Synger I for jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

HelenaJ

Fru Aagaard skriver:

Tak Min mand glæder sig bare så meget til lillepigen melder ankomst.. Og storesøster håber hun kommer på hendes fødselsdag

Pu ha - det lyder som om babyen har fået et lille chok - det er nok ikke dens yndlingssang

Har du terminsdag tæt på storesøsters fødselsdag?

Min mand har også en lille datter .. Hun glæder sig også helt vildt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

AnnaK89

Ja, eller jeg gjorde da jeg ventede lærke og så dansede jeg med maven til musik

Anmeld

25. oktober 2011

HelenaJ

AnnaKJ skriver:

Ja, eller jeg gjorde da jeg ventede lærke og så dansede jeg med maven til musik

Reagerede hun på sangene, da hun så var født? Altså blev hun rolig eller?

Anmeld

25. oktober 2011

Fru Aagaard

HelenaJ skriver:

Har du terminsdag tæt på storesøsters fødselsdag?

Min mand har også en lille datter .. Hun glæder sig også helt vildt

De så stolte de kommende storesøstre det så fantastisk..

Ja, vores store datter kom til verden d. 30 december 2005, havde dog termin 26 januar 2006. Men, da jeg har for kort livmoderhals skal jeg forvente at føde ca. 4 uger før. Denne gang er terminen 21 januar 2012, og sidst vi blev scannet mente lægerne at hun kom mellem jul og nytår Så nu må vi se

Anmeld

25. oktober 2011

AnnaK89

HelenaJ skriver:

Reagerede hun på sangene, da hun så var født? Altså blev hun rolig eller?

Hun elsker musik, selvom hun er hjerneskadet. Er hun f.eks. ked eller utilfreds, så spiller vi "Kim Larsen - kom igen", og så er hun helt rolig igen og ligger bare og lytter eller falder i søvn

Helt utroligt at se på

Anmeld

25. oktober 2011

HelenaJ

Fru Aagaard skriver:

De så stolte de kommende storesøstre det så fantastisk..

Ja, vores store datter kom til verden d. 30 december 2005, havde dog termin 26 januar 2006. Men, da jeg har for kort livmoderhals skal jeg forvente at føde ca. 4 uger før. Denne gang er terminen 21 januar 2012, og sidst vi blev scannet mente lægerne at hun kom mellem jul og nytår Så nu må vi se

Hvor spændende

Ja de storesøstre er slet ikke til at skyde igennem .. Liva er hvertfald helt vild.. Hun krammer, nusser, snakker og synger.. Det bedste er når hun skal i seng - så er der godnat ritual hver aften

Anmeld

25. oktober 2011

Pige2009

HelenaJ skriver:

Ja spørgsmålet giver næsten sig selv

Synger I for baby, mens den ligger inde i maven? Fra den dag jeg stod med en positiv test (6+2) har jeg sunget MEGET Thomas Helmig .. Velvidende om, at hun på intet tidspunkt har kunne høre det før nu

OG - jer der synger; får I respons fra baby, i form af spark?

Her blev der sunget og der var også respons i form af spark og rumsteren.

Nu er Laura præcis 2 år idag og vi synger rigtig meget sammen og hun elsker sang og musik, så jeg tror det betaler sig

Anmeld

25. oktober 2011

HelenaJ

AnnaKJ skriver:

Hun elsker musik, selvom hun er hjerneskadet. Er hun f.eks. ked eller utilfreds, så spiller vi "Kim Larsen - kom igen", og så er hun helt rolig igen og ligger bare og lytter eller falder i søvn

Helt utroligt at se på

Åh hjerneskadet?  Hvordan det, hvis jeg må spørge?

Men godt at høre, at musikken har en god indvirkning

Anmeld

25. oktober 2011

Fru Aagaard

HelenaJ skriver:

Hvor spændende

Ja de storesøstre er slet ikke til at skyde igennem .. Liva er hvertfald helt vild.. Hun krammer, nusser, snakker og synger.. Det bedste er når hun skal i seng - så er der godnat ritual hver aften

Ihhh, dejligt og lidt pudsigt - det samme her

Maiken skal kramme og kysse maven og synge godnat for lillesøster også skal hun mærke hende sparke og liiiiige kysse maven igen. Ens moderhjerte smelter altså...

Anmeld

25. oktober 2011

Ciss

Jeg blev fortalt at det var SÅÅÅ vigtigt at snakke og synge med babyen i maven..... men jeg var bare slet ikke komfortabel med at gøre det. Da jeg gik med den første, så sang jeg en del for mig selv, mens jeg f eks vaskede op og lign. - hvis jeg var alene hjemme. Men det var for mig selv, ikke specielt for babyen.

Da jeg ventede nr to, sang jeg sammen med nr 1, ikke for maven men for os. Babyen i maven må jo have hørt det, og de er begge meget glade for musik og glade for at synge i dag. Men om der er en sammenhæng, aner jeg ikke.

Hvis jeg havde lyst til at "snakke med" babyen, så blev det mere i tankerne, mens jeg strøg over maven f eks.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.