Hvis man lader sit barn passe i 5 dage, uanset hvor gammelt det er, fordi at man ikke selv gider passe det fordi det er sygt, så er man da bare en NOGET doven forældre.
Men om det er omsorgssvigt er da sørme svært at sige.
Hvis det bliver passet af kærlige bedsteforældre barnet kender rigtig godt, som GERNE vil passe det og elske det når det er sygt, så er det måske klart at foretrække frem for uengagerede forældre.
Hvis man afleverer barnet hos fremmede det ikke kender og giver dem en plovmand for det, så ja, så er det nok omsorgssvigt.
Men som sagt: Nuancer! Det er jo så helt umuligt at sige om det er direkte omsorgssvigt.
Jeg har ladet mine børn passe med flere overnatninger når de har været under 1 år. Richard er endnu aldrig blevet passet mere end 2 nætter. Kirstine blev som 6 mdr passet engang i 4 nætter hos mormor. Hun led intet savn. Hun elskede allerede dengang mormor og gør det stadig. Mine unger er aldrig blevet passet i tide og utide. Det er ikke ofte de er blevet det. MEN, jeg mener at det er godt og sundt for alle børn at have flere primære voksne i deres liv som elsker dem, som de elsker tilbage, og som de stoler på. F.eks. kærlige bedsteforældre som man rigtig tit er sammen med.
Jeg ville hade ikke at se mine unger i 20 dage ligesom SpunkeJo. Men jeg mener ikke at hun på nogen måde har begået omsorgssvigt overfor sit barn. Hun og manden gjorde hvad de måtte! Og med alt det arbejde har de sikkert haft en laaang ferie bagefter med masser af kvalitetstid. Som har været meget bedre end at barnet har været passet rundt omkring om natten og haft samvær med en smadret mor et par timer hver eftermiddag. Jeg synes hun traf det helt rigtige valg.
Mht børn frem for karriere, så er det nu engang sådan at vi alle skal arbejde. Og Danmark kan ikke hænge sammen hvis alle kun ønsker at arbejde som kontorassistenter eller skolelærere, med en 8-16 arbejdsdag! Der er nogen der skal arbejde meget/på skæve tidspunkter af døgnet/juleaften og sådan er det. Så længe de har kærlige forældre der er til stede når de er hjemme, så er det da klart at foretrække frem for uengagerede forældre der ikke gider dem, men tilgengæld er hjemme 24/7.
Anmeld