Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Muffinmus

Tja, jeg får 14000 udbetalt og arbejde også fuldtid for Forsvaret..så man kan da føle sig lidt snydt Fattig er hun i hvert fald, ikke hun er jo lige så rig som en almindelig gennemsnitsborger med en alm lav løn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Hendemichelle

Har ikke lige læst hele tråden, men altså min holdning til kontanthjælp er, at man ikke burde få mere end til at man lige kan skrabe sig igennem en måned på havregryn og leverpostejsmadder! Jeg synes det er SÅ forrykt at det ikke engang kan svare sig at tage en uddannelse, fordi det bedre kan betale sig at være på kontanthjælp! Så skyder staten godt nok sig selv i foden! 

Anmeld

30. november 2011

Kris89

stm2812 skriver:

Nu har vi jo alle i DK mulighed for at melde os ind i en a-kasse, som sikrer en netop hvis det værste sker... Det er godt at der er et sikkerhedsnet, MEN synes ikke der er nogen rimelighed i at man får udbetalt 10.000 kr (som hende jeg kender)... Det burde måske være mere individuelt hvad man får, selvom jeg godt kan se det vil give mere arbejde for dem på kommunen.

har ikke læst alle indlæg. faldt bare lige over din udtalelse

jeg er enig i at jeg synes et er for mange penge man kan få af a-kasse selvom man jo har betalt for det, men det er jo individuelt hvor meget du kan få fra a.kasse. det afhænger af din forhenværende løn...

atså har du haft job hvor lænnen var lav vil du også kun få lav a-kasse, mens høj løn giver høj a.kasse

Anmeld

30. november 2011

stm2812

Kris89 skriver:

har ikke læst alle indlæg. faldt bare lige over din udtalelse

jeg er enig i at jeg synes et er for mange penge man kan få af a-kasse selvom man jo har betalt for det, men det er jo individuelt hvor meget du kan få fra a.kasse. det afhænger af din forhenværende løn...

atså har du haft job hvor lænnen var lav vil du også kun få lav a-kasse, mens høj løn giver høj a.kasse

hej det var ikke med hensyn til a-kassen med med hensyn til Kontanthjælpen Synes det man får udbetalt fra a-kasse er fair

Anmeld

30. november 2011

Zeus

Vil bare lige skrive, såden helt stille.. Jeg har altså et større rådighedsbeløb nu hvor jeg er på s.u, end jeg havde da jeg var på kh. Jeg har så også taget lån for at få det til at køre rundt, men alligevel, jeg har da mindst 800 kr mere om måneden nu

Anmeld

30. november 2011

wamse

Zeus skriver:

Vil bare lige skrive, såden helt stille.. Jeg har altså et større rådighedsbeløb nu hvor jeg er på s.u, end jeg havde da jeg var på kh. Jeg har så også taget lån for at få det til at køre rundt, men alligevel, jeg har da mindst 800 kr mere om måneden nu

Jeg havde også mere på SU end på revalidering

Anmeld

30. november 2011

Zeus

wamse skriver:

Jeg havde også mere på SU end på revalidering

Jeg har nogenlunde det samme udbetalt, omkring 9500 kr.. Men vi får et lidt større tillæg (ved ikke lige hvad det hedder), ang børnenes institutioner.. Før havde vi en egenbetaling på 1500 kr, nu er vi nede på 700 kr, fordi jeg kun får 5000 kr i ren s.u, lånet tæller nemlig ikke med som indkomst..

Det er såmænd bare derfor

Anmeld

30. november 2011

132319

Der er seriøst noget galt i Danmark, når det bedre kan betale sig at være på KH, end at være på dagpenge (her som dimentent) og SU.

Jeg synes det er forkasteligt at man, efter endt uddannelse blot kan lade være med at betale til en a-kasse og så får man KH som er højere end dimenttentsatsen. Med kontingentet trukket fra, har jeg ca. 1200 kr mindre end hvis jeg var på KH 

Jeg ved at der er grunde til at man ikke kan være medlem af en a-kasse og disse mennesker skal naturligvis have nogle penge, dog synes jeg ikke at satsen skulle være så høj men hvis man ikke har meldt sig ind i en a-kasse og/eller meldt sig ud fordi man ikke gad at betale, burde man ikke få noget som helst!

Anmeld

30. november 2011

wamse

Zeus skriver:

Jeg har nogenlunde det samme udbetalt, omkring 9500 kr.. Men vi får et lidt større tillæg (ved ikke lige hvad det hedder), ang børnenes institutioner.. Før havde vi en egenbetaling på 1500 kr, nu er vi nede på 700 kr, fordi jeg kun får 5000 kr i ren s.u, lånet tæller nemlig ikke med som indkomst..

Det er såmænd bare derfor

Jeg var/er enlig forsørger og fik 12.500 udbatalt i SU + lån, og jeg får 11.500 nu på revalidering, og får 500 mindre i boligsikring, fordi lånet ikke tæller med som indkomst.

Anmeld

30. november 2011

Zeus

wamse skriver:

Jeg var/er enlig forsørger og fik 12.500 udbatalt i SU + lån, og jeg får 11.500 nu på revalidering, og får 500 mindre i boligsikring, fordi lånet ikke tæller med som indkomst.

Jeg klager i hvert fald ikke over, at jeg er på s.u nu Og det er jo rart, at selvom grundsatsen ikke er voldsomt høj, at man så har mulighed for at låne et meget fornuftigt beløb oveni.. Det gør ikke min i forvejen høje gæld mindre, men det giver mulighed for at jeg kan begynde at betale af senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.