Gravid og ryger ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.648 visninger
64 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

Camilla Jensen

Hej Allesammen.

Ja som overskriften lyder, hvor mange af jer røg under jeres graviditet ? Havde jeres barn taget skade mens du havde røget?
Jeg står i den situation at jeg MEGET gerne vil stoppe med at ryge. Men jeg kan IKKE

Det plager mig rigtig meget.! Jeg er så bange for at skade mit barn. Jeg har snakket med min læge som har sagt jeg skal indstille mig på en dato og stoppe fra den dag. Det har jeg så gjort 2 gange nu uden held.! Jeg savner virkelig den / de smøger i min hverdag. Jeg føler mig mere afslappet og har mere overskud når jeg får min smøg.

Hvordan stoppede i?
Hvis i røg under hele graviditeten havde jers barn så taget skade?

Jeg har brug for alle de råd og meninger i kan komme med.

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

morethanperfect

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Ja som overskriften lyder, hvor mange af jer røg under jeres graviditet ? Havde jeres barn taget skade mens du havde røget?
Jeg står i den situation at jeg MEGET gerne vil stoppe med at ryge. Men jeg kan IKKE

Det plager mig rigtig meget.! Jeg er så bange for at skade mit barn. Jeg har snakket med min læge som har sagt jeg skal indstille mig på en dato og stoppe fra den dag. Det har jeg så gjort 2 gange nu uden held.! Jeg savner virkelig den / de smøger i min hverdag. Jeg føler mig mere afslappet og har mere overskud når jeg får min smøg.

Hvordan stoppede i?

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Jeg stoppede bare med det samme .

Tænkte på mit lille barn der lå og indtog nøjagtig de samme stoffer som mig , og det kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til 

Stop fra i morgen . Smid dine smøger ud . Spis en gulerod eller en agurk i stedet for en smøg .. Tænk på , det er kun 1 minut du har trængen , så går den over

Anmeld

23. oktober 2011

bøgelund

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Hvordan stoppede i?

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

jeg røg indtil jeg blev gravid, og fra den dag jeg testede positiv, stoppede jeg med det samme.. jeg havde ingen problemer.. 

men har du ikke nogle ting du kan spise / drikke, som gør at du ikke har lyst til at ryge? 

jeg kunne slet ikke ryge, hvis jeg spiste stærk tyggegummi.. så det åd jeg i store mængder i starten.. 

jeg har ikke røget i 1½ år, og savner det slet ikke..

det er ikke nemt, men nu er der andre at tænke på...  

Anmeld

23. oktober 2011

FruStolpe

morethanperfect skriver:

Jeg stoppede bare med det samme .

Tænkte på mit lille barn der lå og indtog nøjagtig de samme stoffer som mig , og det kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til 

Stop fra i morgen . Smid dine smøger ud . Spis en gulerod eller en agurk i stedet for en smøg .. Tænk på , det er kun 1 minut du har trængen , så går den over

Jeg gjorde det samme. Faktisk allerede inden jeg blev gravid...

Carina

Anmeld

23. oktober 2011

morethanperfect

FruStolpe skriver:

Jeg gjorde det samme. Faktisk allerede inden jeg blev gravid...

Carina

Det virker ..

Anmeld

23. oktober 2011

lycly

Jeg stoppede 2 dage efter jeg havde fundet ud af at jeg var gravid. På trods af at vi ikke var 100% sikre på at vi ville beholde det. Har ikke røget siden, for mig var det nemt at stoppe, men der er mange der som dig har rigtig svært ved det. 

Jeg har en veninde som røg under sin graviditet. Hun fødte til tiden, og hendes barn vejede kun 2850 da hun blev født. Gravide der ryger får meget tit meget små børn. Så tænker mange: fedt, det gør jo bare fødslen nemmere. Men de er også underudviklet mentalt, når de fødes så små, pga påvirkning fra rygningen. Min venindes barn er nu 3½ måned og ligner en baby der kun er en måned gammel. 

SÅ GØR ALT HVAD DU KAN FOR AT STOPPE! Du bliver SÅ glad for det i sidste ende

Anmeld

23. oktober 2011

Mutti2B

Nu er det jo ikke sådan at dit barn kommer ud og mangler en arm eller andet der er synligt for øjet (overdrivelse fremmer forståelsen ), men skaden kan vise sig når barnet er blevet ældre eller voksen. Så umiddelbart er det nok svært for mange herinde at sige om deres barn reelt har taget skade.

Held og lykke med rygestoppet

Anmeld

23. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Jeg røg 4 smøger den dag jeg testede positiv...-skulle lige ha' noget at dumle nerverne på, men så stoppede jeg også og røg slet ikke i graviditeten. Startede igen 2 måneder efter jeg havde født - det er sgu hårdt at blive mor og måtte igen have noget at dulme nerverne på  Ryger stadig og har det egentlig fint med det - ikke optimalt, når man har et barn, men det er nu sådan situation er.

//Mette

Anmeld

23. oktober 2011

NJN

Jeg røg eller ryger ikke.. 

Men jeg tror også bare, du bliver nød til at gøre ligesom de andre.. Du har allerede nu skadet dit barn. 

Sig til dig selv, nu stopper jeg og sådan er det bare!

Ellers læs en masse om, hvad det gør ved dit barn på nettet, så kan det måske få dig til at stoppe??

Held og lykke med det. 

Anmeld

23. oktober 2011

LISBETH:-)

Jeg synes det var nemt og stoppe! Tanken om at jeg forgiftede mit ufødte barn var nok til at jeg stoppede!

I min verden er det ikke et sprøgsmål om man KAN stoppe man SKAL stoppe! Og så må man tage det sure med for barnets skyld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.