Gravid og ryger ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

Ups undskyld. Jeg fik trykke to gang tro jeg + undskyld det lange brev.

henriette hvor alle mine veninder ryg + fået børn og røget lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

For dit barns skyld skal du stoppe med det samme.

Lad være med at tænke på, at det er svært for dig selv, for det er faktisk meget værre for det lille bitte barn i din mave.

De andre er kommet med en masse gode og korrekte argumenter, så jeg vil lige nøjes med at føje en til rækken:

Forskere har for nylig fundet ud af at rygning under graviditeten kan skade en drengs mulighed for at forplante sig senere i livet.
Det giver jo også rigtig god mening, når man ser hvor mange mænd der i dag har dårlig sædkvalitet.

Og hvis det er en dreng, så vil du vel gerne være farmor en dag?

Mener det er 40 % nedsat sædkvalitet for 10 smøgere?  

Anmeld

24. oktober 2011

Nessie

-Sigrid- skriver:

Mener det er 40 % nedsat sædkvalitet for 10 smøgere?  

Se så langt havde jeg ikke engang hørt. Det er jo helt vildt  Og egentlig ganske forfærdeligt at tænke på, når man nu også ved at der blev røget igennem i både 60'erne, 70'erne og 80'erne. Ikke noget at sige til at så mange har problemer med at få børn i dag

Anmeld

24. oktober 2011

SpunkenJo

Tutter skriver:

Nu har jeg hverken børn eller er gravid!

MEN, min mor røg under hele graviditeten med mig, jeg har haft astma hele barndommen og har det stadig - Det KAN være derfor...

Du kan ikke sige med det samme når dit barn kommer ud, om det har taget skadet af at du ryger.. Det kan være det senere får astma, indlæringsvanskeligheder osv..

Jeg har selv røget, men stoppede inden jeg startede i behandling.. Jeg ville ikke byde mit barnn det, så forsøg alt hvad du kan!

Gør det for dit barns skyld...

Held og lykke med det

Både min mor og far røg da vi var små.

Og alle os tre tøser har døjet med astma i barndommen
- er ikke i tvivl om det hænger sammen....

Anmeld

24. oktober 2011

Misser1989

Hej Og tillykke med graviditeten...

Jeg røg selv under graviditeten, dog ikke fast, men alligevel næsten hver dag. (under 10 om dagen). Min søn fejler IKKE noget.. Han kom godt nok til verden 4 uger før tid, men vejede 3255 gram. Så det med at rygere for små børn, passer i hvertfald ikke her!

Hvis du bare IKKE kan stoppe (selvfølgelig bedst at gøre det, og det ved vi RYGERE godt!) så sæt forbruget ned.. Bestem dig for at du max må ryge 4-5 smøger om dagen. Jeg har det sådan at jeg hellere vil ryge lidt, end at blive sur og stresset.. Påvirker jo også barnet... (er IKKE gravid, men sådan vil jeg helt sikkert have det når jeg er gravid igen engang, men håber selvfølgelig på at kunne stoppe..)

Held og lykke med det

Anmeld

24. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg røg, men gik til rygekonsultation ved min jordemoder, røg 3 smøger om dagen fra uge. 20 til jeg fødte og han fejler intet idag.

Dog har han astma, men det fik han først som 9 mdr, og lægen siger det intet har med det at gøre, ryger ikke indenfor.

Anmeld

24. oktober 2011

maria_wlt

Nessie skriver:

Se så langt havde jeg ikke engang hørt. Det er jo helt vildt  Og egentlig ganske forfærdeligt at tænke på, når man nu også ved at der blev røget igennem i både 60'erne, 70'erne og 80'erne. Ikke noget at sige til at så mange har problemer med at få børn i dag

Nej lige præcis... Frygterligt at tænke på at det har gjort så megen skade..

Anmeld

24. oktober 2011

Toshiba

jeg røg - og ryger stadig.... min pige har aldrig haft problemer med astma eller andre "røg" ting 

Hun er knap 10 måneder og har haft 1 "syge-dag" hele hendes liv og det var lidt feber..

Så de behøver ikke have astma - fordi man ryger - og jeg ryger inde

Anmeld

24. oktober 2011

henh01

Min veninde røg under hele graviditeten og fik en meget lille pige på 2800 g til tiden, men det kan også sagtens høre sammen med at hun ikke er ret stor. Man siger at rygning giver små børn (ikke kun fysisk, men også deres organer osv fordi de bliver frataget ilten)

Jeg røg ikke selv, brugte ikke parfume og alt det der og jeg har i dag et barn med astmatisk bronkitis. hmm.. det hænger ikke altid sammen med rygning

Anmeld

24. oktober 2011

henh01

maria_wt skriver:

Nej lige præcis... Frygterligt at tænke på at det har gjort så megen skade..

Man skal måske også spørger sig selv, som ryger, om man har samvittiheden til at tilbyde sine børn de mulige gener? Better safe than sorry.

Men jeg kan godt forestille mig at det er svært at stoppe, har aldrig selv røget så kan ikke sætte mig ind i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.