Stjernestoev skriver:
Hvis du mener du har svigtet jeres bånd i en periode, så har du jo også svigtet ham i den periode. Ikke at jeg mener det er så forfærdeligt. Det var slemt hvis du gjorde det hele tiden, og ikke savnede ham. Det virker jo ikke til at du ligefrem, syntes det var dejligt.
Men der er jo forskellige meninger, når det gælder svigt og omsorgssvigt. Og jeg har googlet det lidt, og det er jo så forskelligt hvad de professionelle siger, når det gælder svigt.
Håber du forstår hvad jeg mener.
Der er jo ikke tale om svigt hvor et barn er overladt til sig selv enten følelsesmæssigt, fysiskt eller begge dele.
Vores forbindelse blev afbrudt. Præcis ligesom den gør i familier hvor enten far eller mor fx ofte er på foretningsrejser. I vorestilfælde er der kun tale om en foretningsrejse

- hvis det er svigt, så sker det jo hver dag!!! Jeg syns man skal passe på med at bruge så drastiske termer.... Det er ligesom stress! Pludselig havde ALLE stress... Aaahrj vel?

Desværre kan ikke alle bare lalle rundt derhjemme og lege husmor/husfar

nogen ønsker det slet ikke og andre er af nød tvunget til at tage sig et arbejde for at få mad på bordet.
(i min verden, kan svigt også være at man holder barnet hjemme af egne egoistiske årsager, og når så det er skoletid, blir det stakkels barn dagligt frustreret over ikke at være blevet forberedt på den "virkelige verden")
- ofte handler det nok om øjnene der ser

At være forældre er een stor omgang vigtige beslutninger der skal tages!!
Og vælger man ikke ud fra hvad der er det bedste for hele familien, ja så svigter man sit barn.
Anmeld