"eksperternes" svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

Nilleper

Enayia skriver:

Mente ikke der stod noget om kontanthjælp, jeg tænkte siden hun er på uddannelse mener hun vel om hun får mere i SU eller andre tillæng, somalle andre også får, når de bliver forældre

Men den der statistik, hvor står den henne Det er jo rart at se den så man har lidt at svare ud for

Jeg er virkelig ked af at måtte skrive det: Men SU er altså det samme som offentlig forsørgelse!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Enayia

Nilleper skriver:

Jeg er virkelig ked af at måtte skrive det: Men SU er altså det samme som offentlig forsørgelse!

Jamen det er jo den mulighed man har i dag. Når man er under uddannelse. Der er dælme da stadig forskel på at bidrage og uddanne sig og være på kontanthjælp. Kan virkelig ikke se problemet i det.

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Enayia skriver:

Kan du ikke sende en statistik for denne udtalelse, kan ikke finde det nogen steder

Jeg vil jo mene det er ret individuelt hvem det går godt fra. Isådald er det jo mest her i nyere tid det er "moderne" at vente til man er lidt ældre, hvorimod i gamle dage, og såmænd også i andre lande, er helt acceptabelt at få børnene mens man er ung og gerne helt ung.

Det er ikke kun een "rigtig" måde at stifte familie, det vil jeg give Tanja ret i, er en smule snæversynet at mene. Den eneste rigtige måde er ikke at få uddannelse først i min verden. Så længe man kan forsørge sig selv og sit barn, så er det vel lige meget hvilken rækkefølge tingene er gjort i. Der skal da være plads til alle i dette samfund

Knus Enayia

Du har helt ret: Der er ikke en "rigtig" måde at stifte familie på. Gudskelov.

Ikke desto mindre taler AL statistik IMOD at blive mor som teenager. Al sandsynlighed er imod både mor og barn.

Det MÅ da siges! Hvis man ikke siger det, er man jo ikke ærlig! Seriøst: Hvordan ville du have det, hvis dit barn - i en alder af 16 år - fik den besked, du giver mig her. "Der er ingen rigtig eller forkert måde at blive forældre på - og det er helt ok at blive ung forældre".

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Enayia skriver:

Jamen det er jo den mulighed man har i dag. Når man er under uddannelse. Der er dælme da stadig forskel på at bidrage og uddanne sig og være på kontanthjælp. Kan virkelig ikke se problemet i det.

Så du mener, det er økonomisk ansvarligt at sætte et barn i verden alene på SU.. for det er nok til at forsøge det?

Øh.. ok.

Hvor mange år er det så ansvarligt at skulle leve på SU? For hvis vi taler om en 17 årig, der føder - så kan det jo hurtigt blive til 10 år på SU, for uddannelsen er gennemført. Er det ok at leve så fattigt for et barn i 10 år? Hvor længe er det rimeligt at leve på SU? (for barnets skyld? Der er vel ingen der ønsker børn, der vokser op i fattigdom - og en su er ikke mange penge!)

Anmeld

27. september 2011

Tvillingemor80

Nilleper skriver:

Du ville simpelhen synes det var hensigtsmæssigt ,at en ekspert fortalte dit barn på 16 -17 år, at det er fin fin at blive mor som 17-18 årig på kontanthjælp - og boende hjemme?

Det håber jeg da ikke I mener!

Er det det råd, I håber, jeres børn møder, når de står og overvejer, om de skal tage studentereksamen eller blive mødre?

Igen 75% af alle teenagermødre HAR STADIG INGEN UDDANNELSE når de bliver 34 år. Det KAN I da ikke mene, er hensigtsmæssigt?

Nej, men du siger at det er for stort for en pige på 17 at blive mor, og det har du da sikkert rigtig meget ret i af mange af tilfældende.. men ikke alle. Der er faktisk nogen der klare det til UG, nogen der for udannelse, nogen der ikke ser sig tilbage eller senere ville ønske de havde ventet.. 

