KaLee skriver:
En ting som jeg har tænkt en del over her i de sidste ugers tid - hvor han er kommet ind i en periode hvor han bare tester konstant, og derved ikke reagerer på den stille og rolige samtale..
Så ja - jeg kommer til at hæve stemmen, og jeg HADER når jeg gør det. Men det er absolut ikke planlagt, eller en del af den måde jeg ønsker at opdrage min knægt på.
Men lige pt er det blevet sådan - er ramt i en dum cirkel, og det sker.
Forstå det ikke som om at jeg råber og skriger af ham, og bruger alverdens nedladende sprog og vendinger - sådan er det slet ikke. Men bare at sige hårdt "nej, det vil jeg ikke ha'", så kan jeg se at han bliver ulykkelig og løber grædende væk.
Så er det sgu svært at finde en balance imellem det man ønsker og det man gør - for den stille og rolige "nej det vil jeg ikke have" virker ikke. så griner han en lige op i fjæset!
Så ja - i er velkommen til at påpege hvor dårlig en mor jeg er for at "skælde min søn ud", men jeg tror sgu det er svært for selv den bedste at opretholde "den rene sti" hele tiden.
Synes indimellem der kommer sådan en slags tråde, hvor man forherliger den ene måde at gøre tingene på.. Ligesom tråden om, hvor tit man tog til læge/vagtlæge med sine syge børn..
Jeg kunne også sige 100% ærligt, at jeg ALDRIG havde skældt Isabella ud - indtil hun blev 4. Og nej, selvfølgelig skal man ikke skælde ud på den måde som det sker i nogen af eksemplerne, men come on altså.. Kan nogen som helst sige sig fri for, at have skældt sit barn ud?? Som er lidt ældre end et par mdr..?
Dengang der var den tråd, om nogen af de hemmeligheder vi havde som mødre, hvor der var én der blev vildt glad, fordi det slet ikke var så unormalt det hun gjorde, så hun troede det var.. Vi risikerer at sætte en standard, som er fuldstændig umulig at nå, og som man kun får usikre mødre ud af..
Så nej, i mine øjne er du ikke en dårlig mor, du er en ganske alm mor