Smertelindring under fødsel???? hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

oOhelene&larsOo

MedRogn skriver:

Det skulle være helt fantastisk at bruge vand som smertelindring.. For de fleste ihvertfald. Altså så du kommer i kar..

Det er det jeg selv rigtig gerne vil.. 

der godt nok mange som siger varmt vand kan jeg se  men jeg tænker meget på varmepuden, det lidt det samme, men man kan vel vælge begge dele 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

oOhelene&larsOo

cecilie1984 skriver:

Ved begge mine fødsler fik jeg intet smertestillende, jeg nåede det ikke.

første gang kom jeg ind på fødegangen og 45 min senere var min datter født.

anden gang blev hun født i ambulancen på vej til sygehuset så nåede heller intet der.

Men hvis jeg havde haft normale fødsler ville jeg have været i badekar og have rygmarvsbedøvelse

Hold da helt op  det var nogle hurtige fødsler du havde 

Anmeld

9. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg står og skal til jordmoder i morgen, og hun går meget op i at vi har en masse spørgsmål og vi skal denne gang snakke om hvilken smertelindring under fødsel jeg gerne vil have...

Sidder så nu og læser om de forskellige smertelindringer, og kan ikke helt finde ud af hvad jeg gerne vil have 

så tænkt at jeg lige ville spørge alle jer der har besluttet jer eller har født og kan fortælle hvad i valgt?

Jeg har valgt at jeg vil føde i vand, og også bruge det som lindring. Så vil  jeg måske bede om saltvandspapler/bistik, hvis jeg ikke føler vandet lindrer nok. 

Epidural har jeg valgt fra, af flere grunde. Har dog sagt til mig selv, at ender det med en meeeeget lang fødsel, så må vi tage den derfra. Så kan epidural måske være det man vil forslå, og så vil jeg se hvordan jeg har det. Men som udgangspunkt vil jeg ikke have den. 

Jeg tror på at jeg kan føde uden! 

Mens jeg er hjemme vil jeg bruge varmedunke og bruseren. 

Anmeld

9. november 2011

cecilie1984

oOhelene&larsOo skriver:

Hold da helt op  det var nogle hurtige fødsler du havde 

ja alt for hurtige. Det gør sgu ondt når det skal gå SÅ stærkt

den første tog 2 timer fra start til slut den anden tog 30 min fra start til slut.

Anmeld

9. november 2011

delimus

oOhelene&larsOo skriver:

Jeg står og skal til jordmoder i morgen, og hun går meget op i at vi har en masse spørgsmål og vi skal denne gang snakke om hvilken smertelindring under fødsel jeg gerne vil have...

Sidder så nu og læser om de forskellige smertelindringer, og kan ikke helt finde ud af hvad jeg gerne vil have 

så tænkt at jeg lige ville spørge alle jer der har besluttet jer eller har født og kan fortælle hvad i valgt?

Havde den samtale med min jordemoder sidst jeg var afsted. 
Har også læst den brochure med smertelindring og blev da lidt chokeret over alle de muligheder der er 

Det er også min første jeg skal have og jeg har bestemt mig for at akopunkturen skal hjælpe mig. Har fået det mod mange ting også for min iskas her til sidst i graviditeten og ved jeg reagerer godt på det 
Men hvis der er noget du ikke vil have, så tror jeg det er lige så vigtigt at få sagt. Jeg er VILDT imod morfin, har før fået det og det var så frygtelig en oplevelse for mig, så JM har simpelthen skrevet i min journal at jeg ikke kan tåle det, selv om det ikke passer, men så risikerer vi ikke noget og jeg skal ikke gå og spekulere over det  

Men ja, det er en jungle og finde rundt i  

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

cecilie1984 skriver:

ja alt for hurtige. Det gør sgu ondt når det skal gå SÅ stærkt

den første tog 2 timer fra start til slut den anden tog 30 min fra start til slut.

det var dog utroligt, det har jeg alligevel aldrig hørt nogen føde så hurtigt 

Anmeld

9. november 2011

Københavnermor

oOhelene&larsOo skriver:

der godt nok mange som siger varmt vand kan jeg se  men jeg tænker meget på varmepuden, det lidt det samme, men man kan vel vælge begge dele 

Det der også er fordelen ved vand er din bevægelsesfrihed.. Du er MEGET lettere i vandet, så du har nemmere ved at finde behagelige stillinger at ligge/sidde i når veerne bider..

Er sikker på at du kan vælge begge dele, og du kan også med garanti fortryde hvis det ikke føles "rigtigt" for dig alligevel.. Det er jo dig der skal have det præcis om du vil have det, og man ved nok ikke hvad der føles bedst før man har oplevet smerterne..

God fødsel! 

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

delimus skriver:

Havde den samtale med min jordemoder sidst jeg var afsted. 
Har også læst den brochure med smertelindring og blev da lidt chokeret over alle de muligheder der er 

Det er også min første jeg skal have og jeg har bestemt mig for at akopunkturen skal hjælpe mig. Har fået det mod mange ting også for min iskas her til sidst i graviditeten og ved jeg reagerer godt på det 
Men hvis der er noget du ikke vil have, så tror jeg det er lige så vigtigt at få sagt. Jeg er VILDT imod morfin, har før fået det og det var så frygtelig en oplevelse for mig, så JM har simpelthen skrevet i min journal at jeg ikke kan tåle det, selv om det ikke passer, men så risikerer vi ikke noget og jeg skal ikke gå og spekulere over det  

Men ja, det er en jungle og finde rundt i  

ja en jungle og finde rundt i..

det jo helt vildt alle de ting der var, og så ringede jeg lige til min mor og hørt hende, og så bliver hun helt stille da jeg fortæller om alle de ting der er, for det var der bestemt ikke dengang 

men det jo helt vildt, jeg syntes også da jeg læst mod morfin at det ikke lyder som noget jeg skal have for har prøvet det engang i en ulykke, og jeg blev sindsyg træt og kastede op, og det syntes jeg virkelig ikke at jeg har lyst til under min fødsel heller..

Anmeld

9. november 2011

oOhelene&larsOo

MedRogn skriver:

Det der også er fordelen ved vand er din bevægelsesfrihed.. Du er MEGET lettere i vandet, så du har nemmere ved at finde behagelige stillinger at ligge/sidde i når veerne bider..

Er sikker på at du kan vælge begge dele, og du kan også med garanti fortryde hvis det ikke føles "rigtigt" for dig alligevel.. Det er jo dig der skal have det præcis om du vil have det, og man ved nok ikke hvad der føles bedst før man har oplevet smerterne..

God fødsel! 

det kunne godt være man skulle overveje og vælge de 3 ting så nu er jeg da komemt et skridt nemmere hvad jeg gerne vil i hvert fald 

tusind tak  heldigvis en 10 uger til endnu 

Anmeld

9. november 2011

cecilie1984

oOhelene&larsOo skriver:

det var dog utroligt, det har jeg alligevel aldrig hørt nogen føde så hurtigt 

tør heller ik få flere børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.