Tyg lige på dette navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Ciss

For mig er det uvant - men ikke mere end så mange andre navne, som dukker op nu. Der er jo mange som går efter lidt specielle navne, så det passer jo fint ind i den trend.

Venner osv vil helt sikkert hurtigt vænne sig til navnet, og så kan drengen jo ikke hedde andet alligevel....

Samisk?

Jeg synes jo uanset, at det er mere naturligt, at navnet afspejler jeres kulturelle baggrund - som barnet jo også får del i - end at barnet absolut skulle have et traditionelt dansk navn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

anmaj

Anonym skriver:

Wiljami

Navnet er et godkendt navn i andre lande, som jeg har relation til og vil lige lufte det herinde til min baby.

Hvis kritik, gerne konstruktiv - altså andet end "kan ikke lide" gerne "fordi at".

jeg synes navnet virker meget sødt. lidt for specielt til mig. men hvis det har relation til din baggrund eller lignende synes jeg bestemt det er helt fint til din søn.

må man spørge hvad originalsproget er? og hvor det stammer fra?

Anmeld

12. november 2011

marius' mor

Anonym skriver:

jeg tænker at når folk har hørt det nogle gange så ligger det lettere på tungen... ik??

det gør det sikkert.. man skal bare lige vænne sig til...

Anmeld

12. november 2011

SussieThyssen

marius' mor skriver:

jeg skal lige høre om det er tiltænkt en dreng eller pige??

Hmmm...interessant.

Af en eller anden grund så synes jeg det er lidt ehhh kønsforvirrende...på en måde er det maskulint og på en anden måde feminint..men bestemt ikke grimt..bare anderledes, som man nok skal vende sig lidt til.

Umiddelbart ville jeg ALDRIG give det til en dreng..det er FOR feminint, men måske ok til en pige...og naurligvis ser jeg på det efter dansk målestok og sprogrelationer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. november 2011

Troldemommi

Syntes det er et lidt spøjst navn, men måske :-) men syntes det lyder som et pigenavn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.