgu snart over at være dansker,man kan jo godt forstå der kommer flere og flere utilpassede børn,og unge,når deres forældre går i så små sko,for hvem pokker der det der piver her,det er da jer..

Det skam ikke en dans på roser at være på KH,man bliver konstant åndet i nakken,mistænklig gjort,og ting der er langt værre.

det der bliver talt om er en kh- modtager der får over 15000 udbetalt, som syns hun får for lidt, ikke standard kh. er dog sikker på índlægget ikke er til for at støde folk på kh (modtager selv dagpenge, så hører til samme gruppe) . kan godt forstå nogen føler sig snydt når de tager på arbejde 37 timer ugentligt og får mindre end hendes kh i løn.
God dag til dig

Anmeld

30. november 2011

H+S Skjolgborg.

hej mht kontanthjælp og graviditet så har i helt ret det e mig der er forkert på den øv øv ville klart have været bedre med de 10.000 så jeg kan fåkøbt baby udstyr og diverse

tak for hjælpen til at fatte det haha

De 13345 kr er fast før skat i kh om du har 1 eller 5 børn også får man et girokort hvis man skal betale til en sin børn det blever ikke modregningen ens penge men man kan trække de f,eks 1193 kr min søns far giver mig/kommunen giver mig.Det kan kenneth trække fra i skat bare ikke alle der hved det. Så er det næsten ½ delingen han får tilbage over sin løn så.

Jeg får 13345 før skat og pga min datter  får jeg en del mere udbetalt ind andre nok herind

Henriette

Anmeld

30. november 2011

H+S Skjolgborg.

SussieThyssen skriver:

Helt enig, men det er jo tegn på at de trives

Og så er det jo den alder, hvor de godt nok ikke skal have så mange ting, men til gengæld er det dyre ting...bærbar til skolebrug, specielle lommeregnere, skoletasker af overstørrelse, så de kan have det hele, ordentligt idrætstøj, sportstasker, og sko hele tiden. Og så er der også udgifter til transport til og fra skole og fritid..især hvis man bor på landet og der er langt til alting, så det kan hurtigt blive en dyr affære

jeps nemlig

HENRIETTE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.