Jeg synes ikke hun skulle give et andet råd, men jeg synes hun skulle lade vær med at være snæversynet og skære alle over en kam.. Jeg synes det er et problem at hun ikke anerkender at det rent faktisk er lykken for nogen, og det synes jeg sagtens hun kan samtidig med at hun for sit budskab igennem.. 

Tror sku også at pigen der bliver rådgivet ville lytte mere til hende og hendes fakta, hvis hun netop anerkendte at nogen klare det godt og er lykkelige, men at det for mange er svært at nå der til .. 

For mig er det i hvert fald ikke sort/hvidt..

nu spørger du til mine børn og hvordan jeg vil ønske de bliver rådgivet. Det kan jeg nemt svare på: med anerkendelse, både af dem og verden vi lever i - set fra begge vinkler.. 

Anmeld

27. september 2011

Enayia

Nilleper skriver:

Du har helt ret: Der er ikke en "rigtig" måde at stifte familie på. Gudskelov.

Ikke desto mindre taler AL statistik IMOD at blive mor som teenager. Al sandsynlighed er imod både mor og barn.

Det MÅ da siges! Hvis man ikke siger det, er man jo ikke ærlig! Seriøst: Hvordan ville du have det, hvis dit barn - i en alder af 16 år - fik den besked, du giver mig her. "Der er ingen rigtig eller forkert måde at blive forældre på - og det er helt ok at blive ung forældre".

Jeg tror ikke det omhandler hvorvidt det er rigtigt eller forkert. Hvis mit barn skulle ende op med at blive gravid som 16 årig, så vil jeg ikke påvirke hende på hverken den ene eller anden måde. Jeg vil støtte mine børn i alt i deres liv uanset hvad de gør. Men så vidt jeg kunne læse blev pigen ikke 18 år om 3 måneder? Det synes jeg ikke er så ungt da...

Men jeg tror heller ikke man kan opatille det for ingen starter vel en familie op ved at spørge sit/sine forældre om det er rigtigt eller forkert. Det har jeg aldrig hørt om.

Det jeg mener med rigtig eller forkert er blot at fordi man vælger at få sine børn, før man er færdig med sin uddannelse gør vel ikke dem til dårlige forældre eller medmennesker. I vores samfund handler mange ting om status, i stedet for de menneskelige værdier og den modenhed mennesker har, andre før nogle, det er individuelt.

Jeg siger ikke at alle skal skynde sig ud og få barn tidligt, men jeg synes bestemt ikke man kan komme alle mennesker i en boks og sige, det er forkert, du skal ned i den kasse, og det er rigtigt, op i den anden. Synes ikke man kan dele tingene op på den måde, for så simpelt er livet heller ikke.

Hvis de selv kan forsørge deres barn og være på uddannelse og være glade i det, så er det da fint for dem. Det kan jeg ikke se skal være så forkert blot fordi det er ude af normen.

Ja at nogle gør det mindre godt end andre, det har vi jo alle set eksempler på, men jeg vil stadig ikke mene man derfor kanm sætte folk i boks ud fra en formodet statistik kilnden til jeg endnu ikke har set.

Anmeld

27. september 2011

DitteFisk

Nilleper skriver:

Så du mener, det er økonomisk ansvarligt at sætte et barn i verden alene på SU.. for det er nok til at forsøge det?

Øh.. ok.

Hvor mange år er det så ansvarligt at skulle leve på SU? For hvis vi taler om en 17 årig, der føder - så kan det jo hurtigt blive til 10 år på SU, for uddannelsen er gennemført. Er det ok at leve så fattigt for et barn i 10 år? Hvor længe er det rimeligt at leve på SU? (for barnets skyld? Der er vel ingen der ønsker børn, der vokser op i fattigdom - og en su er ikke mange penge!)

Undskyld, må lige bryde ind her. Jeg forstå ikke helt, er det en dårlig ting at blive mor på SU?

Jeg synes der er ENORM forskel på at være på KH og måske manglende fremtidsplaner når man planlægger barn og så til at være i gang med sin fremtid (en med en videregående uddannelse) .. som jeg har sagt før så råder mange eksperter os til at få vores børn under uddannelse, da det giver visse fordele når man skal ud på arbejdsmarkedet osv.

