Hvor meget frugt spiser du om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

norenberg

AalborgPigen skriver:

Hvordan får du det passet ind ? I pauser ?

lige nu har jeg barsel, men ellers har jeg haft job med pause om formiddag, middag og eftermiddag og der har jeg spist frugt, agurker og gullerødder....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Muffin_girl

norenberg skriver:

lige nu har jeg barsel, men ellers har jeg haft job med pause om formiddag, middag og eftermiddag og der har jeg spist frugt, agurker og gullerødder....

Jeg må nok bare vænne mig til det

Anmeld

3. oktober 2011

pastry26

AalborgPigen skriver:

Ja hvor meget frugt spiser du om dagen?

Jeg spiser alt for lidt ! 

Spiser max. 4 stykker frugt om måneden.. Vil vænne mig til at spise mere frugt ... Da jeg savner det.. Og har haft svært ved at vænne mig til det .. 

Hvordan får du spist de "regelskrevne" 6 stykker frugt og grønt?

Jeg spiser frugt, stortset til hvert måltid.. Typisk en banan om morgenen sammen med A38 eller sammen med ristet rugbrød og ost, så har jeg altid gulerødder/peberfrugt og æble/pære med i skole. Når jeg kommer hjem så spiser jeg gerne en appelsin eller en mere banan/æble, det kommer lidt an på hvad vi har i skålen.. Får også tit et stykke om aftenen efter aftensmaden..

Tror meget er vane, det kommer vel også an på hvad man ellers spiser...

Anmeld

3. oktober 2011

Muffin_girl

TWT skriver:

Jeg bryder mig ikke om kød, synes det har en underligsmag. Spiser det kun hvis vi er ude ved fam. venner eller lign. Og så har jeg sååå ondt i maven bagefter. 

Jeg ved ikke hvorfor jeg kun spiser frugt og grønt, det føles godt, det smager lækkert, og ser godt ud. Har aldrig tænkt over hvorfor jeg ikke spiser pasta, ris, kartofler mm. Jeg mener ikke det er ordenligt mad, det har en underlig konsistens, og lugter virkelig dårligt. 

Jeg føler mig godt tilpas, ved at spise frugt og grønt 

Okay Sådan er der nogen der har det,,, Forstår bare ikke at du ikker sulten..  

Anmeld

3. oktober 2011

Muffin_girl

TWT skriver:

Jeg bryder mig ikke om kød, synes det har en underligsmag. Spiser det kun hvis vi er ude ved fam. venner eller lign. Og så har jeg sååå ondt i maven bagefter. 

Jeg ved ikke hvorfor jeg kun spiser frugt og grønt, det føles godt, det smager lækkert, og ser godt ud. Har aldrig tænkt over hvorfor jeg ikke spiser pasta, ris, kartofler mm. Jeg mener ikke det er ordenligt mad, det har en underlig konsistens, og lugter virkelig dårligt. 

Jeg føler mig godt tilpas, ved at spise frugt og grønt 

Anmeld

3. oktober 2011

Muffin_girl

pastry26 skriver:

Jeg spiser frugt, stortset til hvert måltid.. Typisk en banan om morgenen sammen med A38 eller sammen med ristet rugbrød og ost, så har jeg altid gulerødder/peberfrugt og æble/pære med i skole. Når jeg kommer hjem så spiser jeg gerne en appelsin eller en mere banan/æble, det kommer lidt an på hvad vi har i skålen.. Får også tit et stykke om aftenen efter aftensmaden..

Tror meget er vane, det kommer vel også an på hvad man ellers spiser...

Ja tror du har ret i at man bare skal ind i vanen.. Det er bare svært når man aldrig har været vant til det .

Anmeld

3. oktober 2011

TWT

Anonym skriver:

Det lyder ekstremt usundt for kroppens helbred, den får jo slet ikke hvad den skal bruge, hverken knogler eller muskler får hvad de skal bruge...

Jeg føler mig sund, har masser af energi og overskud  

Mine knogler styrker jeg ved styrketræning og løb, så de er ikke svage. 

Det kan godt være det måske ikke er sundt, men føler det er mere sundt en sovs, kød, og div. 

Anmeld

3. oktober 2011

Lisbeth85

Jeg spiser slet ikke 6 stk. frugt og grønt om dagen.... men måske 1-2 stk. Det er ok for mig Elsker frugt, men er af og til for sliksulten, og så ryger der noget skidt ind i stedet

Anmeld

3. oktober 2011

TWT

AalborgPigen skriver:

Jeg er ikke sulten tværtimod. Synes det fylder meget i min mave. Nogengange må jeg efterlade noget af det, for er stopmæt

Anmeld

3. oktober 2011

Muffin_girl

Lisbeth85 skriver:

Jeg spiser slet ikke 6 stk. frugt og grønt om dagen.... men måske 1-2 stk. Det er ok for mig Elsker frugt, men er af og til for sliksulten, og så ryger der noget skidt ind i stedet

Ja slik er fandens opfindelse.. Jeg elsker usunde ting..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.