omsorg eller svigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

Koen.

Jeg synes den er meget svær her blev Lærke passet af sin moster 4-5 dage da hun kun var 8 uger gammel fordi jeg fik skoldkopper og intet kunne da jeg blev meget syg, det håber jeg da bestemt ikke er omsorgssvigt tror det kommer meget an på situationen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

SpunkenJo

TbCp skriver:

Aj altså synes måske det er lovlig groft at kalde det omsorgssvigt... Det kan man da ikke sige ud fra dette...

Man er da nødt til at kigge på hvordan barnet ellers har det, bliver det passet, plejet og elsket derhjemme eller ligger det bare for sig selv?
Bliver det passet længe meget ofte og hvad er grunden til det?
Der er så mange ting der spiller ind...

Men at, ud fra dette et barn der bliver passet 5 dage, kalde det her omsorgssvigt, synes jeg godt nok er noget pjat!

Enig

Anmeld

23. oktober 2011

Carina:-)

SpunkenJo skriver:

Så må jeg jo læse dit indlæg forkert. For jeg forstår det sidste i dit indlæg som en holdning du har generelt til forældre som lader deres børn passe i mere end et døgn i 7mdr-alderen.

Og syns måske ikke det er nødvendigt at kalde "dem" r*vhuller

Og deres forældrekundskaber, kan jo være svært at udtale sig om, men ligefrem inkompetente....? Deres beslutning i den aktuelle situation var måske ikke go, men du ved jo ikke hvorfor de har valgt at gøre som de gjorde?

Det er ikke alle der bare kan blive hjemme i flere dage når der er barn syg eller andre lignende omstændigheder, desværre

Siger min mening,også selv om den måske "rammer" nogen.

Og føler man sig stødt,skal man måske revurdere sine valg-

Hvis du VED at det du gør er godt nok,og du mener du er en god mor hvorfor så føle sig ramt?

Jeg mener man er inkompetent som forældre hvis man ikke formår at se ens børns behov frem for sine egne,.

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

Carina:-) skriver:

Siger min mening,også selv om den måske "rammer" nogen.

Og føler man sig stødt,skal man måske revurdere sine valg-

Hvis du VED at det du gør er godt nok,og du mener du er en god mor hvorfor så føle sig ramt?

Jeg mener man er inkompetent som forældre hvis man ikke formår at se ens børns behov frem for sine egne,.

Intet galt med at sige sin mening. Uanset om det "rammer nogen eller ej"

MEN

Hvis det er nødvendigt at skrive ting som "r*vhul" om andre blot fordi man ikke er enige, jamen så ryger budskabet altså lidt....

Og at kalde folk inkompetente på så lidt info fra trådstarter syns jeg også virker lidt forhastet.

Så på baggrund af det du skriver kunne jeg aldrig finde på at revurdere mine valg.... Det er i min optik en usaglig udmelding, som aldrig vil have indflydelse på mine valg.

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo skriver:

Intet galt med at sige sin mening. Uanset om det "rammer nogen eller ej"

MEN

Hvis det er nødvendigt at skrive ting som "r*vhul" om andre blot fordi man ikke er enige, jamen så ryger budskabet altså lidt....

Og at kalde folk inkompetente på så lidt info fra trådstarter syns jeg også virker lidt forhastet.

Så på baggrund af det du skriver kunne jeg aldrig finde på at revurdere mine valg.... Det er i min optik en usaglig udmelding, som aldrig vil have indflydelse på mine valg.

Du skal heller ikke revurdere dine valg,udfra min mening,

Men hvis min mening rammer noget i dig,må det jo trods alt betyde at du ikke selv er sikker på at du gør det "rigtige"

Min pointe er at hvis du ved du gør det godt nok,og du er sikker på at det hele er ok behøver du jo ikke føle dig ramt.

Jeg sidder ikke med en øvfølelse hvis folk kritiserer andre for deres valg,hvis jeg ved med mig selv at jeg gør det der er det bedste for mig og min fam.

Heller ikke selv om jeg evt gør det samme.

Der er mange der har en mening om f.eks hjemmepasning imens børnene er spæde,og jeg er da dybt ligeglad med om nogen synes det er vanvittigt.Netop fordi det for mig og mine børn er det rigtige valg.

Men jeg accepterer at andre ikke synes det er det rigtige,og giver deres mening til kende.

Kan du følge mig?

