Den bedste bog jeg har læst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2012

SussieThyssen

Skouboe skriver:

Åh, ja, jeg er også en stor fan af sagaen om det pliocæne eksil.

Har du læst Fionavar Gobelinen af Guy Kay? Det er en af dem jeg som regel altid vender tilbage til.

Ja det har jeg faktisk...men den havde jeg da helt glemt.
Den må jeg da lige støve af igen

Men du skulle prøve Elvermunken og de andre to...jeg vil tro du vil elske dem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

Skouboe

Jer der kan lide Virkelighedens verden. Hvis I kan læse engelske bøger (jeg ved ikke om den er oversat til dansk), så kan jeg varmt anbefale "Monster" af Sanyika Shakur.

Den er stærk og rørende og rigtigt grim. Det er en selvbiografi og handler om Monster Kody Scott, Crips bandeleder. Han er brutalt ærlig og han er virkelig et afskyeligt menneske der uden tvivl har fortjent tilnavnet Monster, men i løbet af bogen får man om ikke sympati med ham, så i det mindste en forståelse for hvorfor han bliver den han gør. Det er den eneste måde for ham at overleve på.

http://www.saxo.com/dk/monster_sanyika-shakur_paperback_9780330331739

Anmeld

4. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frk. Himmelblå skriver:

Jonathan Safran Foer's

"Ekstemt højt og utroligt tæt på"

Også min favorit i øjeblikket - den er vidunderlig. Har du set filmen? - jeg har ikke turdet af frygt for at blive skuffet...

Anmeld

4. oktober 2012

Skouboe

SussieThyssen skriver:

Ja det har jeg faktisk...men den havde jeg da helt glemt.
Den må jeg da lige støve af igen

Men du skulle prøve Elvermunken og de andre to...jeg vil tro du vil elske dem 

Det vil jeg klart huske - kan du huske hvem der har skrevet dem?

Lige pt. læser jeg Terry Pratchett, men jeg har stort set aldrig tid til at sætte mig med en bog, så det bliver ikke til så meget i øjeblikket. Forhåbentligt når pigerne bliver lidt ældre.

Anmeld

4. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Mor og meget mere skriver:

Også min favorit i øjeblikket - den er vidunderlig. Har du set filmen? - jeg har ikke turdet af frygt for at blive skuffet...

Nej har ikke set den... Og heller ikke hørt om den... - Kan være både et godt og skidt tegn..

Men tænker umiddelbart, at den bog umuligt kan filmatiseres på det niveau, den fortjener... Men måske...?

Anmeld

4. oktober 2012

SussieThyssen

Skouboe skriver:

Det vil jeg klart huske - kan du huske hvem der har skrevet dem?

Lige pt. læser jeg Terry Pratchett, men jeg har stort set aldrig tid til at sætte mig med en bog, så det bliver ikke til så meget i øjeblikket. Forhåbentligt når pigerne bliver lidt ældre.

Hehe det kender jeg godt...men du kan låne dem som lydbøger, så du kan høre dem på en walkman, når du går og laver noget.
Du kan desværre ikke få dem på cd'er, så det kræver en walkman. Men til gengæld kan du altså fjernbestille dem via bibliotek.dk, og det er Judith Tarr, der har skrevet dem.

Elvermunken
Det gyldne horn
Herrens hunde. 

Anmeld

4. oktober 2012

Camulla

Frk. Himmelblå skriver:

Yrrrrrk, - Hypnotisøren er så creeeeepy!!

Ham der Josef Ek, eller hvad drengen nu hedder, uha uha uha, jeg blev så bange for ham. Kunne næsten ikke være alene hjemme og aftenen efter den bog.

Og jeg besluttet ikke at læse flere af "Lars Kepler", da det simpelthen er for "hårdt" for mig.

Og skal da så absolut ikke læse Lundins bog...

Er du psykologi-interesseret siden du vælger den type bøger?

Nej, det er jeg egentlig ikke, synes ikke bare sådan noget er så interessant, det er så fremmed... Nåede aldrig særlig langt i Hypnotisøren, synes den er så langtrukken i starten... Er den værd at fortsætte i??

Men nu kommer Fifty Shades 2 jo i morgen!!! Ihh!!!! Glæder mig!!!

Anmeld

4. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Camulla skriver:

Nej, det er jeg egentlig ikke, synes ikke bare sådan noget er så interessant, det er så fremmed... Nåede aldrig særlig langt i Hypnotisøren, synes den er så langtrukken i starten... Er den værd at fortsætte i??

Men nu kommer Fifty Shades 2 jo i morgen!!! Ihh!!!! Glæder mig!!!

