Skælder du meget ud??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.868 visninger
55 svar
0 synes godt om
10. oktober 2011

Jeg fladt lige over en artikel som jeg synes sidder lige i skabet!! Den ramte i hvert fald mig, og det er lige præcis sådan jeg vil opdrage min datter; med respekt for hende, uden skæld ud!

Jeg bliver SÅ  ked af det, på børns vegne, når jeg ser en mor/far stå og skælde og smælde, og hive fat i armen, nede i Fakta osv.   Selvfølgelig kender man ik historien og årsagen til at mor/far reagerer som de gør, men jeg synes stadigvæk at der er andre måder at gøre det på!! 

http://voresborn.dk/barn-familieliv/7462-drop-skaeldud-det-hjaelper-ikke?page=1

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

JeNoVa

Tilmeldt skriver:

Jeg fladt lige over en artikel som jeg synes sidder lige i skabet!! Den ramte i hvert fald mig, og det er lige præcis sådan jeg vil opdrage min datter; med respekt for hende, uden skæld ud!

Jeg bliver SÅ  ked af det, på børns vegne, når jeg ser en mor/far stå og skælde og smælde, og hive fat i armen, nede i Fakta osv.   Selvfølgelig kender man ik historien og årsagen til at mor/far reagerer som de gør, men jeg synes stadigvæk at der er andre måder at gøre det på!! 

Stine og Lisa.

Jeg blev selv opdraget meget upædagogisk med skældud, smæk og forbud. Og min konklusion var og er, at det ingenting hjalp.

Der sker bare det, at barnet mister respekt, og til sidst bliver det nærmest døv overfor både tale og råb fra opdragerens side.

Jeg ved ikke, hvordan det er at blive opdraget med kærlighed og forståelse, men jeg mener alligevel, at det er det bedste.

Min ældste datter er nu 20 måneder gammel, og jeg har aldrig hævet stemmen overfor hende, ej heller har jeg talt nedsættende til hende. Jeg håber, at jeg vil formå at holde stilen.

Anmeld

10. oktober 2011

JeNoVa

Dette indlæg var en fejl!

Anmeld

10. oktober 2011

Toshiba

Stine og Lisa.

jeg skælder ikke meget ud - men min dreng VED at når jeg hæver stemmen er det SLUT.

Hader børn der svarer igen eller er flabet - havde jeg sådan en ville jeg nok skælde en del ud hehe

Anmeld

10. oktober 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Tilmeldt skriver:

Stine og Lisa.

Kunne ikke have sagt det bedre selv

Man opdrager ikke med skæld ud, men med kærlighed og forståelse for barnet og situationen. 

Anmeld

10. oktober 2011

Preghiera

Tilmeldt skriver:

Stine og Lisa.

Jeg er helt enig - man skal ikke råbe ad børn og skælde ud.

Men dertil vil jeg lige tilføje at det er sundt for børn at se at mor/far også kan være vrede, sure, gale og skuffede.

Børn lærer gennem deres relationer og de voksne er ansvarlige for at vise sine børn at "når mor er vred (for self. kan hun også blive det - hun er jo menneske) så tackler hun det sådan her..." - Altså: det er okay at vise vrede, men med tilpas meget selvbeherskelse til, at børnene ved hvordan de skal agere når de føler det samme.

Men nej... ingen pegefingre og råberi. Det er ikke en voksen måde at tackle sine følelser på 

Anmeld

10. oktober 2011

june1987

JeNoVa skriver:

Jeg blev selv opdraget meget upædagogisk med skældud, smæk og forbud. Og min konklusion var og er, at det ingenting hjalp.

Der sker bare det, at barnet mister respekt, og til sidst bliver det nærmest døv overfor både tale og råb fra opdragerens side.

Jeg ved ikke, hvordan det er at blive opdraget med kærlighed og forståelse, men jeg mener alligevel, at det er det bedste.

Min ældste datter er nu 20 måneder gammel, og jeg har aldrig hævet stemmen overfor hende, ej heller har jeg talt nedsættende til hende. Jeg håber, at jeg vil formå at holde stilen.

nu er der stor kæmpe forskel på en på 20 mrd, og en på 5 år feks her, men nej man skal da ikke give unøvendig skæld ud, men jeg plejer som regel også at sige undskyld hvis det lige har været for stresset 

Anmeld

10. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
Jeg gør nogle gange. Fx når han er sur og 3 gang slår mig ryggen, så kommer der gerne et meget højt "nu stopper du" Eller som i aften når han spæner rundt i lejelighedem fordi han ikke vil i seng.

Anmeld

10. oktober 2011

L.J.L

Tilmeldt skriver:

Stine og Lisa.

Nej aldrig! Hørte forleden en mor i gården skrige " nu holder i kraftedemer op lige nu for fucking satan møgunger!!!" og var ved at falde om af forargelse og havde bare ondt af hendes børn. Når min søn gør noget han ikke må er det "det der er ikke i orden" "det gør av på mor når du slår" eller lign.

Anmeld

10. oktober 2011

Bare mig..

Jeg er sgu nok en af dem der skælder ud.. Men jeg gør det ikke højt og heller ikke ved at rive i armen.. Det er svært at forklare, men jeg mener nu heller ikke, at børn kan gå gemmen livet uden lidt råben/sætten på plads af dem..hvor end man gerne ville lade være..

"problemet" for mig er nok, at jeg i forvejen har en meget skinger/høj stemme, så jeg snakker generelt meget højt, så for andre, kan det nok lyde som skæld ud, når jeg fx sætter min datter på plads eller beder hende lade være...med noget..

Kort fortalt. Ja jeg skælder ud, men ikke for meget og heller ikke på en nedladende måde.. Det er svært, synes jeg, at skulle forklare en pige på 17 mdr. HVORFOR hun ikke må.. Og derfor bliver det et højt og bestemt "nej" fx. Men jeg prøver at give en kort forklaring..

Håber det er til at læse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.