Tilmeldt skriver:
Jeg fladt lige over en artikel som jeg synes sidder lige i skabet!! Den ramte i hvert fald mig, og det er lige præcis sådan jeg vil opdrage min datter; med respekt for hende, uden skæld ud!
Jeg bliver SÅ ked af det, på børns vegne, når jeg ser en mor/far stå og skælde og smælde, og hive fat i armen, nede i Fakta osv.
Selvfølgelig kender man ik historien og årsagen til at mor/far reagerer som de gør, men jeg synes stadigvæk at der er andre måder at gøre det på!!
http://voresborn.dk/barn-familieliv/7462-drop-skaeldud-det-hjaelper-ikke?page=1
Stine og Lisa.
Jeg blev selv opdraget meget upædagogisk med skældud, smæk og forbud. Og min konklusion var og er, at det ingenting hjalp.
Der sker bare det, at barnet mister respekt, og til sidst bliver det nærmest døv overfor både tale og råb fra opdragerens side.
Jeg ved ikke, hvordan det er at blive opdraget med kærlighed og forståelse, men jeg mener alligevel, at det er det bedste.
Min ældste datter er nu 20 måneder gammel, og jeg har aldrig hævet stemmen overfor hende, ej heller har jeg talt nedsættende til hende. Jeg håber, at jeg vil formå at holde stilen.
Anmeld