Smertelindring under fødsel???? hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

oOhelene&larsOo

vitapigen skriver:

Jeg havde også besluttet at jeg ikke skulle have Epi som smertelindring, men da hverken badekar, massage eller akupunktur virkede og jeg var midt i et smerte helvede kom jeg på andre tanker... Jeg ville have Epi og det skulle være NU!! Og jeg er heller ikke vild med tanken om nålen, men på dette tidspunkt var jeg SÅ ligeglad... Så narkosen blev min BEDSTE ven... Han var fantastisk til det

Jeg blev dybt skuffet over at badekar ikke virkede for mig for det havde jeg sådan glædet mig til, men følte bare jeg ingen steder kunne være Snakkede efterfølgende med min egen jordmoder om det og hun tror at jeg havde FOR ondt. Når man først har SÅ ondt så er det svært at lindre det... Man skal hellere tage det i opløbet, men jeg måtte desværre ikke komme i vandet før jeg var 5 cm åben

Men hvade en SUPER god oplevelse med Epi, så den kan varmt anbefales

Men det ER svært at beslutte inden hvad man vil, for man kan ikke forestille sig hvordan man har det under fødsel

Men held og lykke i hvert fald

Nej det virkelig utroligt svært og vælge, men TROR jeg vil ha den som ALLERSIDSTE udvej med i rygsækken ellers vil jeg da helst undvære...

Men nu er der så mange der har sagt man ikke må komme i karbad før man er 5 cm åben, hvordan kan det være når det er ren og skær smertelindring og ikke fordi man skal føde i vand???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

chael

oOhelene&larsOo skriver:

Jeg står og skal til jordmoder i morgen, og hun går meget op i at vi har en masse spørgsmål og vi skal denne gang snakke om hvilken smertelindring under fødsel jeg gerne vil have...

Sidder så nu og læser om de forskellige smertelindringer, og kan ikke helt finde ud af hvad jeg gerne vil have 

så tænkt at jeg lige ville spørge alle jer der har besluttet jer eller har født og kan fortælle hvad i valgt?

Mit ønske var ingen smertelindring.

Men hvis jeg skulle have valgt, så skulle det helt sikkert være en epi

Nu har jeg så haft 3 hurtige fødsler, hvor jeg ikke under nogen af dem har nået at få noget.

Men ellers så vand, det er også dejligt, kom i vand med den første, fordi jeg gerne ville føde i vand, men der var ikke meget lindring over det. Og Måtte heller ikke føde i vandet, da mit vand var grønt

*Camilla

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

HeidiØ skriver:

Der er også bare rigtig meget at vælge imellem!

Jeg sagde da jeg kom ind at jeg helst ville undgå al form på medicinsk smertelindring! Jeg fik lagt nogle saltvandspabler - det kan jeg ikke anbefale. Det gjorde RØV RØV ondt, og tilmed hjalp de intet. Så kom jeg i kar, der aftog mine veer desværre. Så jeg endte egentlig bare med at ligge med ekstra ilt og spise lidt druesukker af og til, og det var det Så man kan altså godt klare det uden!

Epiduralen ville jeg helst undgå. Der er for mange bivirkninger... jeg ved godt oddsene er meget små for dem, men de er der.. og dem der er var lige en tand for slemme til jeg havde lyst til den!

Håber du finder ud af det

og ja så kan jeg altså også uden  BASTA!!! 

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

Aagaard skriver:

Det er ærgeligt, det med nåleskrækken - Jeg ville nemlig sige at noget af det bedste jeg fik var sterilvandspapler i en lang rækker hen over lænden to gang i forløbet. Udover dem fik jeg lattergas og var i badekar i en ½ timestid(fra 5-7 cm).

Jeg ønskede ikke epiduralen pga at jeg ikke kan have tanken om at der skal noget som helst ind i min rygrad!

eeeej puuuha da 

nej den tanke kan jeg heller ikke have..

FØJ!

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

Babymor2010 skriver:

Jeg havde det akkurat på samme måde som dig med nåle inden jeg fødte, men jeg glemte alt om det, da jeg fik lagt en epidural = det var himlen med stærke veer. Da jeg så endte med et akut kejsersnit 15 timer senere skruede de op for det, så jeg ikke skulle igennem det en gang til 

Og jeg lagde slet ikke mærke til da de lagde ve-droppet på mig. Jeg syntes jeg var SÅ sej! For mig og nåle går ikke godt sammen 

ej det er jeg heller ikke, puuuha hader det...

og er såå træt af at jeg har det på den måde, ville så gerne bare kunne sige rend mig i ....... og stik mig for jeg er ikke bange for nåle, men sådan er det bare desværre ikke  øver bøver!

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

Toshiba skriver:

jeg har kun fået lidt lattergas ved begge mine fødsler

overvejede rygmavsbedøvelse - meeeen da hun spurgte ville jeg alligevel ikk.. og det er jeg GLAD for.... fik en senere end sidste fødsel i forbindelse med opr. og kunne bagefter ikke engang presse så jeg kunne tisse - så tænker "HVORDAN kan folk så presse rigtigt så de føder???

godt spørgsmål  jeg forstår det heller ikke.

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

Millesmammi skriver:

ved den første fik jeg den epedural blokade, som jeg IKKE vil anbefale, og ikke selv skal have igen, fordi den slet ikke virkede ordenligt på mig..så kom jeg også i badekar, og det var satme dejligt, og det skal jeg igen her næste gang :-)

det også en ting jeg overvejer stærkt og gøre for det er der bare såå mange som anbefaler efterhånden  så tror det er det det bliver 

Anmeld

9. november 2011

Toshiba

godt spørgsmål  jeg forstår det heller ikke.

nej det gør jeg skisme heller ikk...

tænker jeg har tisset en DEL gange i mit liv og VED hvordan man skal gøre - men nej jeg kunne dælme ikke - så de måtte tømme min blære da den var helt fyldt..

tænker måske det er derfor tit fødsler ender i AKS efterhånden ???

Anmeld

9. november 2011

Dansker I Holland

oOhelene&larsOo skriver:

ja der er jeg så en af dem som IKKE vil ha den, for jeg er møg hammer bange for nåle, så tanken om den der det kan jeg slet ikke 

Tro mig. Du glemmer ALT om din skræk for nåle når du ligger med veer og bare vil have baby ud Jeg har heller ikke fået epidural med nogle af mine, men skreg på den med min første barn ggg... han nåede HELDIGVIS ikke frem  

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

chael skriver:

Mit ønske var ingen smertelindring.

Men hvis jeg skulle have valgt, så skulle det helt sikkert være en epi

Nu har jeg så haft 3 hurtige fødsler, hvor jeg ikke under nogen af dem har nået at få noget.

Men ellers så vand, det er også dejligt, kom i vand med den første, fordi jeg gerne ville føde i vand, men der var ikke meget lindring over det. Og Måtte heller ikke føde i vandet, da mit vand var grønt

*Camilla

nej jeg vil os helst undgå noget smertelindring, i hvert fald medicinsk smertelindring, men tror jeg gerne vil i vand 

Hvor var det træls du ikke måtte komme i alligevel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.