Gravid og ryger ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Stjernestoev

HVORFOR skal folk altid sige "Jeg røg, og mine børn fejler intet". Jamen der var I sørme heldige, når I valgte jeres eget behov frem for jeres barns sunhed. Jeg håber ikke for jer, at jeres børn ender med en dårlig sædkvalitet, for så håber jer I sidder med en meget dårlig smag i munden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Stjernestoev

Toshiba skriver:

jeg røg - og ryger stadig.... min pige har aldrig haft problemer med astma eller andre "røg" ting 

Hun er knap 10 måneder og har haft 1 "syge-dag" hele hendes liv og det var lidt feber..

Så de behøver ikke have astma - fordi man ryger - og jeg ryger inde

Rygning er skadeligt for fostret. Dine røde blodlegemer bringer ilt til barnet. Når du ryger, fyldes blodet i stedet delvis af kulilte, hvilket hindrer blodets mulighed for at medbringe ilt. Når barnet ikke får tilstrækkelig ilt, stresses det. Dets hjerte slår hurtigere og de åndedrætsøvelser, barnet normalt laver, bliver svagere eller stopper helt. Det kan ses i op til 1½ time efter, du har røget.

Tvivler på at dit barn har haft det så godt, da hun var inde i maven

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Henriette Skjoldborg Jørgensen. skriver:

Jeg var røgfri i 13 dag da jeg vente tobias men så gik den ikke mere og tilsidste sagde min jdm også af så skulle jeg ikke gør det hvis jeg fik det skidt osv af det for det var helelr ikke godt for den lille af jeg kaste alt op og ikke kunne sove osv og de sidste 10 uge fraråde hun mig det helt fordi barn nu have været vandtil det i så mange uger og mdr så en koldtyrker er  ikke godt for den lille når man er så langt henne de får jo også det skidt i man bare bang stopper sså hun sagde du skær bare ned med f.eks en 3/4 til en ½ pr dage også med et er du ned på f.eks 5 så er det flot af være der jeg kom også derned sådan 6 .

Det skal så siges Tobias sagde de han have fint hjerte lyd selv om det lige var 3-5 min efter jeg have røget en halv eller hel smøg og fik lave ct sagde den fint 140-141 og jeg sagde er det lavt når jeg ryger .RYGER DU NEJ BEDSTEM IKKE TROEDE SLET IKKE DU RØG*SS*

Udover det sagde de han ikke ville veje over 3200 g udfra de andre to små børn jeg har føde på 3150 og var 40+2 henne og 2920 den stor som var født på 38+1 henne.

Men Tobias tog røven på alle og veje så lige 4160 hmmm godt så. Jeg troede han veje 3140 og så forkert men nejjj.Og jeg røg i starten 16-20 smøger men kom ned på max 6 pr dag for det meste.

Udover det så jo børn eller nogle tager skade af røg på mange måde det kan være ørne,lungerne osv.
Min den lille her har så kun haft astma i 10 mdr samlagt og hans fætter og kusine lider meget af det og deres forældre har aldrig røget hmm.

Benjamin min den stor som veje 2920 røg jeg max 2-5 smøger med og tit flere dag hvor jeg ikke røg var unge og endelig det man siger fest ryger og han var altid syg og syg ind og ud og hved af død 2 gang som 7 uger og 10 mdr og 4 gang indlagt på 10 mdr og 11 gang lungebetændelse og 9 gange mellemørebetændelse.operere 8 gang på 6 år så ja han var tit syg indtil skole aldren så bang var alt væk og nu er han aldrig eller meget sjælden syg skønt.

min datter som er den mellemste der røg jeg ulækkert nok 30-40 med de sidste 4 mdr pga dep,stress,angst ind og ud af sygehus bløde,have alt med hende svamp sukker i urine heletiden med et højblodtryk og var hved af føde da jeg var 33+5 men lå på sygehus i et døgn også hjem i seng i 3 uger og hun kom ud da jeg var 40+2 hun har aldrig fejle nåetvildt anden skoldkopper og 10 dag med astma.og roskildsyg starten af året her.ja så lidt snot kalr nået son mange andre børne har ond and off men hun har aldrig været indlagt.

