Tilmeldt skriver:
Jeg fladt lige over en artikel som jeg synes sidder lige i skabet!! Den ramte i hvert fald mig, og det er lige præcis sådan jeg vil opdrage min datter; med respekt for hende, uden skæld ud!
Jeg bliver SÅ ked af det, på børns vegne, når jeg ser en mor/far stå og skælde og smælde, og hive fat i armen, nede i Fakta osv.
Selvfølgelig kender man ik historien og årsagen til at mor/far reagerer som de gør, men jeg synes stadigvæk at der er andre måder at gøre det på!!
http://voresborn.dk/barn-familieliv/7462-drop-skaeldud-det-hjaelper-ikke?page=1
Stine og Lisa.
Engang imellem bliver man nu nødt til at løfte stemmen og sige fra, for det er ikke i alle situationer man kan argumentere sig ud af tingene med børn..og det vil du selv finde ud af 
Så er det, at man kan blive nødt til at hæve stemmen og sige: NU er det nok!!! Og så gøre kort proces 
Men nej..jeg hader at skælde ud..det skal jeg lige sige..og det er ikke noget vi praktiserer her i huset, hvis vi kan undgå det.
Men de fleste børn har bare en periode eller to igennem opvæksten, hvor man netop kan blive fanget i den onde udskælds-cirkel, og man havner i den rolle uden at ville det.
Så er det, at man bliver nødt til at tage fat i sig selv og få vendt bøtten.
De fleste forældre med større børn, vil uden tvivl nikke genkendende til det jeg siger her..de har alle sammen været igennem den.
Men ja, det er vigtigt, at man prøver at styre livet for sig selv og sine børn, så man ikke skælder ud fra morgen til aften, men at det kun bliver brugt meget sjældent, og så kan man godt skælde ud med lav stemme..det er nemlig måden tingene bliver sagt og tonelejets eftertryk, der har virkning.
I vores familie har vi nogle ret stride gener, der gør at vi som små kan være nogle møgutålelige bavianer, og der er et velplaceret brøl, så ungen hopper en gang, yderst virkningsfuldt..men kun i ekstreme tilfælde. Og så virker det ofte bedre hvis bedsteforældrene opdrager på børnebørnene...selvfølgelig i fælles forståelse med forældrene.
Min farmor opdragede på mig med velsignelse fra mine forældre, mine forældre har opdraget på mine unger, og...jeg opdrager på mine børnebørn..og faktisk er det tit en velsignelse for forældrene, at der rent faktisk kan være en bufferzone, så de store dramatiske konflikter undgåes mellem forældre og børn.
Selvfølgelig kræver det at forældre og bedsteforældre er enige om de store grundtræk i hvordan børn netop skal opdrages, men det har vi nu ingen problemer med.
Masser af kærlighed, respekt for den enkeltes individualitet, få men enkle regler, og viden om at det er de voksne der bestemmer.
Og så det at man altid taler pænt til hinanden og er højt elsket..også hvis man får skæld ud 

Kærligst
Sussie