omsorg eller svigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Stjernestoev

SpunkenJo skriver:

Der er jo ikke tale om svigt hvor et barn er overladt til sig selv enten følelsesmæssigt, fysiskt eller begge dele.

Vores forbindelse blev afbrudt. Præcis ligesom den gør i familier hvor enten far eller mor fx ofte er på foretningsrejser. I vorestilfælde er der kun tale om en foretningsrejse
- hvis det er svigt, så sker det jo hver dag!!! Jeg syns man skal passe på med at bruge så drastiske termer.... Det er ligesom stress! Pludselig havde ALLE stress... Aaahrj vel?

Desværre kan ikke alle bare lalle rundt derhjemme og lege husmor/husfar nogen ønsker det slet ikke og andre er af nød tvunget til at tage sig et arbejde for at få mad på bordet.
(i min verden, kan svigt også være at man holder barnet hjemme af egne egoistiske årsager, og når så det er skoletid, blir det stakkels barn dagligt frustreret over ikke at være blevet forberedt på den "virkelige verden&quot
- ofte handler det nok om øjnene der ser

At være forældre er een stor omgang vigtige beslutninger der skal tages!!
Og vælger man ikke ud fra hvad der er det bedste for hele familien, ja så svigter man sit barn.

Årh hvor bliver jeg vildt ked af, at du misforstår mig.
Tror jeg er meget dårlig til at formulere mig.

Jeg prøver jo at sige, at jeg synes ikke det var omsorgssvigt, og at jeg godt kunne forstå din situation.
Vi er enige når det gælder omsorgssvigt, men ikke når det gælder svigt.

Uanset om vi forstår hinanden eller ej, så har det virkelig ikke været min mening, at det skulle fremstå som om du har gjort noget forkert. Tværtimod.. Det var blot for at mene at man ikke kan være den perfekte mor hele tiden, og være sammen med sit barn konstant.

Jeg vil virkelig gerne undskylde, at det har fremstået sådan.
Og jeg sender dig lige en pb, når jeg kommer til en computer, da det godt kan virke lidt rodet på iPhone, og jeg synes du fortjener en forklaring og en personlig undskyldning!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

SpunkenJo

DinNabo skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig, og synes du argumenterer din sag godt.

Synes der er utrolig mange folk, som seriøst bare ønsker at se det negative i en situation, for at hævde sig selv, og deres "fantastiske" forældreevner.

HVis det nu skete "hele tiden", at man overlod sit barn til længere pasning, ok, så ville jeg måske synes man skulle tage sit liv/job etc. op til revurdering. Men pga. sygdom/særtilfælde på på jobbet, come on. Tror alle på et eller andet tidspunkt vil opleve sådanne tilfælde, hvor man i en kortere periode ikke kan passe barnet 100% optimalt. 

Ville det være bedst for barnet at blive passet de 5 dage hjemme ved forældrene, ja måske.... men at kalde det svigt på baggrund af de få oplysninger er for mig lidt langt ude...  

Ingen er jo perfekte

Desværre er der bare ofte nogen som gerne vil vise de faktisk ER de perfekte forældre...

Det vigtigste er at være realistisk omkring sin egen situation synes jeg. Jeg er ihvertfald ikke perfekt, og har så sent som i torsdags stukket min dreng en seriøs undskyldning! Lang historie kort: han sparker gentagne gange i min gravide mave, jeg forklarer mange gange at det må man ikke, han er ligeglad og fortsætter. Mit hormonhelvede eksploderer og jeg råber i afmagt af drengen så han blir dødforskrækket
- øv måde at starte dagen på!
Jeg undskyldte og vi talte om at det ikke er rart når nogen råber.

Ingen er perfekte, og nogen gange træffer man ubevidste dumme valg (som at råbe) og andre gange er man tvunget til at træffe bevidste øv-valg og finde den bedste løsning for hele familien

No body is perfect

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

Stjernestoev skriver:

Årh hvor bliver jeg vildt ked af, at du misforstår mig.
Tror jeg er meget dårlig til at formulere mig.

Jeg prøver jo at sige, at jeg synes ikke det var omsorgssvigt, og at jeg godt kunne forstå din situation.
Vi er enige når det gælder omsorgssvigt, men ikke når det gælder svigt.

Uanset om vi forstår hinanden eller ej, så har det virkelig ikke været min mening, at det skulle fremstå som om du har gjort noget forkert. Tværtimod.. Det var blot for at mene at man ikke kan være den perfekte mor hele tiden, og være sammen med sit barn konstant.

Jeg vil virkelig gerne undskylde, at det har fremstået sådan.
Og jeg sender dig lige en pb, når jeg kommer til en computer, da det godt kan virke lidt rodet på iPhone, og jeg synes du fortjener en forklaring og en personlig undskyldning!

Jeg tror jeg forstår dig

Du skelner imellem svigt og omsorgssvigt

Jeg syns måske bare stadig at svigt er et lidt "hårdt" ord

Du er sød

Anmeld

23. oktober 2011

DinNabo

Carina:-) skriver:

Men sådan er det vel med alle debatterne herinde.

man melder sin mening ud fra TS oplysninger,og det er vel meget naturligt?

Kort sagt-baby 7 mdr bliver passet i flere dage uden kontakt med forældrene fordi baby er syg.

