Smertelindring under fødsel???? hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Københavnermor

oOhelene&larsOo skriver:

det kunne godt være man skulle overveje og vælge de 3 ting så nu er jeg da komemt et skridt nemmere hvad jeg gerne vil i hvert fald 

tusind tak  heldigvis en 10 uger til endnu 

Det var så lidt..  Held og lykke med det hele!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Mettefpigen

Jeg havde intet valgt på forhånd, fik ikk muligheden... Men da jeg fødte fik jeg kun lattergas, og det var helt fint

Anmeld

9. november 2011

BabyThilde

Jeg fik ingen smertelindring, men næste gang vil jeg gerne prøve at komme i vand, og evt. føde i vand, har kun hørt godt om det 

Anmeld

9. november 2011

Muhmi

Jeg ville helst ikke have smertelindring overhovedet..... Men akupunktur virkede ikke på mig og jeg kunne ikke hoppe i badekar fordi alt det varme vand blev lukket på hele hospitalet den morgen jeg ville i det... FLOT! Heheh.... Og fordi min moderkage var groet fast i mig var min smerter ekstra mange og derfor kunne jeg simpelthen ikke uden smertelindring... Jeg valgte epiduralblokaden og den dag i dag er jeg hverken flov eller ked af mit valg... Den gav mig et par timers ro inden jeg skulle til at presse, hvilket er en kamp uden lige, så man kan virkelig have gavn af de par timer hvor man er smertedækket..

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

Muhmi skriver:

Jeg ville helst ikke have smertelindring overhovedet..... Men akupunktur virkede ikke på mig og jeg kunne ikke hoppe i badekar fordi alt det varme vand blev lukket på hele hospitalet den morgen jeg ville i det... FLOT! Heheh.... Og fordi min moderkage var groet fast i mig var min smerter ekstra mange og derfor kunne jeg simpelthen ikke uden smertelindring... Jeg valgte epiduralblokaden og den dag i dag er jeg hverken flov eller ked af mit valg... Den gav mig et par timers ro inden jeg skulle til at presse, hvilket er en kamp uden lige, så man kan virkelig have gavn af de par timer hvor man er smertedækket..

Hold da helt op så uheldig du lige var da du skulle føde  men altid noget du stadig kunne på den epiduralblokade 

Anmeld

9. november 2011

Mor til verdens smukkeste lille prins 2011

oOhelene&larsOo skriver:

Jeg står og skal til jordmoder i morgen, og hun går meget op i at vi har en masse spørgsmål og vi skal denne gang snakke om hvilken smertelindring under fødsel jeg gerne vil have...

Sidder så nu og læser om de forskellige smertelindringer, og kan ikke helt finde ud af hvad jeg gerne vil have 

så tænkt at jeg lige ville spørge alle jer der har besluttet jer eller har født og kan fortælle hvad i valgt?

Jeg fik selv en epi`blokade, og det er eg SUPER glad for. Denne gjorde at jeg var fuldstændig smertefri fra jeg var ca. 2,5-3 cm. åben, og indtil at presseveerne begyndte at melde sig, da jeg var ca. 8 cm. åben.

Med epi`blokaden kunne jeg både ligge og grine, smile og snakke helt vildt, og det kunne jeg bestemt ikke før, jeg fik den!!!!!

Det kan godt ske, at du er MEGA bange for nåle, men jeg er næsten sikker på, at når du ligger/sidder/står eller hvad du nu gør med dine rigtige veer, vil du næsten gøre alt for at slippe af med denne smerte! - Og så er et nål i ryggen og hånden altså ingenting ved siden af, når den efterfølgende har en øjeblikkelig virkning. (Ihvertfald for mit vedkommende. &nbsp

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

Mor til verdens smukkeste lille prins 2011 skriver:

Jeg fik selv en epi`blokade, og det er eg SUPER glad for. Denne gjorde at jeg var fuldstændig smertefri fra jeg var ca. 2,5-3 cm. åben, og indtil at presseveerne begyndte at melde sig, da jeg var ca. 8 cm. åben.

Med epi`blokaden kunne jeg både ligge og grine, smile og snakke helt vildt, og det kunne jeg bestemt ikke før, jeg fik den!!!!!

Det kan godt ske, at du er MEGA bange for nåle, men jeg er næsten sikker på, at når du ligger/sidder/står eller hvad du nu gør med dine rigtige veer, vil du næsten gøre alt for at slippe af med denne smerte! - Og så er et nål i ryggen og hånden altså ingenting ved siden af, når den efterfølgende har en øjeblikkelig virkning. (Ihvertfald for mit vedkommende. &nbsp

jeg må se om jeg ændre mening til den tid  lige nu skal jeg bare slet ikke have den det er helt sikkert 

kan andre klare uden så kan jeg også  men det må jeg jo se til den tid 

Anmeld

9. november 2011

TaAsJu

Jeg havde også sat  mig i hovdet at jeg bare skulle i vand også var det det.. Hold da op jeg blev kloger.. Bliver man sat igang må man ikke komme i vand.. og når man har haft veer i 16 timer og har virkelig ondt, er det eneste man vil er og sove eller få det her "møg" barn ud Jeg er RAD for nåle.. Trods mine tatoveringer er jeg DIREKTE bange for nåle, jeg bliver dårlig, kvalme.. MEN jeg mærkede ikke engang lokal bedøvelsen eller at jeg fik lagt den epi..  KUn jeg at jeg fik ro, og fik lov og sove i to timer...

Så syntes helt klart ikke du skal afvise det helt..

Anmeld

9. november 2011

Mor til verdens smukkeste lille prins 2011

oOhelene&larsOo skriver:

jeg må se om jeg ændre mening til den tid  lige nu skal jeg bare slet ikke have den det er helt sikkert 

kan andre klare uden så kan jeg også  men det må jeg jo se til den tid 

Selvfølgelig kan du klare det uden smertelindring. Det kan alle, hvis de absolut VIL! Jeg benyttede mig bare af det, idet at det gjorde rigtig ondt.  

Jeg blev også sat igang lørdag formiddag, og fødte også først mandag aften kl. 22.08, så det var et laangt forløb, men absolut det HELE værd!

Du skal virkelig glæde dig. Selvom at det gør MEGA ondt, er det den STØRSTE og aller mest fantastiske oplevelse, du nogensinde kommer til at opleve.

Jeg glæder mig allerede til at skal føde igen, selvom at det kun er 3 måneder siden den 22. novmber 2011.

(Vi venter dog et par år med at skyde projekt-baby i gang igen, så vi kan nå at nyde vores første lille guldklump, og hvor det kun er ham der er i centrum.&nbsp

Anmeld

9. november 2011

Gaia

oOhelene&larsOo skriver:

ja der er jeg så en af dem som IKKE vil ha den, for jeg er møg hammer bange for nåle, så tanken om den der det kan jeg slet ikke 

Du hverken ser eller mærker nålen. Den er forøvrigt mega mega tynd..så den skal altså ikke skræmme dig.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.