Gravid og ryger ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Mor til Frederic og Freya

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Ja som overskriften lyder, hvor mange af jer røg under jeres graviditet ? Havde jeres barn taget skade mens du havde røget?
Jeg står i den situation at jeg MEGET gerne vil stoppe med at ryge. Men jeg kan IKKE

Det plager mig rigtig meget.! Jeg er så bange for at skade mit barn. Jeg har snakket med min læge som har sagt jeg skal indstille mig på en dato og stoppe fra den dag. Det har jeg så gjort 2 gange nu uden held.! Jeg savner virkelig den / de smøger i min hverdag. Jeg føler mig mere afslappet og har mere overskud når jeg får min smøg.

Hvordan stoppede i?
Hvis i røg under hele graviditeten havde jers barn så taget skade?

Jeg har brug for alle de råd og meninger i kan komme med.

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Vil da så lige give et lille venligt los bagi, med nogle facts jeg har fået fra en der arbejder på ouh's test lab.

De har lavet en undersøgelse af graivde, hvor de scanned alm ikke rygere og så rygere der havde røget en smøg 15-20 min før scanning.

Stort set alle rygere's børn var sværere at scanne, det som de gravide så som utrolig livlige fostre der bevæged sig i krampagtige ryk - er i bund og grund pga de hiver efter vejret. Det moren ryger, går direkte ned til barnet via navlesnor også lang tid efter smøgen er røget.

Om det giver mere syge - svage eller lign baby'er, er svært at sige. Hos nogle ja og andre nej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

lycly

lisbeth2910 skriver:

Jeg synes det var nemt og stoppe! Tanken om at jeg forgiftede mit ufødte barn var nok til at jeg stoppede!

I min verden er det ikke et sprøgsmål om man KAN stoppe man SKAL stoppe! Og så må man tage det sure med for barnets skyld!

Anmeld

23. oktober 2011

Ayasmor

Jeg havde faktisk ingen problemer med at stoppe. Mit ufødte barn var motivation nok. Jeg fandt ud af graviditeten i 6. uge. Begyndte så fra den dag at skære ned, hvilket ikke lige gik. Så da jeg var 8 uger henne knækkede og smuldrede jeg alle smøger jeg havde, og det har nu holdt i ca 3½ år

