omsorg eller svigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

K&S

Anonym skriver:

barnet blev sygt.

Var det også dig, der skrev en tråd tidligere ang. pasning af barn pga. sygdom med overnatning?

Hvad fejler barnet? Og har barnet slet ikke set sine forældre i 7 dage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Var det også dig, der skrev en tråd tidligere ang. pasning af barn pga. sygdom med overnatning?

Hvad fejler barnet? Og har barnet slet ikke set sine forældre i 7 dage?

hvad hed den tråd? Den har jeg slet ikke set.

Det er 5 dage hvor barnet har set sine forældre en gang da pasningen skulle foregå et andet sted.

Influrenza

Anmeld

21. oktober 2011

dpb

barnet blev sygt.

Ville aldrig lade en af mine børn passe så længe når de er syge!! Når et barn er sygt, har det ekstra meget behov for sine forældre!!

Når det så er sagt ville jeg nok godt kunne have ladet min mor passe i den tid når de ikke har været syge hvis der var behov for det f.eks i forb. med bryllupsrejse Det har så ikke været aktuelt for os... men det var så også maks tid vil jeg sige... Grunden til at jeg skriver min mor er fordi det også ville være den eneste jeg ville stole nok på at ville gøre det bedste for mit barn på samme måde som jeg selv ingen andre ville være en mulighed...

men lige præcis hvorvidt der er tale  om omsorgssvigt er svært at udtale sig om ud fra så få oplysninger... For hvis barnet har det bedre der hvor det blev passet har forældrene måske handlet ud fra barnets bedste... det er som sagt meget svært at vudere ud fra få oplysninger om et måske isoleret tilfælde...

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Ville aldrig lade en af mine børn passe så længe når de er syge!! Når et barn er sygt, har det ekstra meget behov for sine forældre!!

Når det så er sagt ville jeg nok godt kunne have ladet min mor passe i den tid hvis der var behov for det f.eks i forb. med bryllupsrejse Det har så ikke været aktuelt for os... men det var så også maks tid vil jeg sige... Grunden til at jeg skriver min mor er fordi det også ville være den eneste jeg ville stole nok på at ville gøre det bedste for mit barn på samme måde som jeg selv ingen andre ville være en mulighed...

men lige præcis hvorvidt der er tale  om omsorgssvigt er svært at udtale sig om ud fra så få oplysninger... For hvis barnet har det bedre der hvor det blev passet har forældrene måske handlet ud fra barnets bedste... det er som sagt meget svært at vudere ud fra få oplysninger om et måske isoleret tilfælde...

tråden er nærmere oprettet for at belyse hvornår I mener der er tale om omsorgssvigt

hvornår mener I at man begår omsorgssvigt overfor det lille barn?

Anmeld

21. oktober 2011

dpb

Anonym skriver:

tråden er nærmere oprettet for at belyse hvornår I mener der er tale om omsorgssvigt

hvornår mener I at man begår omsorgssvigt overfor det lille barn?

Jamen, et eller andet sted et det jo omsorgsvigt når/hvis man slet ikke imødekommer nogen af sit barns behov... og sætter egne behov før sit barns! svært at forklare, men der syntes jeg ihvertfald at der bør sættes ind med hjælp for barnets skyld Der findes jo hjælp at hente i systemet inden det når så langt ud at der er tale og groft omsorgssvigt!

Som forælder er man i min verden forpligtet til at opfylde barnets behov både fysisk og psykisk i bedst mulige omfang

Anmeld

21. oktober 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Spørger lige på en anden måde for ikke at hænge nogen ud

Er det omsorgssvigt at lade et barn på 7 mdr passe i 5 dage?

Det håber jeg da ikke, for så skulle jeg da meldes da jeg lod vores dengang 8mdr gamle dreng blive passet i 20 dage hos farmor og farfar.

Far havde 24timers vagter og jeg selv havde 12timers nattevagterne i den periode grundet COP15 i københavn, dec. 2009.

Jeg syns man skal se på hvorfor de lader deres barn passe. For er det af nød kan det jo ikke være anderledes. Men er det af lyst (fx. Mange ferieture uden barn, byture og lign.) så er det en anden sag i min optik.....

Så du skal nok forklare det lidt mere konkret, og gerne med eksempler hvis man skal kunne svare på dir spørgsmål

Anmeld

21. oktober 2011

Carina:-)

Det kunne jeg aldrig finde på.

I min verden skal små børn være sammen med sine forældre,og det eneste der kunne forhindre det  var hvis JEG blev syg.

Da min den ældste var spæd,var der frit valg om forældre ville indlægges med sine børn.Og jeg glemmer aldrig de 10 dage vi var på Kolding Borneafd. med dybt ulykkelige børn der både lå længe i sengene,og græd sig i søvn.

Og børn der blev mader og skiftet skrigenede fordi de var bange for de fremmede mennesker.

De lyder som fuldstændig ukompetente forældre,men desværre hører det ikke under omsorgsvigt fordi de sørger for en anden tager sig af barnet.

Men nogle kolde r*vhuller er de !

Anmeld

21. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kommer an på så meget om det er omsorgssvigt - men at få passet sin barn i 5 dage mener jeg ikke ligger indenfor den ramme.

Vi har også fået passet vores børn når de er syge. De har begge lige været syge i halvanden uge med dårlig mave. Vi kunne ikke blive hjemme hver dag, så farmor og mormor trådte til.

Anmeld

21. oktober 2011

SpunkenJo

Carina:-) skriver:

Det kunne jeg aldrig finde på.

I min verden skal små børn være sammen med sine forældre,og det eneste der kunne forhindre det  var hvis JEG blev syg.

Da min den ældste var spæd,var der frit valg om forældre ville indlægges med sine børn.Og jeg glemmer aldrig de 10 dage vi var på Kolding Borneafd. med dybt ulykkelige børn der både lå længe i sengene,og græd sig i søvn.

Og børn der blev mader og skiftet skrigenede fordi de var bange for de fremmede mennesker.

De lyder som fuldstændig ukompetente forældre,men desværre hører det ikke under omsorgsvigt fordi de sørger for en anden tager sig af barnet.

Men nogle kolde r*vhuller er de !

Føler mig en smule stødt af dit indlæg.

Jeg læser det som om du mener jeg er inkompetent som forælder og at jeg er et r*vhul!

Synes måske ikke det er et helt passende input du kommer med der
-sprogbruget er ihvertfald noget barskt og generaliserende

(Du kan se mit input til tråden, lige over dit eget)

Anmeld

21. oktober 2011

Stjernestoev

SpunkenJo skriver:

Det håber jeg da ikke, for så skulle jeg da meldes da jeg lod vores dengang 8mdr gamle dreng blive passet i 20 dage hos farmor og farfar.

Far havde 24timers vagter og jeg selv havde 12timers nattevagterne i den periode grundet COP15 i københavn, dec. 2009.

Jeg syns man skal se på hvorfor de lader deres barn passe. For er det af nød kan det jo ikke være anderledes. Men er det af lyst (fx. Mange ferieture uden barn, byture og lign.) så er det en anden sag i min optik.....

Så du skal nok forklare det lidt mere konkret, og gerne med eksempler hvis man skal kunne svare på dir spørgsmål

Må jeg spørge om du slet ikke så dit barn i 20 dage?

Til TS: Jeg ville nok ikke selv gøre det, men hvor vidt det er omsorgssvigt eller ej. Det kan jeg ikke bedømme, da det kun er nogen med ekstrem viden omkring faget, der kan!
Hvis forældrene ellers er dygtige og kærlige forældre, og det ikke skete hele tiden. Så ville jeg ikke gå videre i sagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.