Så ja jeg ville ikke være helleig og sige rygen er sundt for nej det er det da ikke men nogle børn er bare mere sarte ind andre og det er lige meget om du ryger eller ej.

Jeg ville sig skær ned og stoppe helt en dag hvis du kan men lad dig ikke strees og være ked af du ryger for det skader også bare du er stress og kan få dep osv af det er overhovede ikke sundt for barne i sidste ende sagde jdm til mig og selv lægen og sygehuse gav hende ret i det.Men nu skla det så også siges jeg har 4 sygedomme fandt vi jo så ud af i april i år.

Jeg ryger men ikke indfor og ikke så meget som bare i 2006.Jeg holder den på ca de 10-15 styk tæller dem op og siger dem har jeg til i dag. .

Henriette

Rygning er skadeligt for fostret. Dine røde blodlegemer bringer ilt til barnet. Når du ryger, fyldes blodet i stedet delvis af kulilte, hvilket hindrer blodets mulighed for at medbringe ilt. Når barnet ikke får tilstrækkelig ilt, stresses det. Dets hjerte slår hurtigere og de åndedrætsøvelser, barnet normalt laver, bliver svagere eller stopper helt. Det kan ses i op til 1½ time efter, du har røget.

Håber på at dine smøger har været det værd

Anmeld

24. oktober 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Se så langt havde jeg ikke engang hørt. Det er jo helt vildt  Og egentlig ganske forfærdeligt at tænke på, når man nu også ved at der blev røget igennem i både 60'erne, 70'erne og 80'erne. Ikke noget at sige til at så mange har problemer med at få børn i dag

Ja, det er ... Meget groft 

Ja, tanken har også strejfet mig, men vi kan så håbe at fordi vi ved noget mere om det, så får vi vores børnebørn nemmere end vi selv fik børn  (Og med "vi" tænker jeg på de fleste andre par herinde  .)

Anmeld

24. oktober 2011

MR-82

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Ja som overskriften lyder, hvor mange af jer røg under jeres graviditet ? Havde jeres barn taget skade mens du havde røget?
Jeg står i den situation at jeg MEGET gerne vil stoppe med at ryge. Men jeg kan IKKE

Det plager mig rigtig meget.! Jeg er så bange for at skade mit barn. Jeg har snakket med min læge som har sagt jeg skal indstille mig på en dato og stoppe fra den dag. Det har jeg så gjort 2 gange nu uden held.! Jeg savner virkelig den / de smøger i min hverdag. Jeg føler mig mere afslappet og har mere overskud når jeg får min smøg.

Hvordan stoppede i?
Hvis i røg under hele graviditeten havde jers barn så taget skade?

Jeg har brug for alle de råd og meninger i kan komme med.

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Hej Camilla!

Jeg holdt selv op med at ryge inden vi søsatte projekt baby! Her tre måneder efter min fødsel ryger jeg fortsat ikke! Det man risikerer  ved at ryge mens man er gravid, mens man ammer og bare generelt udsætter børn for røg, var og er for mig det, der holder mig fra smøgerne! For bare at nævne en af de mange, mange gode grunde til at holde op med at ryge under og efter graviditeteten, og som jeg ofte tænker på, når jeg har lyst til at ryge, er at jeg nedsætter risikoen for vuggedød ved at holde mig fra "ligkistesømmene"! Under graviditeten huskede jeg mig selv på, at det i sidste ende var mig der havde ansvaret for mit barns sundhed mens jeg bærer det, og at hun jo ikke selv kunne vælge! Derudover var sundhedsstyrelsens pjece om graviditet og rygning en stor hjælp, og jeg kan kun anbefale, at du tager den frem og læser lidt i den hver gang du får lyst til at ryge http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/Graviditet_rygning/Rygning_graviditet_og_foedsel.pdf

Når det kommer til at indsamle gode erfaringer fra andre omkring rygning og børn/graviditet, så husk på, at der ikke kan generaliseres ud fra den enkeltes erfaring! Der er ganske givet mange børn der fødes af rygere, som intet fejler, men forskning viser entydigt at det er usundt, og du ved IKKE, om dit barn er at af dem der "vinder" et godt heldbred i lotteriet, og ikke får varige skader af at du ryger!

