omsorg eller svigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Carina:-)

SpunkenJo skriver:

Fordi jeg ikke kan se fornuften i at man "isolerer" sit barn fra børnehaven (som kan være en rigtig god måde at forberede barnet på skolen, og for forældre at kunne gå på job) kalder jeg ikke de forældre for skældsord eller inkompetente.....

Og "min" fordom var et eksempel. - Ikke et påstulat om sandhed som jeg ved samme lejlighed har brug for at understrege med et usagligt ord som "r*vhul"!

Der er intet galt med at være uenige, så længe man kan argumentere på en saglig måde.

OOOGGGG ....

Det er jo netop en påstand når du skriver at i din verden er det svigt at holde sit barn hjemme for at passe det.

Hvor ligger forskellen fra det,og så det jeg skriver????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Carina:-)

SpunkenJo skriver:

Jeg anser ikke mig selv som dobbeltmoralsk, som du tidligere skrev til mig, men istedet anser jeg mig selv for at være realistisk.

Problemet med at være usaglig i sit sprog er at ens budskaber bliver væk....

Dobbeltmoralsk er jo netop når man punker andre for sin fordom,og så samtidg lige punker dem for at have en fordom

Men slut herfra.

Vi bliver næppe enige med så forskellige syn på hvad dert er godt for børn eller ej.

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

Naannaa87 skriver:

altså undskyld jeg spørger og det er helt iorden hvis du ikke vil svarer, men hvordan kan arbejde fylde så meget at man ikke kan se sit barn i 20 dage ? havde i ikke mulighed for at arbejde lidt mindre ?

Har sendt dig en PB

Anmeld

23. oktober 2011

Na-Wi

SpunkenJo skriver:

Har sendt dig en PB

har set .. tak

Anmeld

23. oktober 2011

DK

Hvis man lader sit barn passe i 5 dage, uanset hvor gammelt det er, fordi at man ikke selv gider passe det fordi det er sygt, så er man da bare en NOGET doven forældre.

Men om det er omsorgssvigt er da sørme svært at sige.

Hvis det bliver passet af kærlige bedsteforældre barnet kender rigtig godt, som GERNE vil passe det og elske det når det er sygt, så er det måske klart at foretrække frem for uengagerede forældre.

Hvis man afleverer barnet hos fremmede det ikke kender og giver dem en plovmand for det, så ja, så er det nok omsorgssvigt.

Men som sagt: Nuancer! Det er jo så helt umuligt at sige om det er direkte omsorgssvigt.

Jeg har ladet mine børn passe med flere overnatninger når de har været under 1 år. Richard er endnu aldrig blevet passet mere end 2 nætter. Kirstine blev som 6 mdr passet engang i 4 nætter hos mormor. Hun led intet savn. Hun elskede allerede dengang mormor og gør det stadig. Mine unger er aldrig blevet passet i tide og utide. Det er ikke ofte de er blevet det. MEN, jeg mener at det er godt og sundt for alle børn at have flere primære voksne i deres liv som elsker dem, som de elsker tilbage, og som de stoler på. F.eks. kærlige bedsteforældre som man rigtig tit er sammen med.

Jeg ville hade ikke at se mine unger i 20 dage ligesom SpunkeJo. Men jeg mener ikke at hun på nogen måde har begået omsorgssvigt overfor sit barn. Hun og manden gjorde hvad de måtte! Og med alt det arbejde har de sikkert haft en laaang ferie bagefter med masser af kvalitetstid. Som har været meget bedre end at barnet har været passet rundt omkring om natten og haft samvær med en smadret mor et par timer hver eftermiddag. Jeg synes hun traf det helt rigtige valg.

Mht børn frem for karriere, så er det nu engang sådan at vi alle skal arbejde. Og Danmark kan ikke hænge sammen hvis alle kun ønsker at arbejde som kontorassistenter eller skolelærere, med en 8-16 arbejdsdag! Der er nogen der skal arbejde meget/på skæve tidspunkter af døgnet/juleaften og sådan er det. Så længe de har kærlige forældre der er til stede når de er hjemme, så er det da klart at foretrække frem for uengagerede forældre der ikke gider dem, men tilgengæld er hjemme 24/7.

Anmeld

23. oktober 2011

SpunkenJo

DK skriver:

Hvis man lader sit barn passe i 5 dage, uanset hvor gammelt det er, fordi at man ikke selv gider passe det fordi det er sygt, så er man da bare en NOGET doven forældre.

Hvis det bliver passet af kærlige bedsteforældre barnet kender rigtig godt, som GERNE vil passe det og elske det når det er sygt, så er det måske klart at foretrække frem for uengagerede forældre.

Hvis man afleverer barnet hos fremmede det ikke kender og giver dem en plovmand for det, så ja, så er det nok omsorgssvigt.

Men som sagt: Nuancer! Det er jo så helt umuligt at sige om det er direkte omsorgssvigt.

Jeg har ladet mine børn passe med flere overnatninger når de har været under 1 år. Richard er endnu aldrig blevet passet mere end 2 nætter. Kirstine blev som 6 mdr passet engang i 4 nætter hos mormor. Hun led intet savn. Hun elskede allerede dengang mormor og gør det stadig. Mine unger er aldrig blevet passet i tide og utide. Det er ikke ofte de er blevet det. MEN, jeg mener at det er godt og sundt for alle børn at have flere primære voksne i deres liv som elsker dem, som de elsker tilbage, og som de stoler på. F.eks. kærlige bedsteforældre som man rigtig tit er sammen med.

Jeg ville hade ikke at se mine unger i 20 dage ligesom SpunkeJo. Men jeg mener ikke at hun på nogen måde har begået omsorgssvigt overfor sit barn. Hun og manden gjorde hvad de måtte! Og med alt det arbejde har de sikkert haft en laaang ferie bagefter med masser af kvalitetstid. Som har været meget bedre end at barnet har været passet rundt omkring om natten og haft samvær med en smadret mor et par timer hver eftermiddag. Jeg synes hun traf det helt rigtige valg.

Mht børn frem for karriere, så er det nu engang sådan at vi alle skal arbejde. Og Danmark kan ikke hænge sammen hvis alle kun ønsker at arbejde som kontorassistenter eller skolelærere, med en 8-16 arbejdsdag! Der er nogen der skal arbejde meget/på skæve tidspunkter af døgnet/juleaften og sådan er det. Så længe de har kærlige forældre der er til stede når de er hjemme, så er det da klart at foretrække frem for uengagerede forældre der ikke gider dem, men tilgengæld er hjemme 24/7.

Tak

Sådan som du beskriver vores situation er helt rigtigt forstået. Jeg havde faktisk en søster som tilbød at passe ham i Kbh, men hun skulle også passe sit arbejde, og idet vi ikke havde lyst til at køre vores barn ind i en dp så hun Ku gå på job, var det en vildt dårlig løsning, blot for at jeg ku se min dreng imellem 1530-1730 hver dag. (drengen ville så sku skifte fra dp. Til vs senere idet vi er nødt til at ku aflevere nogen dage allerede fra kl 0600.)
- tilgengæld NØD vi to ugers afslapning sammen bagefter og farmand yderligere ti ugers barsel med banditten inden vs-start.

Det handler nemlig engagementet hos forældrene
Du har helt ret
Og jeg erklærer mig helt enig i

Anmeld

23. oktober 2011

Sofia

Omsorgssvigt.. jeg synes ikke man kan sige noget generelt, det afhænger af en konkret vurdering!

Anmeld

23. oktober 2011

K&S

DK skriver:

Super godt skrevet, jeg er helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.