Penge på de dejlige børn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

FieMus

SpunkenJo skriver:

Hva kan du ikke få dig selv til??

At genbruge. Vil super gerne have alt fra nyt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

SpunkenJo

FieMus skriver:

At genbruge. Vil super gerne have alt fra nyt

Hvis man har økonomien til det er det jo bare at spendere løs, men har man kun su eller en lille indkomst, er det en forkælet indstilling at have.

Der er INTET galt med at lægge sin baby ned i en barnevogn en anden baby også har sovet i.

Vi vil allesammen gerne have det nyeste nye, og til hver en tid når det drejer sig om det mest dyrebare man har, sin baby ?
- men sandheden er bare, at det har vi ikke alle penge til.

Baby 2 herhjemme som jeg bærer på netop nu er højst sandsynligt en pige, hvorfor der skal købes en masse byt tøj. Der vil blive købt en del mere brugt denne gang tror jeg, for hvor er det dog synd ikke at genbruge.

Genbrug er desuden også lig med bæredygtighed. Jeg syns du skal se på genrbug som omtanke for fremtiden.

Anmeld

5. oktober 2011

Ellie79

Hmm til den første skulle alt være nyt for ligesom dig var hun den første. vi brugte 28.000 kr. Der er 4½ mellem nummer 1 og 2 og vi havde solgt meget og denne gang fik vi en dreng købte nærmest alt brugt og meget af det kan ikke ses det er brugt. købte fx odder med x-dream stel med lift, regnslag, fluenet, sele til 5000 og hold op den er flot. tror vi i alt har brugt 10000 på lillebror og vi er nærmest startet forfra.

Men jeg vil også heller have god kvalitet end nyt i dårlig kvalitet så har det helt fint med en anden baby har sovet en masse dejlige lure i den vogn min søn nu bruger. Tøj bliver nærmest ikke brugt i den alder så trendsales er min ven )

Men mit råd er at købe noget nyt til lille baby og køb noget brugt i ordentlig kvalitet fx barnevogn og autostol, jeg kender mange der har fortrudt at de købte en billig barnevogn bare fordi den skulle være ny.. Tremmeseng koster fx 300 i Ikea og den er rigtig fin.

Anja - som elsker brugt når det er i god stand og der er penge at sparre.

Anmeld

5. oktober 2011

FieMus

SpunkenJo skriver:

Hvis man har økonomien til det er det jo bare at spendere løs, men har man kun su eller en lille indkomst, er det en forkælet indstilling at have.

Der er INTET galt med at lægge sin baby ned i en barnevogn en anden baby også har sovet i.

Vi vil allesammen gerne have det nyeste nye, og til hver en tid når det drejer sig om det mest dyrebare man har, sin baby ?
- men sandheden er bare, at det har vi ikke alle penge til.

Baby 2 herhjemme som jeg bærer på netop nu er højst sandsynligt en pige, hvorfor der skal købes en masse byt tøj. Der vil blive købt en del mere brugt denne gang tror jeg, for hvor er det dog synd ikke at genbruge.

Genbrug er desuden også lig med bæredygtighed. Jeg syns du skal se på genrbug som omtanke for fremtiden.

Jeg mener ikke at det er en forkælet indstilling. Du nævner selv at du også gerne vil have nye ting og det er mit første barn, så derfor vil jeg have det er nyt. Nummer 2,3 osv. kan de arve fra den store selvfølgelig.

Anmeld

5. oktober 2011

annec

Vi brugte 24.000. Og over det halve af tingene får vi slet ikke brugt

Anmeld

5. oktober 2011

SpunkenJo

FieMus skriver:

Jeg mener ikke at det er en forkælet indstilling. Du nævner selv at du også gerne vil have nye ting og det er mit første barn, så derfor vil jeg have det er nyt. Nummer 2,3 osv. kan de arve fra den store selvfølgelig.

Hvorfor er det at kun den førstefødte skal ha nye ting? Hva med de næste? Hvorfor skal de kun arve?

Måske lidt brugt og lidt nyt i en fin blanding til dem "allesammen"?

- og jo, hvis ikke man har kapitalen er det en forkælet indstilling..... Det er en luksus man ikke kan tillade sig, for man ender i en tilstand af luksusfælden med tiden og det er da tosset!

Anmeld

5. oktober 2011

JJH

FieMus skriver:

det er så svært synes jeg

håber 10.000 er nok!

Du kan sagtens købe alt i nyt for 10000, hvis du vælger en billig kvalitet, og afhængig af brug kan det også være ganske fint.

Vi er en aktiv familie der bor på landet og vælger derfor brugt, men i god kvalitet og ender også ca. på 10.000.

Det afhænger af levestil og krav til produkterne.

Anmeld

5. oktober 2011

FieMus

SpunkenJo skriver:

Hvorfor er det at kun den førstefødte skal ha nye ting? Hva med de næste? Hvorfor skal de kun arve?

Måske lidt brugt og lidt nyt i en fin blanding til dem "allesammen"?

- og jo, hvis ikke man har kapitalen er det en forkælet indstilling..... Det er en luksus man ikke kan tillade sig, for man ender i en tilstand af luksusfælden med tiden og det er da tosset!

Det handler ikke kun om barnet. Også mig, jeg vil bare gerne have nye ting som ingen har brugt, når jeg skal igang med et så stort og nyt kapital i mit liv.

Anmeld

5. oktober 2011

lycly

Vi fik rigtig mange ting foræret, så vi har ikke brugt særlig mange penge. Tror vi rundt regnet har brugt 5000 på tøj, stofbleer, puslebord, sutter og andre diverse småting. Men det kommer jo an på om man vil købe alt fra nyt eller om man er ok med brugte ting. Hvis ikke vi havde fået foræret vores (dyre nye) barnevogn, så havde jeg altså bare købt en brugt

Anmeld

5. oktober 2011

FieMus

annec skriver:

Vi brugte 24.000. Og over det halve af tingene får vi slet ikke brugt

Det var meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.