Tyg lige på dette navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

jeg kender en pige der hedder WILJA... så Wiljami er ganske fint syntes jeg..

Wilja.. fedt navn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Jeg sidder og undrer mig lidt hvordan over hvordan man skal sige det og er kommet frem til 2 muligheder haha

Jeg er lidt mellem omkring, synes ikke det er kønt men heller ikke grimt  Kan bedre lide den ene udtalelse end den anden (af dem jeg er kommet frem til, hvis nogen af dem overhovedet er rigtige )

udtales således:

Wiil-ja-mi

blødt, ikke hårdt som William f.eks.

hjalp det??

Hvilke måder tænker du??

Anmeld

9. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

udtales således:

Wiil-ja-mi

blødt, ikke hårdt som William f.eks.

hjalp det??

Hvilke måder tænker du??

Altså..

Wiljami nummer 1  Tænker jeg at JA'et udtales ligesom ved AM i William. Altså den måde med a'et, hvis du forstår?

Wiljami nummer 2  Tænker jeg at JA'et udtales ligesom JA gør i Jane  

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Altså..

Wiljami nummer 1  Tænker jeg at JA'et udtales ligesom ved AM i William. Altså den måde med a'et, hvis du forstår?

Wiljami nummer 2  Tænker jeg at JA'et udtales ligesom JA gør i Jane  

nårh... på det gældende sprog ville A i Jane staves "Ä" så det er et A som i dit 1. forslag.

Anmeld

9. november 2011

lycly

Anonym skriver:

Wiljami

Navnet er et godkendt navn i andre lande, som jeg har relation til og vil lige lufte det herinde til min baby.

Hvis kritik, gerne konstruktiv - altså andet end "kan ikke lide" gerne "fordi at".

Jeg bryder mig ikke om det, mest fordi jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal udtale det. Synes det er alt for specielt, og tror at man i fremtiden vil opleve at skulle gentage eller stave det

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg bryder mig ikke om det, mest fordi jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal udtale det. Synes det er alt for specielt, og tror at man i fremtiden vil opleve at skulle gentage eller stave det

gentage og stave.. tror jeg du har ret i... men med tiden tror jeg man lærer at det er faktisk lige ud ad landevejen...  men, et problem jeg er ops. på

Anmeld

9. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

nårh... på det gældende sprog ville A i Jane staves "Ä" så det er et A som i dit 1. forslag.

Okay, det er også den måde jeg bedst kan lide det på

Anmeld

9. november 2011

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Okay, det er også den måde jeg bedst kan lide det på

ja ik'?? 

Anmeld

9. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

ja ik'?? 

Hehe. Helt bestemt

Anmeld

9. november 2011

lycly

gentage og stave.. tror jeg du har ret i... men med tiden tror jeg man lærer at det er faktisk lige ud ad landevejen...  men, et problem jeg er ops. på

Men altså, et navn som "Matthew" fx, er jo helt normalt i engelsk talende lande , og der spørger ingen hvordan det udtales. Men det ville mange nok gøre i DK (okay, måske ikke lige med det navn da man nok kender det fra tv, men håber du forstår hvad jeg mener) fordi det ikke er et decideret dansk navn.

Det samme med Wiljami. Hvis I kommer steder hvor det er et kendt navn, og omgås mennesker for hvem navnet forekommer normalt, så er det jo ikke et problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.