Nilleper skriver:
At nogle enkelte teenagermøder føler sig trådt over tæerne, fordi hun (alt alt for pænt i min verden!) fraråder en 17 årig pige at blive gravid og mor som 17-18 årig - er da intet imod den 16 årig, der kan få den skæve indgang til det at være ung mor, at det skulle være "lykken for nogen". For er det "lykken for nogen" så er det det jo nok mig.. Sådan tænker de jo!
En 16 årig må ikke være i tvivl: Det er ikke smart at blive så ung mor. Det er svært, hårdt og der er stor sandsynlighed for, at både mor og barn kommer til at lide under det i mange mange år.
Hvis uheldet er ude - og der ikke er andre veje - så må vi jo tage det, som det kommer. Men det er da ikke noget nogen unge mennesker skal sigte efter !! Det er da synd for mor, far og især barn (og bedsteforældre- der ofte ender som reservemødre/fædre for deres egne børnebørn)
Jeg vil gerne lige starte med at sige jeg ikke føler mig trådt over tæerne.. det har jeg ingen grund til, jeg ved jeg er en god mor, jeg ved mine børn er glade, jeg ved vi har det godt herhjemme og jeg ved at jeg er lykkelig hver dag, ikke hele dagen hver dag, men hver dag - det behøver jeg ikke nogen til at fortælle mig eller bekræfte mig i
Men jeg svare på TS spørgsmål omkring ekspertens svar, og jeg synes det er en snæversynet måde at rådgive på .. Der hverken tager udganskpunkt i den enkeltes liv, udgangspunkt eller tanker omkring det at få et barn.
Jeg er fuldstændig enig i at det ville være mærkeligt at råde hende til at få et barn uden at vide mere om hendes baggrund, men derfor synes jeg stadig man skal se tingene i et lidt større perspektiv, i stedet for at kører skræmme kampange, for hvornår er det begyndt at hjælpe..
Synes også du er lidt for god til at generallisere: "For er det "lykken for nogen" så er det det jo nok mig.. Sådan tænker de jo!".. Øhm hvordan har du fået den super-power at vide hvordan alle teenager tænker !? .. synes den skal lidt mere "jeg synes" og "jeg mener" ind i både ekspertens og dit svar ..
Og så er det jo ikke en 16 årig pige (som du bliver ved med at sige), det er en pige der vil være 18 år eller tæt på når hun bliver mor..