Anmeld

23. oktober 2011

Gaia

Forestil dig at din trang til smøger er et lille monster i hovedet, jo mere du giver det des større bliver det...så siger du sikker at du kan ikke.,.selvf. Kan du. Du har gennem din karriere som ryger opbygget den illusion at rygning gør noget for dig f.eks. Gør dig afslappet og giver dig overskud, samt at du højest sandsynligt synes en smøg efter maden, sex og stress er det bedste ever..bare smagen...mums mums. MEN her kommer så det der faktisk bør være en øjen åbner: smøger gør absolut intet for dig, det er alt sammen en stor illusion skabt af det lille monsterdet ulydige barn som hvis den ikke får nikotin vil brokke sig og give dig ubehag. Du skal tøjle dit monster, erkende at det intet gør for dig..smøger øger faktisk stress i kroppen ( bevist), du behøver heller ikke tage på ved rygestop, for du behøver ikke spise mere for at erstatte smøgerne som nogle gør. Hvorfor føle trang til noget der ikke gør dig noget..hvis du de næste 10 år bilder dig ind at gulerødder gør dig afslappet, så tadaaa så vil du føle dig afslappe nøjagtigt som smøgerne får dig til at føle..Så tæm monstret, foder det så lidt du kan, kan du ikke atoppe helt så forsøg at begræns dit forbrug til det minimale både for din skyld men også for dit ufødte barns skyld. Menladvær med atbonge dig selv for at ryge, men forsøg at stoppe. Der er intet der hedder ikke kan selvf. Kan dur du er klar, men rygestoppet bliver nemmere at gennemføre hvis du erkender at smøgenabsolut ingenting gør for dig udover at 1) give dig uro, 2) du må altid forlade selskaber for at komme ud at ryge, derfor tager smøger også det sociale, 3) giver dig luftproblemer, hjertebanken, og 4) holder dig som slave.Tro mig når jeg siger, at den frihed du vil føle når du er holdet op med at ryge er den fedeste ever! Bare det at du ikke længere føler trang til at fodre dit monsterer jo helt fantastisk..så ..nåja sidste men ikke mindst giver smøgerne dig enorm dårlig samvittighed overfor sit barn som faktisk kan gøre d ryger mere selvom du gerne vil stoppe. Jeg erogså ex-ryger og tæmme mit monster, skal indrømme at jeg bruget bogen: endelig ikke ryger for kvinder sammen med nogle piller der hedder champix, men tror ikke du kan tage dem nu hvor du er gravid, så hellere begynde på dem når du har ammet færdig, hvis du absolut ikke kan stoppe nu. Traf et valg stop med at ryge eller fortsæt graviditeten ud på lavt blus, men lad være med at have dårlig samvittinghed, det øger ba dit forbrug af smøger. Acceptere at du ryger men ryg halve, tæm dit monster tilkun at skulle bruge under det halve. Gerne under ti. Men altså selvf. Kan du. Det er noget vrøvl det med at du ikke kan. Du har bare ikke fundet modet, viljen endnu. Må anbefale dig at læse bogen endelig ikke rygr for kvinder, den er fantastisk og slet ikke fordømmende og det bedste ved den er at du skal ryge bogen igennem og kan du ikke stoppe efter du har læst bogen så læs den igen til det siver ind skøn bog at finde støtte i jeg læte den hver gang jeg var ved at falde i. Nåja når du nu selvf. Skære ned på smøgerne, så husk at ændre dine rutiner evt. Gå en tur efter maden som erstatning for smøgen og prøv at lade være med at se smøgen som en belønning til senere selvom dt er skide svært. Husk det kunne ligeså godt være en gulerod, det hele er en illusion med at nikotinen gør noget for dig. Den gør intet! Kram og pøj pøj når du kommer til dit rygestop ps. Jeg stoppede med at ryge 1/2 før jeg blev gravid.

Anmeld

23. oktober 2011

Becks

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Ja som overskriften lyder, hvor mange af jer røg under jeres graviditet ? Havde jeres barn taget skade mens du havde røget?
Jeg står i den situation at jeg MEGET gerne vil stoppe med at ryge. Men jeg kan IKKE

Det plager mig rigtig meget.! Jeg er så bange for at skade mit barn. Jeg har snakket med min læge som har sagt jeg skal indstille mig på en dato og stoppe fra den dag. Det har jeg så gjort 2 gange nu uden held.! Jeg savner virkelig den / de smøger i min hverdag. Jeg føler mig mere afslappet og har mere overskud når jeg får min smøg.

Hvordan stoppede i?

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Nu har jeg hverken børn eller er gravid!

MEN, min mor røg under hele graviditeten med mig, jeg har haft astma hele barndommen og har det stadig - Det KAN være derfor...

Du kan ikke sige med det samme når dit barn kommer ud, om det har taget skadet af at du ryger.. Det kan være det senere får astma, indlæringsvanskeligheder osv..

Jeg har selv røget, men stoppede inden jeg startede i behandling.. Jeg ville ikke byde mit barnn det, så forsøg alt hvad du kan!

Gør det for dit barns skyld...

Held og lykke med det

Anmeld

23. oktober 2011

Bonita

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, læste jeg ENDELIG IKKE RYGER - kun for kvinder af Allan Carr. 

Den bog hjalp mig virkelig til at stoppe 

Held og lykke med det 

Anmeld

23. oktober 2011

lulini

Jeg røg ikke - eller jo første gang gjorde jeg vel på en måde, røg indtil jeg testede positivt hvilket jeg først gjorde da jeg var lige omkring 10 uger henne.

Men min mor har røget hele graviditeten igennem både med mig og mine andre søskende - og vi lever da i bedste velgående... selvom jeg har lidt ondt i ryggen, men det har nok ikke noget med det at gøre

Anmeld

23. oktober 2011

Nessie

For dit barns skyld skal du stoppe med det samme.

Lad være med at tænke på, at det er svært for dig selv, for det er faktisk meget værre for det lille bitte barn i din mave.

