Gravid og ryger ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

DitteMarie

Tillykke med graviditeten  

Da jeg testede positiv, var jeg sikker på, at jeg kunne stoppe- men det var svært og kom til at smug ryge et par smøger, og min dårlige samvittighed var ved at slå mig ihjel  

Jeg indså at jeg måtte have hjælp, for jeg ville for alt i verden ikke skade mit lille barn- jeg fik en tid til hypnose hos en skøn kvinde og har ikke r¨ørt en smøg fra jeg trådte ud af hendes dør. Min søn er nu et år.

Held og lykke- tro på det- og søg hjælp om nødvendigt. Jeg har også veninder der har haft held med akkupuntur og zoneterapi. Det vigtigste er VILJE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

dorthemus

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Ja som overskriften lyder, hvor mange af jer røg under jeres graviditet ? Havde jeres barn taget skade mens du havde røget?
Jeg står i den situation at jeg MEGET gerne vil stoppe med at ryge. Men jeg kan IKKE

Det plager mig rigtig meget.! Jeg er så bange for at skade mit barn. Jeg har snakket med min læge som har sagt jeg skal indstille mig på en dato og stoppe fra den dag. Det har jeg så gjort 2 gange nu uden held.! Jeg savner virkelig den / de smøger i min hverdag. Jeg føler mig mere afslappet og har mere overskud når jeg får min smøg.

Hvordan stoppede i?
Hvis i røg under hele graviditeten havde jers barn så taget skade?

Jeg har brug for alle de råd og meninger i kan komme med.

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Nu er jeg ikke selv ryger, men jeg så engang en film hvor de målte hjertelyden på et foster mens moren røg. Den lilles hjerte bankede vildt hurtigt hver gang moren tog et sug  Det har jeg aldrig glemt!

Håber du snart får stoppet

Anmeld

23. oktober 2011

Camulla

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Ja som overskriften lyder, hvor mange af jer røg under jeres graviditet ? Havde jeres barn taget skade mens du havde røget?
Jeg står i den situation at jeg MEGET gerne vil stoppe med at ryge. Men jeg kan IKKE

Det plager mig rigtig meget.! Jeg er så bange for at skade mit barn. Jeg har snakket med min læge som har sagt jeg skal indstille mig på en dato og stoppe fra den dag. Det har jeg så gjort 2 gange nu uden held.! Jeg savner virkelig den / de smøger i min hverdag. Jeg føler mig mere afslappet og har mere overskud når jeg får min smøg.

Hvordan stoppede i?

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Jeg stoppede 2 dage efter jeg tedtede positiv. Jeg troede også det var svært at holde op, men min veninde sagde til mig at det kunne jeg simpelthen ikke byde mit barn og så stoppede jeg med det samme! Min mand også... Vi har ikke røget siden og det er bdet bedste jeg nogen sinde har gjort. Kan slet ikke huske jeg har røget næsten  

Desuden er det videnskabeligt bevist, at hver gang du tager et hiv af smøgen, så holder dit barn op med at trække med vejret... Tænk over den og se om det ikke hjælper! 

Held og lykke og tænk nu på dit barn FØR din trang... sagt på en pæn måde  

Anmeld

23. oktober 2011

M (:

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Hvordan stoppede i?

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Nu er jeg ikke selv ryger, og ønsker ikke at banke dig oven i hovedet, men..

Kunne du ikke evt. prøve at skære kraftigt ned? Ex. med en cigaret pr. dag? Har hørt et eller andet sted, at en "kold tyrker" ikke er godt for barnet (hvis man ryger meget) - og det er bedre at holde langsomt end slet ikke at holde (:

Og måske du kan have i mente, at den afvænning du synes er hård, skal dit barn igennem fra den dag det bliver født - kan du byde dit barn en ufrivillg nikotin-afvænning, du ikke selv kan gennemføre?

Lige et og et held og lykke med rygestoppet (:

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Hvordan stoppede i?

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Det er en træls situation for dig øv

Jeg må sige til dig, det hele er i dit hovede. Er selv lige så langt som dig, men kvittede smøgerne da testen havde 2 streger.
- det kan lade sig gøre

Jeg gik fra 10-20 styk pr. døgn til 0.

Det der motiverer mig når trangen melder sig er, at mit barn i maven blir afhængig af skidtet...... og når så navlestrengen klippes tvinger jeg mit barn til det jeg ikke selv kunn; "kvitte smøgerne"
Det er ikke en velkomst til livet jeg synes er værdig!

Derfor kan jeg kun opfordre sig til:
1) køb ikke flere smøger
2) lad være med at tænde dem!

Ganske simpelt

Jeg ved DU kan! Og noget helt andet er også alle de blikke som du vil modtage når du står der med mave på og smøg i kæften..... Vil du virkelig gerne se dig selv på den måde?

Jeg hepper på dig

Anmeld

23. oktober 2011

N&J

Jeg stoppede heldigvis inden jeg blev gravid, men også fra den ene dag til den anden og brugte hjemmesiden xhale.dk - det fungerede i hvert fald for mig.

Jeg tvivler på der er nogen mødre der kan fortælle dig at deres barn ikke har taget skade, da skaden sjældent viser sig med det samme, men jeg ville gøre alt hvad der stod i min magt for at stoppe - for det syntes jeg at man skylder sin baby, og selvom du ikke kan, så har du måske sat forbruget så langt ned og måske stoppet nogle dage så påvirkningen for barnet nede i livmoderen er mindre end hvis du slet ikke havde forsøgt. 

Held og lykke med rygestoppet

Anmeld

23. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
dorthemus skriver:

Nu er jeg ikke selv ryger, men jeg så engang en film hvor de målte hjertelyden på et foster mens moren røg. Den lilles hjerte bankede vildt hurtigt hver gang moren tog et sug   Det har jeg aldrig glemt!

Håber du snart får stoppet

Den har jeg heller aldrig glemt !

Måske den ligger på you tube ?? Den var ihvertfald tankevækkende !

//Mette

Anmeld

23. oktober 2011

Den lykkelige

Nu det ikke for at være nedladende eller noget som helst..så må/skal ikke opfattes forkert.. men ja det tager skade.. jeg så engang en dokumentar hvor hvert "hiv" var som at tage kvælertag på ens barn..

Anmeld

23. oktober 2011

1000Ben

Camilla Jensen skriver:

Hej Allesammen.

Hvordan stoppede i?

Håber i vil hjælpe mig.

Kh fra Camilla 17+6

Jeg stoppede på dagen jeg fandt ud af at jeg var gravid, begge gange. Jeg læste engang at ryger man under graviditeten bliver barnet i gennemsnit 250 g lettere, dvs de tager ikke helt nok på. Det er også organerne som bliver mindre og det er noget som følger dem resten af livet. Dit lille barn ville altså blive født med et mindre hjerte, nyre, lever osv.... 

Jeg synes virkelig at du skal stoppe, men jeg ved også godt at det er nemmere sagt end gjort. Det er bedre at du fx kun ryger 2 om dagen end 20, men kan du stoppe helt vil det klart være 100 % det bedste for din lille baby 

Knus

1000Ben

Anmeld

23. oktober 2011

maria_wlt

lisbeth2910 skriver:

Jeg synes det var nemt og stoppe! Tanken om at jeg forgiftede mit ufødte barn var nok til at jeg stoppede!

I min verden er det ikke et sprøgsmål om man KAN stoppe man SKAL stoppe! Og så må man tage det sure med for barnets skyld!

Jeg tænke det samme og så stoppede jeg.. 

Havde røget 13 år... SÅ FANTASTISK AT VÆRE RØGFRI

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.