Frøken J. skriver:
Kunne godt tænke mig at vide, om i blev ramt af den altoverskyggende kærlighed til jeres barn med det samme, eller om følelsen lod vente lidt på sig? Synes godt det kan være lidt tabubelagt med ikke at blive ramt af den med det samme.
Jeg må indrømme, at den ikke kom med det samme hos mig. Jeg synes da hun var dejlig og vidunderlige, men den absolutte kærlighed kom ikke med det samme. Den første tid var hård med gråd, fordi mælken ikke var løbet til, så kom ammeproblemerne da mælken kom, så kom hende lange grådperiode. Derfor var der meget stress, bekymringer og jeg var kørt ret langt ned. Synes det var svært at nyde hende!
Først her de sidste par uger, hvor det har gået godt og amningen bare kører, er jeg for ALVOR blevet ramt af moderkærligheden. Op til nu har den nok bare bygget sig langsomt op, men nu har det sagt POW! Og nu ELSKER jeg hende! Har lyst til at kysse og mysse hende, se på hende hele tiden, holde hende tæt og beskytte hende. Og det gør ONDT at læse om, når spædbørn kommer til skade, fordi jeg tænker på hvis nu det var min pige..
Hvordan var det hos dig? Det er muligt at svare anonymt, hvis det ønskes 
Her gik der lang tid. Flere måneder. Ikke at jeg havde direkte noget imod ham, han symboliserede bare en afslutning og en begyndelse som jeg på ingen måde havde taget stilling til. Ved ikke helt hvad jeg havde forestillet mig, men havde slet ikke overvejet hvad der skulle ske efter det der frygtindgydende kejsersnit - bare det at håndtere panikken over måske/måske ikke nå at gå i fødsel opslugte mig fuldstændigt.
Den kom snigende, den der dybe kærlighed. Som han begyndte at give mig en respons på de ting jeg gjorde for ham, begyndte kærligheden at tage sit indtog.
Men kan jeg sætte mig til at tude ved tanken om ham? Nej. Han er stadig det absolut hårdeste stykke arbejde jeg nogensinde har påtaget mig, jeg begynder bare at kunne se fordelene i den lille sjæl.
Det er kun et tabu hvis vi ikke taler åbent om det, som vi giver plads til kvinder der knytter et umiddelbart bånd, skal der være plads til os andre der lige skal se personen lidt an først. Er der sq intet flovt i 
Anmeld