Stjernestoev skriver:
Rygning er skadeligt for fostret. Dine røde blodlegemer bringer ilt til barnet. Når du ryger, fyldes blodet i stedet delvis af kulilte, hvilket hindrer blodets mulighed for at medbringe ilt. Når barnet ikke får tilstrækkelig ilt, stresses det. Dets hjerte slår hurtigere og de åndedrætsøvelser, barnet normalt laver, bliver svagere eller stopper helt. Det kan ses i op til 1½ time efter, du har røget.
Håber på at dine smøger har været det værd 
Ja det har de ind af være skid syg stress,angst,panik angst,personlighedsforstryrrelse og Ptds og lidt tegn på ADHD. Så efter flere forsøg på af stoppe før og de første 20 uger af min gravidite fraråde selv overlægen på sygehuse af jeg ikke skulle stoppe 100 % medmindre jeg ville midste min søn af kommunen pga jeg ikke kunne klar tingen.Så jo i mit sted er 6-8 smøger det hver.
Udover det så sagde min jdm lige det modsatte for vi afprøve det hved næste jdm besøg der skulle jeg ikke have røge 1 timer før jeg kom også ville hun scanne mig igen og der sagde tobias,s hjerte lyd med 158-168 så sagde hun prøv af gå ud og tag en smøg nu også scanne hun mig igen ½ time efter og der sagde den 142 så i hun sagde af min sønbleve stress i jeg ikke fik røgen.Men jeg var jo også langt henne.
ja det er sgu ikke sundt af ryge men er man over ½ vejes i graviditen og røget siden man var 11-44-15-16 år osv så kan rygningen med en kold tyrker skabe barne ligeså meget. Hvis man er langt henne.
DERFOR STOP ALTID FØR MAN VILLE LAVE ET BARN VILLE JEG SIGE SÅ.
For så er barn ikke afhæningen af alle de stoffer man som ryger indtager.Af holde op når man er 20-30-40 uger henne er ikke sundt for den lille medmindre man stille og rolig skær ned og ned dag for dag (afvæningen til mor og barn endlig).
Jeg tro hvad min jdm og overlægen (som har været det i mange mange år). Sygehuse siger så derfor skær jeg brandt ned fra 40 til ca 6-8 da jeg vente min sidste søn og ligge nu på 10-16 om dagen og han er 22 mdr nu så er det super flot nok og jeg er en super glad mor og trives nok lidt for godt(tage en del på pga pillerne jeg får få mine sygdomme) og har ikke planer om af holde 100 % op med af ryger pt.
Men stadig vi ryger udenfor og altid gjort det ikke kun pga børn men også pga vores eget hjem ikke stinker + farven hvid blever hurtigt meget hurtig gul osv hved røg. Ja og jo kolder det er jo mindre ryger jeg jo så det er jo super nok.
Henriette
Anmeld