Ved nummer 2 og 3 kom det stort set med det samme, men det gjorde det ikke ved den første.
jeg tror det havde meget med omgivelserne at gøre, og min unge alder.
Jeg var 18, og var stort set lige flyttet hjemmefra. Jeg kom fra et meget dysfunktionelt hem, og havde nok mest af alt, haft brug for ro, til at finde mig selv. Men valgte altså at få et barn med min kæreste. Selvom min kæreste var 25, så var han på ingen måde klar til at blive far, for han tog i byen hver weekend. Jeg kunne ikke finde ud af, at få amningen til at fungere, og havde en svigermor, der meget gerne fortalte mig, hvor ringe det var af mig.
Mim mor forsøgte at hjælpe ved at komme og være meget sammen med ham, men det hjalp ikke på min tilknytning til ham.
Han var ørebarn, og meget urolig, og jeg en aften magtede jeg bare ikke det hele mere. Kæresten ville over til nogle venner og drikke igen igen, og jeg bad ham om, at tage ham med i barnevognen, fordi de skulle sidde på terrassen. Jeg kunne simpelthen ikke holde hans gråd ud mere.
I løbet af et par timer, hvor jeg sad helt alene i lejligheden og græd, så begyndte savnen at melde sig, og jeg kunne mærke at jeg ville have ham tæt på mig, for at være sikker på at han var okay. Lige der for 18 år siden, vendte det hele for mig, og jeg var mor til min vidunderlige lille dreng
Jeg ringede efter min kæreste, og han kom hjem med min dreng, der bare havde sovet hele tiden på terassen
Så stort føltes det, at jeg her 18 år efter sidder og kan huske det, som var det i går.