Tyg lige på dette navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Ikke det værste navn, jeg nogensinde har hørt. Man skal måske lige vænne sig til det, og navnet ville måske ofte blive forvekslet med William, men alt i alt et ganske sødt navn - som han dog altid ville skulle stave og gentage, når han møder nye mennesker

I DK ja måske nok. Det er ikke det værste. jeg skal også altid stave mit navn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Anonym trådstarter

Mettemus skriver:

Hvordan udtaler man det - Viljami eller vildjami?

Jeg bryder mig ikke om det. Jeg kan for det første ikke gætte om det er til en dreng eller til en pige. Det lyder som et kælenavn - noget man har blandet sammen. Og så kan jeg slet ikke forestille mig en voksen mand bære det navn.

Min baby starter jo ikke med at være voksen mand, så det skal nok få sin naturlige gang når tid kommer. sådan synes jeg er med maaange navne.

Men udtales viil-ja-mi

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Er det et drengenavn eller pigenavn?? Jeg kan ikke lide det, jeg syntes det lyder grimt når jeg siger det.

Men hvis du kan lide navnet så er det vel fint. 

Det er et drengenavn. jeg er ikke i tvivl om hvad jeg selv synes, spørg ikke for at se om andre kan lide det, mere for at høre hvad evt. problemer kunne være ved navnet. hvis alle skrev de ikke kunne udtale navnet så ville det være fedt lige at tage stilling til. det er for min kæreste kan se hvordan navnet virker på folk, da han ikke kender det.

Anmeld

9. november 2011

SjeBets

Bryder mig ikke om det, synes det er for .... erhmn .. ja hvordan siger man det .. intet kønnet, og jeg er sikker på et barn med det navn vil skulle stave det gang på gang på gang på gang ...

Og ja .. generelt er JEG personlig ikke til alt for specielle navne. men det er jo helt klart en smagssag  

jeg selv har et meget nemt efternavn, du skriver det som du siger det, men alligevel skal jeg stave det hver evig eneste gang folk skal have det og det er jeg faktisk træt af. Selv mit fornavn som er et ganske alminderlig navn skal jeg stave får folk altid ... det er bare røv ... 

Anmeld

9. november 2011

Mettemus

Anonym skriver:

Min baby starter jo ikke med at være voksen mand, så det skal nok få sin naturlige gang når tid kommer. sådan synes jeg er med maaange navne.

Men udtales viil-ja-mi

Nej nej det er jeg med på, og tit er det også sådan med navne at det betyder meget hvem der hedder det. Hvis det nu er en lidt nørdet person bliver navnet nørdet, hvis det er en super cool person bliver navnet super cool. I det her tilfælde er der nok ikke så mange andre der hedder det, så det kommer kun til at blive din søns.

Men du spurgte om vores begrundede mening, og jeg bryder mig ikke om det. Det giver selvfølgelig god mening at du har en tilknytning til landet det er fra

Anmeld

9. november 2011

delimus

Anonym skriver:

Wiljami

Navnet er et godkendt navn i andre lande, som jeg har relation til og vil lige lufte det herinde til min baby.

Hvis kritik, gerne konstruktiv - altså andet end "kan ikke lide" gerne "fordi at".

Der er en der kommer til at stave sit navn resten af livet for alt og alle  

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

Mettemus skriver:

Nej nej det er jeg med på, og tit er det også sådan med navne at det betyder meget hvem der hedder det. Hvis det nu er en lidt nørdet person bliver navnet nørdet, hvis det er en super cool person bliver navnet super cool. I det her tilfælde er der nok ikke så mange andre der hedder det, så det kommer kun til at blive din søns.

Men du spurgte om vores begrundede mening, og jeg bryder mig ikke om det. Det giver selvfølgelig god mening at du har en tilknytning til landet det er fra

Det er også rigtigt fint du svarer hvorfor du mener sådan. - at det lyder som et kælenavn... det er også ok.

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

delimus skriver:

Der er en der kommer til at stave sit navn resten af livet for alt og alle  

måske i DK, men det er det mindste, det skal jeg også altid selv. Det er ikke mange navne efter hånden som aldrig skal staves..

er det med C eller K

F eller PH

ie eller Y

eksempel...

Anmeld

9. november 2011

delimus

Anonym skriver:

måske i DK, men det er det mindste, det skal jeg også altid selv. Det er ikke mange navne efter hånden som aldrig skal staves..

er det med C eller K

F eller PH

ie eller Y

eksempel...

Har altid skulle stave mig igennem fornavn og efternavne og synes det er træls, så det er såmænd bare derfor 

Men som du skriver, så er det jo et navn der har en tilknytning til dig og så ser jeg absolut ikke noget galt i det :-) 
Der er bare nogen der vælger et specielt navn, bare for at det skal være anderledes og det synes jeg ikke altid er lige hensigtmæssigt :-) 

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

delimus skriver:

Har altid skulle stave mig igennem fornavn og efternavne og synes det er træls, så det er såmænd bare derfor 

Men som du skriver, så er det jo et navn der har en tilknytning til dig og så ser jeg absolut ikke noget galt i det :-) 
Der er bare nogen der vælger et specielt navn, bare for at det skal være anderledes og det synes jeg ikke altid er lige hensigtmæssigt :-) 

Navnet er lidt specielt i DK men ellers ikke (vil ikke have betydning) men det er rart at høre hvad folk tænker når de hører det... stavning ser jeg ikke noget problem i, det går nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.