De andre er kommet med en masse gode og korrekte argumenter, så jeg vil lige nøjes med at føje en til rækken:

Forskere har for nylig fundet ud af at rygning under graviditeten kan skade en drengs mulighed for at forplante sig senere i livet.
Det giver jo også rigtig god mening, når man ser hvor mange mænd der i dag har dårlig sædkvalitet.

Og hvis det er en dreng, så vil du vel gerne være farmor en dag?

Anmeld

23. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

Hej Allesammen.

Hvordan stoppede i?

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Jeg var røgfri i 13 dag da jeg vente tobias men så gik den ikke mere og tilsidste sagde min jdm også af så skulle jeg ikke gør det hvis jeg fik det skidt osv af det for det var helelr ikke godt for den lille af jeg kaste alt op og ikke kunne sove osv og de sidste 10 uge fraråde hun mig det helt fordi barn nu have været vandtil det i så mange uger og mdr så en koldtyrker er  ikke godt for den lille når man er så langt henne de får jo også det skidt i man bare bang stopper sså hun sagde du skær bare ned med f.eks en 3/4 til en ½ pr dage også med et er du ned på f.eks 5 så er det flot af være der jeg kom også derned sådan 6 .

Det skal så siges Tobias sagde de han have fint hjerte lyd selv om det lige var 3-5 min efter jeg have røget en halv eller hel smøg og fik lave ct sagde den fint 140-141 og jeg sagde er det lavt når jeg ryger .RYGER DU NEJ BEDSTEM IKKE TROEDE SLET IKKE DU RØG*SS*

Udover det sagde de han ikke ville veje over 3200 g udfra de andre to små børn jeg har føde på 3150 og var 40+2 henne og 2920 den stor som var født på 38+1 henne.

Men Tobias tog røven på alle og veje så lige 4160 hmmm godt så. Jeg troede han veje 3140 og så forkert men nejjj.Og jeg røg i starten 16-20 smøger men kom ned på max 6 pr dag for det meste.

Udover det så jo børn eller nogle tager skade af røg på mange måde det kan være ørne,lungerne osv.
Min den lille her har så kun haft astma i 10 mdr samlagt og hans fætter og kusine lider meget af det og deres forældre har aldrig røget hmm.

Benjamin min den stor som veje 2920 røg jeg max 2-5 smøger med og tit flere dag hvor jeg ikke røg var unge og endelig det man siger fest ryger og han var altid syg og syg ind og ud og hved af død 2 gang som 7 uger og 10 mdr og 4 gang indlagt på 10 mdr og 11 gang lungebetændelse og 9 gange mellemørebetændelse.operere 8 gang på 6 år så ja han var tit syg indtil skole aldren så bang var alt væk og nu er han aldrig eller meget sjælden syg skønt.

min datter som er den mellemste der røg jeg ulækkert nok 30-40 med de sidste 4 mdr pga dep,stress,angst ind og ud af sygehus bløde,have alt med hende svamp sukker i urine heletiden med et højblodtryk og var hved af føde da jeg var 33+5 men lå på sygehus i et døgn også hjem i seng i 3 uger og hun kom ud da jeg var 40+2 hun har aldrig fejle nåetvildt anden skoldkopper og 10 dag med astma.og roskildsyg starten af året her.ja så lidt snot kalr nået son mange andre børne har ond and off men hun har aldrig været indlagt.

Så ja jeg ville ikke være helleig og sige rygen er sundt for nej det er det da ikke men nogle børn er bare mere sarte ind andre og det er lige meget om du ryger eller ej.

Jeg ville sig skær ned og stoppe helt en dag hvis du kan men lad dig ikke strees og være ked af du ryger for det skader også bare du er stress og kan få dep osv af det er overhovede ikke sundt for barne i sidste ende sagde jdm til mig og selv lægen og sygehuse gav hende ret i det.Men nu skla det så også siges jeg har 4 sygedomme fandt vi jo så ud af i april i år.

Jeg ryger men ikke indfor og ikke så meget som bare i 2006.Jeg holder den på ca de 10-15 styk tæller dem op og siger dem har jeg til i dag. .

