omsorg eller svigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Det kn du have ret i.

Men det måtte have været en svær beslutning for Jer som forældre

Bestemt ikke let

Men hva fjulan sku vi ellers gøre?

Godt der er længe til der ske noget i den størrelsesorden i DK igen.
- godt vi fx ikke er London næste år til OL!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Bestemt ikke let

Men hva fjulan sku vi ellers gøre?

Godt der er længe til der ske noget i den størrelsesorden i DK igen.
- godt vi fx ikke er London næste år til OL!!!!

i disse tider er det desværre ofte jobbet/økonomien der styrer hvordan tingene hænger sammen.. Man vælger ikke ligefrem frivilligt at blive arbejdsløs.

Anmeld

21. oktober 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

i disse tider er det desværre ofte jobbet/økonomien der styrer hvordan tingene hænger sammen.. Man vælger ikke ligefrem frivilligt at blive arbejdsløs.

Arbejdsløs! Helst ikke vel

Så hellere ofre sig den ekstra meter for at det hele går op inen højere enhed

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Arbejdsløs! Helst ikke vel

Så hellere ofre sig den ekstra meter for at det hele går op inen højere enhed

nemlig.. der er ikke mange jobs ledige i dag og slet ikke når man kigger på hvor mange ledige der er om budet.

Anmeld

21. oktober 2011

baby012

nej det syns jeg ikke, jeg er da tit som lille blevet passet i lange perioder da mine forældre jo ikke kunne blive hjemme hele tiden, og jeg var en del syg som lille.. 

man er nødt til at se på den enkelte situation.. 

man skal da bare være glad hvis man har mulighed for at være hjemme ved sit barn hver gang det er sygt, for det er altså ikke mange der har så forstående en arbejdsgiver.. 

Anmeld

21. oktober 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Hvornår vil I mene at man yder omsorgssvigt overfor det lille barn? Kender en familie der absolut ikke tilgodeser barnets behov -sender det lille barn på lange overnatningsperioder og henter det ikke hjem selvom det viser tydelige tegn på manglende tryghed. Jeg vil mene det er omsorgssvigt.

Hvornår mener I man laver det desideret omsorgssvigt på det lille barn? Her mener jeg barn uden tale

Rent psykologisk er omsorgssvigt jo ret bredt. Der er f.eks. nogle der mener at det er når barnet ikke får kærlighed, ikke får rent tøj osv.

Så er der dem der mener at barnet bliver udsat for omsorgssvigt når barnet ikke har en forsørger/far/mor/omsorgsperson tæt på. Altså en der ikke varetager barnets tarv. 

Hvis barnet viser utryghed, men får dækket sine behov rent fysisk, men savner sine forældre, så er det jo et følelsesmæssigt svigt. Det er bevist at det kan skade småbørn at være væk fra omsorgspersonen/far/mor i længere tid af gangen. Der er teorier og forsøg omkring dette.

Min mening ville være at det er helt fint at få passet sit barn ude, men man skal også være klar til at hente det hvis det siger "stop, nu vil jeg hjem"

Anmeld

21. oktober 2011

Dansker I Holland

Mira0911 skriver:

Nej vel... Og et split sekunder skader slet ikke... Det var noget andet hvis det var aldrig... 

Nemlig

Anmeld

21. oktober 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

jo man kan da... hahahhhhahahahaha ironi brugt!!!

Haha den var god

Anmeld

21. oktober 2011

wamse

Jeg synes ikke det er omsorgssvigt, og tror bare at vi generelt skal være mindre fordømmende, fordi nogle mennesker vælger at løse tingene på en anden måde, end vi selv ville gøre. Så længe barnet har det trygt og godt hvor det er, så synes jeg ikke det er omsorgssvigt

Anmeld

21. oktober 2011

SpunkenJo

wamse skriver:

Jeg synes ikke det er omsorgssvigt, og tror bare at vi generelt skal være mindre fordømmende, fordi nogle mennesker vælger at løse tingene på en anden måde, end vi selv ville gøre. Så længe barnet har det trygt og godt hvor det er, så synes jeg ikke det er omsorgssvigt

Well said

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.