Frøken J. skriver:
Kunne godt tænke mig at vide, om i blev ramt af den altoverskyggende kærlighed til jeres barn med det samme, eller om følelsen lod vente lidt på sig? Synes godt det kan være lidt tabubelagt med ikke at blive ramt af den med det samme.
Jeg må indrømme, at den ikke kom med det samme hos mig. Jeg synes da hun var dejlig og vidunderlige, men den absolutte kærlighed kom ikke med det samme. Den første tid var hård med gråd, fordi mælken ikke var løbet til, så kom ammeproblemerne da mælken kom, så kom hende lange grådperiode. Derfor var der meget stress, bekymringer og jeg var kørt ret langt ned. Synes det var svært at nyde hende!
Først her de sidste par uger, hvor det har gået godt og amningen bare kører, er jeg for ALVOR blevet ramt af moderkærligheden. Op til nu har den nok bare bygget sig langsomt op, men nu har det sagt POW! Og nu ELSKER jeg hende! Har lyst til at kysse og mysse hende, se på hende hele tiden, holde hende tæt og beskytte hende. Og det gør ONDT at læse om, når spædbørn kommer til skade, fordi jeg tænker på hvis nu det var min pige..
Hvordan var det hos dig? Det er muligt at svare anonymt, hvis det ønskes 
først og fremmeste : jeg elsker min søn 
derefter:
1 ) jeg blev ikk ramt af den, da min søn kom ud efter en lang fødsels, fødte for tidlig (33+3) så havde ikk nået at komme til den face, "nu kommer han snart ud , ihh , åårh kom ud osv osv - hvis du kan følge mig.
2) han var blå og trak ikke vejret, så det gik så hurtigt tilsidst, vi troede han var død, og jeg havde det så skidt.
3) jeg fik derefter "taget" moderkagen ud, da den sad fast pga for tidlig fødsels.
4) fik lagt katetere (staves) (tissepose) ..
5) sku have amningen op og køre, da mælken ikke var løben til.
6) var indlagt med sønnen i 17dage.
7) kommer hjem - skal under narkose 10uger efter fødselsen da de opdager modkage rester, (gik i 10uger med voldsom smeter)
8) så fik jeg brystbetændelse.
9) så fik jeg svamp i hele kroppen.
10 ) OG SÅ NØD JEG ROLLEN SOM MOR TIL MIN VIDUNDERLIGE DRENG 
han var det hele værd og kan dagen idag sleeet ikk få nok af ham