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

Carina:-) skriver:

Du skal heller ikke revurdere dine valg,udfra min mening,

Men hvis min mening rammer noget i dig,må det jo trods alt betyde at du ikke selv er sikker på at du gør det "rigtige"

Min pointe er at hvis du ved du gør det godt nok,og du er sikker på at det hele er ok behøver du jo ikke føle dig ramt.

Jeg sidder ikke med en øvfølelse hvis folk kritiserer andre for deres valg,hvis jeg ved med mig selv at jeg gør det der er det bedste for mig og min fam.

Heller ikke selv om jeg evt gør det samme.

Der er mange der har en mening om f.eks hjemmepasning imens børnene er spæde,og jeg er da dybt ligeglad med om nogen synes det er vanvittigt.Netop fordi det for mig og mine børn er det rigtige valg.

Men jeg accepterer at andre ikke synes det er det rigtige,og giver deres mening til kende.

Kan du følge mig?

Ikke helt!

Jeg syns det er forkert at kalde folk grimme ting blot fordi de vælger anderledes end du selv gør. Det er usagligt i barnligt.

Mine velovervejede valg kan ikke væltes blot fordi du har en anden holdning, men jeg blir stødt af at komme i kategorien "inkompetent mor" blot fordi du aldrig selv ville vælge sådan.

Det er en "fattig" måde at debatere på.

Kom med saglige argumenter, så er det en debat jeg synes giver mening.

Omsorgssvigt er altså ikke at overlade sit barn i kortere eller længere tid hos en voksen, som barnet er mere end 100% tryg ved. - Hos en voksen som elsker barnet mindst lige så betingelsesløst som forældrene.
Det er kærlig omsorg i min verden.

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo skriver:

Ikke helt!

Jeg syns det er forkert at kalde folk grimme ting blot fordi de vælger anderledes end du selv gør. Det er usagligt i barnligt.

Mine velovervejede valg kan ikke væltes blot fordi du har en anden holdning, men jeg blir stødt af at komme i kategorien "inkompetent mor" blot fordi du aldrig selv ville vælge sådan.

Det er en "fattig" måde at debatere på.

Kom med saglige argumenter, så er det en debat jeg synes giver mening.

Omsorgssvigt er altså ikke at overlade sit barn i kortere eller længere tid hos en voksen, som barnet er mere end 100% tryg ved. - Hos en voksen som elsker barnet mindst lige så betingelsesløst som forældrene.
Det er kærlig omsorg i min verden.

Tror ikke jeg kan få min pointe frem,og det er også ok .

Der skal være plads til at være uenig -Barnlig eller ej

Anmeld

23. oktober 2011

Stjernestoev

Jeg mener helt bestemt det er et svigt.
Men jeg tror ikke at man som forældre kan undgå at svigte sit barn. Der er bare forskel på hvor store svigtene er.
Og jeg mener ikke det er et stort svigt.

Anmeld

23. oktober 2011

Stjernestoev

SpunkenJo skriver:

Så ham kun på billeder og video via mail.

Han var i midtjylland og vi knoklede i Kbh

Så nej, jeg så ham ikke fra de hentede ham, til vi fik fri til jul og kunne tage "hjem" til jydeland og fejre jul.

Det var hårdt, men der var ikke så mange andre muligheder, desværre

Jeg synes du har svigtet dit barn. Men det tror jeg alle forældre har.

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

Stjernestoev skriver:

Jeg synes du har svigtet dit barn. Men det tror jeg alle forældre har.

Der er vi uenige

Men jeg har måske svigtet vores bånd i den periode.

Man kan yde omsorgssvigt mens man er tilstede, uden egentlig at ville det. (fx fødselsdepri) og man kan yde omsorgssvigt ved at lade sit barn passe af folk som ikke kan opfylde barnets behov.

Et barn er i min verden ikke omsorgssvigtet fordi det har flere primære voksne i sit liv. Se på skilsmissebørnene, dem anser jeg ike for at være omsorgssvigtet blot fordi der evt er en aflastningsfamilie inde over, eller den nye kæreste eller bedsteforældrene..... Det handler om at omgive barnet med kærlige voksne mennesker, som kan varetage barnets behov både fysisk og psykisk.

Det er svigt at overlade sit barn til folk som IKKE kan opfylde barnets behov, og jeg syns det er af meget forkerte årsager hvis det bare er fordi forældrene ikke gider passe sit barn selv og fx hellere vil i byen.

Så både motivet, omstændighederne, tidsfaktoren og omsorgstagerne er faktorer der skal ses på inden man kan kalde det svigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.