Henriette

Anmeld

23. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg var røgfri i 13 dag da jeg vente tobias men så gik den ikke mere og tilsidste sagde min jdm også af så skulle jeg ikke gør det hvis jeg fik det skidt osv af det for det var helelr ikke godt for den lille af jeg kaste alt op og ikke kunne sove osv og de sidste 10 uge fraråde hun mig det helt fordi barn nu have været vandtil det i så mange uger og mdr så en koldtyrker er  ikke godt for den lille når man er så langt henne de får jo også det skidt i man bare bang stopper sså hun sagde du skær bare ned med f.eks en 3/4 til en ½ pr dage også med et er du ned på f.eks 5 så er det flot af være der jeg kom også derned sådan 6 .

Det skal så siges Tobias sagde de han have fint hjerte lyd selv om det lige var 3-5 min efter jeg have røget en halv eller hel smøg og fik lave ct sagde den fint 140-141 og jeg sagde er det lavt når jeg ryger .RYGER DU NEJ BEDSTEM IKKE TROEDE SLET IKKE DU RØG*SS*

Udover det sagde de han ikke ville veje over 3200 g udfra de andre to små børn jeg har føde på 3150 og var 40+2 henne og 2920 den stor som var født på 38+1 henne.

Men Tobias tog røven på alle og veje så lige 4160 hmmm godt så. Jeg troede han veje 3140 og så forkert men nejjj.Og jeg røg i starten 16-20 smøger men kom ned på max 6 pr dag for det meste.

Udover det så jo børn eller nogle tager skade af røg på mange måde det kan være ørne,lungerne osv.
Min den lille her har så kun haft astma i 10 mdr samlagt og hans fætter og kusine lider meget af det og deres forældre har aldrig røget hmm.

Benjamin min den stor som veje 2920 røg jeg max 2-5 smøger med og tit flere dag hvor jeg ikke røg var unge og endelig det man siger fest ryger og han var altid syg og syg ind og ud og hved af død 2 gang som 7 uger og 10 mdr og 4 gang indlagt på 10 mdr og 11 gang lungebetændelse og 9 gange mellemørebetændelse.operere 8 gang på 6 år så ja han var tit syg indtil skole aldren så bang var alt væk og nu er han aldrig eller meget sjælden syg skønt.

min datter som er den mellemste der røg jeg ulækkert nok 30-40 med de sidste 4 mdr pga dep,stress,angst ind og ud af sygehus bløde,have alt med hende svamp sukker i urine heletiden med et højblodtryk og var hved af føde da jeg var 33+5 men lå på sygehus i et døgn også hjem i seng i 3 uger og hun kom ud da jeg var 40+2 hun har aldrig fejle nåetvildt anden skoldkopper og 10 dag med astma.og roskildesyg starten af året her.ja så lidt snot  nået son mange andre børne har ond and off.Men hun har aldrig været indlagt.Hun har været til ørelæge en gang og skulle puste i surør i en mdr pga lidt tryk på ørene også har hun fået klippe sintalebånd/læbebånd i overmunden hos ørelægenpga det gik mellem hendes fortænder det er alt hun har aldrig været slemt syg og indlagt med nået.

Så ja jeg ville ikke være hellige og sige rygeningen er sundt for Nej det er det da ikke for nogle.

Men nogle børn er bare mere sarte ind andre og det er lige meget om du ryger eller ej.

Jeg ville sig skær ned og stoppe helt en dag hvis du kan men lad dig ikke strees og være ked af du ryger for det skader ikke kun dig men også barne af du er stress og kan få dep osv af det.Det er overhovede ikke sundt for barne i sidste ende sagde jdm til mig og selv lægen og sygehuse gav hende ret i det. Men nu skal det så også siges jeg har 4 sygedomme fandt vi jo så ud af i april i år.Men stadig tag det rolig og tag en smøg af og til også bare skær ned og ned til du bare er på 3-5 også nyd de små smøger hvid det gør dig rolig rar til pas.Ind af stoppe helt og gå helt ned pga det.

Jeg ryger men ikke indfor og ikke så meget som bare i 2005 og 2006.

Jeg holder den på ca de 10-15 styk tæller dem op og siger dem har jeg til i dag. .

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.