Er det ok (ifølge din mening)-ja eller nej .

Det er jo ikke en debat, at svare ja/nej på sådan et spørgsmål uden at have flere oplysninger.

Ja det er nok omsorgssvigt, hvis det foregår hver anden uge et halvt år i træk.

Nej det er ikke omsorgssvigt, hvis det er et særtilfælde og barnet bliver passet af nogen, det er tryg ved.

Efter min mening mangler mange folk herinde en smule indlevelse i andres situationer nogle gange. Og det virker som om, at mange blot søger mulighed for at klandre andre, for deres valg og derved hævde egne forældreevner. Men det er selvfølgelig også godt for selvtilliden at blive bekræftet....

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

Det er "sjovt" at du rider din egen kæphest mhs til om det er svigt eller ej at lade sit barn passe ude i længere tid.

Men det kniber gevaldigt med dine brede skulder og altfavenhed mhs til andres valg når det ikke er noget du går ind for...

Det er sgu lidt dobbeltmoralsk at hæve pegefingeren når andre ikke er enig med dig og dine valg,og beder om respekt for forskelligheder og forskellige valg,når du så samtidig lige smider din egen fordom om børn der bliver passet hjemme.

Fordi jeg ikke kan se fornuften i at man "isolerer" sit barn fra børnehaven (som kan være en rigtig god måde at forberede barnet på skolen, og for forældre at kunne gå på job) kalder jeg ikke de forældre for skældsord eller inkompetente.....

Og "min" fordom var et eksempel. - Ikke et påstulat om sandhed som jeg ved samme lejlighed har brug for at understrege med et usagligt ord som "r*vhul"!

Der er intet galt med at være uenige, så længe man kan argumentere på en saglig måde.

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

DinNabo skriver:

Det er jo ikke en debat, at svare ja/nej på sådan et spørgsmål uden at have flere oplysninger.

Nej det er ikke omsorgssvigt, hvis det er et særtilfælde og barnet bliver passet af nogen, det er tryg ved.

Efter min mening mangler mange folk herinde en smule indlevelse i andres situationer nogle gange. Og det virker som om, at mange blot søger mulighed for at klandre andre, for deres valg og derved hævde egne forældreevner. Men det er selvfølgelig også godt for selvtilliden at blive bekræftet....

Det er bare så rigtigt !

Jeg erklærer mig enig

Anmeld

23. oktober 2011

Carina:-)

SpunkenJo skriver:

Fordi jeg ikke kan se fornuften i at man "isolerer" sit barn fra børnehaven (som kan være en rigtig god måde at forberede barnet på skolen, og for forældre at kunne gå på job) kalder jeg ikke de forældre for skældsord eller inkompetente.....

Og "min" fordom var et eksempel. - Ikke et påstulat om sandhed som jeg ved samme lejlighed har brug for at understrege med et usagligt ord som "r*vhul"!

Der er intet galt med at være uenige, så længe man kan argumentere på en saglig måde.

Dete r vist de færreste der undgår børnehaven.

De fleste nøjes med at passe deres børn hjemme intil 2-3 årsalderen ligesom flere eksperter anbefaler

Og så trækker jeg mig ellers ud af debatten hvis du kun kan argumentere imod hvad jeg bruger af ord frem for selve debatten .

Og læg lige mærke til at jeg ikke kalder dig et r*vhul selv om jeg ikke er enig med dig(skrevet med et glimt i øjet)

Anmeld

23. oktober 2011

Carina:-)

DinNabo skriver:

Det er det da-især når folk giver et besyv med hvorfor de synes det er forkert.

Men føler man sig trådt over tæerne er det klart at man ikke er enig og kun føler det er fordi "nogen" vil hævde sig.

Personligt savner jeg lidt at vi kan få "skolegården" ud af debatten,og mere seriøs debat frem for at folk snart ikke tør skrive deres mening for så er man barnlig,vil hævde sig osv.

Skal nok blive et fint forum,hvis der kun er de samme 10-15 der svarer hinanden fordi de er enige...

Anmeld

23. oktober 2011

Na-Wi

SpunkenJo skriver:

Så ham kun på billeder og video via mail.

Han var i midtjylland og vi knoklede i Kbh

Så nej, jeg så ham ikke fra de hentede ham, til vi fik fri til jul og kunne tage "hjem" til jydeland og fejre jul.

Det var hårdt, men der var ikke så mange andre muligheder, desværre

altså undskyld jeg spørger og det er helt iorden hvis du ikke vil svarer, men hvordan kan arbejde fylde så meget at man ikke kan se sit barn i 20 dage ? havde i ikke mulighed for at arbejde lidt mindre ?

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

Dete r vist de færreste der undgår børnehaven.

De fleste nøjes med at passe deres børn hjemme intil 2-3 årsalderen ligesom flere eksperter anbefaler

Og så trækker jeg mig ellers ud af debatten hvis du kun kan argumentere imod hvad jeg bruger af ord frem for selve debatten .

Og læg lige mærke til at jeg ikke kalder dig et r*vhul selv om jeg ikke er enig med dig(skrevet med et glimt i øjet)

Jeg anser ikke mig selv som dobbeltmoralsk, som du tidligere skrev til mig, men istedet anser jeg mig selv for at være realistisk.

Problemet med at være usaglig i sit sprog er at ens budskaber bliver væk....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.