Synger I for jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

TbCp

Jeg synger meget i løbet af dagen, ikke lige for den lille i maven, men bare i det hele taget.
Og så bliver der sunget godnat sang for min store datter hver aften, der kommer der ind imellem et par spjæt fra maven, men om det er fordi han forsøger at flygte derinde ved jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

HelenaJ

LilleMie skriver:

Jeg er bestemt ikke en sanglærke, men når jeg er alene eller anlægget kører, så elsker jeg at synge, selvom det ikke er kønt .

Og når jeg har en stund for mig selv, så synger jeg en sang min mor sang for mig, som jeg altid har elsket som barn . Mener min bedstemor sang den for hende også, og kender faktisk ikke andre der kender sangen.

Blev lige nysgerrig og googlede lidt og det er jo faktisk en hel sang, hvor jeg kun kender 1. vers - hvor er det altså bare sjovt. Kan se jeg skal på biblioteket og låne den fulde version snart .

Det er da også kært, at I sådan lader den gå igen i generationer .. Må man spørge, hvad det er for en?

Anmeld

25. oktober 2011

Benjamins'mor

Altså har ikke direkte sunget til maven, eller sunget børnesange. Men har der været en sang i radioen eller tv'et jeg kendte, så sang jeg med, og havde en ynglings under min graviditet, kan ikke lige huske hvad den hed, men den kan Benjamin i hvertfald også lide nu.

Anmeld

25. oktober 2011

Azooo

Da jeg var gravid sang min mand meget Her kom der nogle spark og bevægelser hver gang faren sang .. Jeg sang ikk ret meget , er ikk særlig god .. nu er min baby to måneder gammel og han falder tit til ro når hans far synger ..

Anmeld

25. oktober 2011

LilleMie

HelenaJ skriver:

Det er da også kært, at I sådan lader den gå igen i generationer .. Må man spørge, hvad det er for en?

Den hedder "Sovesangen" (har jeg lige fundet ud af ) og første vers lyder:

"Når solen den går ned

Så blir' her ro og fred

og alle både børn og voksne strækker sig og sir

Åh ja ja ja ja ja ja

Åh ja ja ja ja ja ja

Jeg er så søøvnig"

Og ved sidste ord gabte min mor altid samtidig med og jeg syntes det var så sjovt - så det gør jeg også, når jeg synger den nu

Anmeld

26. oktober 2011

Pige2009

HelenaJ skriver:

Ja - så det er jo selvsagt, at min lille pige skal forelske sig i ham også

Hi Hi

Anmeld

26. oktober 2011

stm2812

HelenaJ skriver:

Ja spørgsmålet giver næsten sig selv

Synger I for baby, mens den ligger inde i maven? Fra den dag jeg stod med en positiv test (6+2) har jeg sunget MEGET Thomas Helmig .. Velvidende om, at hun på intet tidspunkt har kunne høre det før nu

OG - jer der synger; får I respons fra baby, i form af spark?

Jeg sang også meget for den bette. Og snakkede med hende i løbet af dagen.

En af de sange hvor jeg virkelig følte respons fra hende var Tommy Seebachs 'Andeby'.

Anmeld

26. oktober 2011

Muhmi

HelenaJ skriver:

Ja spørgsmålet giver næsten sig selv

Synger I for baby, mens den ligger inde i maven? Fra den dag jeg stod med en positiv test (6+2) har jeg sunget MEGET Thomas Helmig .. Velvidende om, at hun på intet tidspunkt har kunne høre det før nu

OG - jer der synger; får I respons fra baby, i form af spark?

Jeg sang "Smile" - Michael Jackson og "I will always love you" - Whitney Houston, for Silas da jeg var gravid... Han reagerede dengang ved at blive rolig når jeg sang dem og det gør han stadig....

Anmeld

27. oktober 2011

Tystys14

HelenaJ skriver:

Og genkender din baby sangene nu?

Når hun er rigtig ked af det, kan de sange nemt få hende til at falde ned.  Så det vil jeg våve at sige hun godt kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.