Anonym skriver:
Hvornår vil I mene at man yder omsorgssvigt overfor det lille barn? Kender en familie der absolut ikke tilgodeser barnets behov -sender det lille barn på lange overnatningsperioder og henter det ikke hjem selvom det viser tydelige tegn på manglende tryghed. Jeg vil mene det er omsorgssvigt.
Hvornår mener I man laver det desideret omsorgssvigt på det lille barn? Her mener jeg barn uden tale 
Rent psykologisk er omsorgssvigt jo ret bredt. Der er f.eks. nogle der mener at det er når barnet ikke får kærlighed, ikke får rent tøj osv.
Så er der dem der mener at barnet bliver udsat for omsorgssvigt når barnet ikke har en forsørger/far/mor/omsorgsperson tæt på. Altså en der ikke varetager barnets tarv.
Hvis barnet viser utryghed, men får dækket sine behov rent fysisk, men savner sine forældre, så er det jo et følelsesmæssigt svigt. Det er bevist at det kan skade småbørn at være væk fra omsorgspersonen/far/mor i længere tid af gangen. Der er teorier og forsøg omkring dette.
Min mening ville være at det er helt fint at få passet sit barn ude, men man skal også være klar til at hente det hvis det siger "stop, nu vil jeg hjem"
Anmeld