Held og lykke med rygestoppet! Det KAN lade sig gøre, og du har jo allerede taget det første skridt 

Anmeld

24. oktober 2011

Bette-mor9o

jeg røg under min gravidtet. og han fejler ikke noget overhovedet, han har aldrig været syg osv, han blir snart 1år . jeg fik 6 dage over tid, og han vejede alligevel 3640 gr og 50 cm, en ordentlig basse ! min søn er sund og rask . jeg røg vel det samme som jeg altid gør ,men nu er jeg gravid igen og siger mange gange pænt nej tak til en smøg . simplethen fordi jeg gerne vil stoppe . og da jeg ventede mig første gang sagde jeg at jeg og kæresten vil gerne til ryge stop kursus, men det skete aldrig , vi fik aldrig noget brev . og nu har vi sagt igen at vi gerne vil med til ryge stop kursus , så nu må vi se ) ..

Anmeld

24. oktober 2011

LilleLene

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Ja som overskriften lyder, hvor mange af jer røg under jeres graviditet ? Havde jeres barn taget skade mens du havde røget?
Jeg står i den situation at jeg MEGET gerne vil stoppe med at ryge. Men jeg kan IKKE

Det plager mig rigtig meget.! Jeg er så bange for at skade mit barn. Jeg har snakket med min læge som har sagt jeg skal indstille mig på en dato og stoppe fra den dag. Det har jeg så gjort 2 gange nu uden held.! Jeg savner virkelig den / de smøger i min hverdag. Jeg føler mig mere afslappet og har mere overskud når jeg får min smøg.

Hvordan stoppede i?
Hvis i røg under hele graviditeten havde jers barn så taget skade?

Jeg har brug for alle de råd og meninger i kan komme med.

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Jeg har bare været så pokkers heldig at jeg var ved at brække mig når jeg røg, så min kvalme hjalp meget
men jeg SAVNER virkelig mine små kræft-kæppe

Anmeld

24. oktober 2011

maria_wlt

henh01 skriver:

Man skal måske også spørger sig selv, som ryger, om man har samvittiheden til at tilbyde sine børn de mulige gener? Better safe than sorry.

Men jeg kan godt forestille mig at det er svært at stoppe, har aldrig selv røget så kan ikke sætte mig ind i det.

Jeg røg i 13 år inden jeg blev gravid.. troede at jeg selvfølgelig ville DØ uden mine smøger, men det var faktisk ikke så svært at stoppe... Jeg lever ihvertfald endnu 

Anmeld

24. oktober 2011

maria_wlt

Stjernestoev skriver:

HVORFOR skal folk altid sige "Jeg røg, og mine børn fejler intet". Jamen der var I sørme heldige, når I valgte jeres eget behov frem for jeres barns sunhed. Jeg håber ikke for jer, at jeres børn ender med en dårlig sædkvalitet, for så håber jer I sidder med en meget dårlig smag i munden

For deres egen samvittighed.. Hvem ville selv indrømme at de havde skadet deres barn.. og vidste det... ??

Ikke ret mange.... 

Anmeld

24. oktober 2011

Camilla Jensen

Hej Allesammen.

Jeg har nu taget det næste skridt og meldt mig til rygestop kursus.. Så nu kan jeg se frem til d. 7 November hvor det gerne skulle være min ALLERSIDSTE rygedag.. !!

Tak for alle de goe råd og tak til jer der har ville skrive og hjælpe mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.