Men du mener da ikke at dét at være på SU er på niveau med at være på KH? Selvom SU'en er mindre er det da en langt mere ønskværdig situation at man faktisk er i gang med en fremtid.

Undskylder hvis jeg har misforstået et sted

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Tvillingemor90 skriver:

Nej, men du siger at det er for stort for en pige på 17 at blive mor, og det har du da sikkert rigtig meget ret i af mange af tilfældende.. men ikke alle. Der er faktisk nogen der klare det til UG, nogen der for udannelse, nogen der ikke ser sig tilbage eller senere ville ønske de havde ventet.. 

Jeg synes ikke hun skulle give et andet råd, men jeg synes hun skulle lade vær med at være snæversynet og skære alle over en kam.. Jeg synes det er et problem at hun ikke anerkender at det rent faktisk er lykken for nogen, og det synes jeg sagtens hun kan samtidig med at hun for sit budskab igennem.. 

Tror sku også at pigen der bliver rådgivet ville lytte mere til hende og hendes fakta, hvis hun netop anerkendte at nogen klare det godt og er lykkelige, men at det for mange er svært at nå der til .. 

For mig er det i hvert fald ikke sort/hvidt..

nu spørger du til mine børn og hvordan jeg vil ønske de bliver rådgivet. Det kan jeg nemt svare på: med anerkendelse, både af dem og verden vi lever i - set fra begge vinkler.. 

At nogle enkelte teenagermøder føler sig trådt over tæerne, fordi hun (alt alt for pænt i min verden!) fraråder en 17 årig pige at blive gravid og mor som 17-18 årig - er da intet imod den 16 årig, der kan få den skæve indgang til det at være ung mor, at det skulle være "lykken for nogen". For er det "lykken for nogen" så er det det jo nok mig.. Sådan tænker de jo!

En 16 årig må ikke være i tvivl: Det er ikke smart at blive så ung mor. Det er svært, hårdt og der er stor sandsynlighed for, at både mor og barn kommer til at lide under det i mange mange år.

Hvis uheldet er ude - og der ikke er andre veje - så må vi jo tage det, som det kommer. Men det er da ikke noget nogen unge mennesker skal sigte efter !! Det er da synd for mor, far og især barn (og bedsteforældre- der ofte ender som reservemødre/fædre for deres egne børnebørn)

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Gigl skriver:

Undskyld, må lige bryde ind her. Jeg forstå ikke helt, er det en dårlig ting at blive mor på SU?

Jeg synes der er ENORM forskel på at være på KH og måske manglende fremtidsplaner når man planlægger barn og så til at være i gang med sin fremtid (en med en videregående uddannelse) .. som jeg har sagt før så råder mange eksperter os til at få vores børn under uddannelse, da det giver visse fordele når man skal ud på arbejdsmarkedet osv.

Men du mener da ikke at dét at være på SU er på niveau med at være på KH? Selvom SU'en er mindre er det da en langt mere ønskværdig situation at man faktisk er i gang med en fremtid.

Undskylder hvis jeg har misforstået et sted

Hvor længe er det ok for et lille barn at leve med, at mor har så lav en indtægt som en SU er?

Er det ok, at planlægge, at eens barn skal leve i den form for fattigdom indtil barnet er 10 år?

Anmeld

27. september 2011

Enayia

Nilleper skriver:

Øh.. ok.

Hvis barnet vokser op og får alle fornødenheder i form af de ting det skal bruge, samt omsorg og kærlighed. Så kan det godt nok ikke bringe mit pis i kog. Hvad der er økonomisk ansvarligt? Der er sgu dem der er ældre der lever for småt her i Danmark og ja i resten af verden. Der er mange sørgelige historier, men der er også gode!

Så nej jeg stikker ikke min næse ned og peger af andre på den måde. Hvis de kan klare det med bravour så synes jeg sgu det er fint nok -Hver sin lyst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.