Jeg vil sige, at hvis du ikke er sart med gys og thrill, så kan du roligt fortsætte i Hypnotisøren.. Men der er mange indflettede historier i den, og den ene, den er simpelthen så led, at jeg slet ikke kan holde den ud... Noget med en lille dreng, som får en horribel og meget langtrukken  skæbne.. Sådan noget, kan jeg slet ikke klare...Jeg er så dårlig til at slippe de indre billeder igen.

Men god inden for genren, det er den helt bestemt, den bog .

Uha, Fifty Shades, det tror jeg slet ikke, jeg gider, men det kan da godt være... 

Anmeld

4. oktober 2012

MariaKyedDK

Regitze&Anders skriver:

skriver lige ned fra bagsiden:

Mod alle odds er en varm og gribene historie om det misbrugte og forskræmte barn, sheila, og hendes lære torey, der går langt udover sine profesionelle grænser for at nå in til hende. Da Sheila var 4 år gammel blev hun eftersladt på motorvejen af sin mor. hun voksede op hos sin far som både misbrugte alkohol og stoffer og som røg ind og ud af fængslet. I sin afmagt bandt sheila en lille dreng til et træ hvorpå hun satte ind til ham. Først der gtreb myndighederne ind, og sheila blev anbragt i torey haydens speciel klasse for adfærdsvanskelige børn. I starten var hun som et vildt og utæmmet dur men langsomt fik torey styr på hende, og det viste sig at sheila var både kærlig og yderst intelligent lille pige. Efter et kort men ingtensophold i toreys klasse genvandt sheila troen på sine medmennesker. Men så skilte deres veje. Torey fik arbejde på en anden skole, og endnu engang måtte sheila konstatere, at hun ikke kunne stole på sine medmennesker og slet ikke på de voksne. Flere år går, og da de mødes igen er sheila blevet 13 år gammel. Desværre har ikke meget ændret sig. Hendes liv er ét stort kaos, og hun flytter rundt mellem plejefamilier og institutioner. ikke overraskende er sheila bitter og vanskelig, datorey møder hende igen, og som deres fohold genoptages og udvikler sig over de næste 10 år , oprulles sheilas barske liv med alle de forhindringer , der har ligget på hendes vej. belært af erfaring nærmer sheila sig kun langsomt torey . kan hun stole på hende denne gang?  og kan torey virkelig hjælpe hende med igen at få styr på hendes liv? som speciallære har torey mødt mange forskellige adfærdsvanskelige børn, men aldrig en som sheila og man forstår hende godt!

Undskylder at det  blev lidt langt.. 

du ved godt det er fortsættelsen af ( Historien om sheila ik? )

mod alle oddst fortæller om hendes senere liv nemlig, hvor hun er større..

jeg har selv læst dem begge flere gange, og fortællingen er hårrejsende hver gang, og de sidder bare i mig de historier. glemmer aldrig sheila, og kunne faktisk godt tænke mig at høre hvordan det går hende nu....

men hvis du ikke har læst nr 1, altså ' historien om sheila' skal du virkelig det

Anmeld

4. oktober 2012

MariaKyedDK

SussieThyssen skriver:

Hvilken bog er den bedste du har læst??
Det skal naturligvis være sådan en som du har læst igen og igen, og aldrig bliver træt af.

For mit vedkommende må det ubetinget være Robert Graves historiske roman "Jeg Claudius", som jeg i årenes løb nok har læst eller hørt som lydbog de første 15 gange...og jeg er ikke træt af den endnu.
Den foregår i Rom i tiden fra Kejser Augustus og frem til og med hans barnebarn Claudius' regime

Kærligst
Sussie

Godaften med dig fandt lige ud af at din tråd er 1 år gammelt snart men vil da alligevel lige skrive jeg synes det er en super tråd, det giver en masse inspiration til læsning...

Jeg elsker selv at læse, jeg bliver lukket ind i en helt anden verden når jeg læser, og det er SÅ FANTASTISK

Jeg elsker Twilight Bøgerne, har dem alle sammen og har læst dem 3 gange, og bliver aldrig nogensinde træt af de bøger.... elsker dem virkelig stort.

så har jeg læst : Historien om sheila + mod alle odds , som også omhandler sheila. og de historier om hende glemmer jeg aldrig nogensinde , hende sheila sidder så dybt i mig, og også Torey... og vil de altid gøre.

og nu er jeg på bar bund igen, for alle de bøger jeg har ER læst til ukendelighed, og hvis jeg skal læse noget nyt, skal det fange mig meget.

God Lille FREDAG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.