Nilleper skriver:
Du har helt ret: Der er ikke en "rigtig" måde at stifte familie på. Gudskelov.
Ikke desto mindre taler AL statistik IMOD at blive mor som teenager. Al sandsynlighed er imod både mor og barn.
Det MÅ da siges! Hvis man ikke siger det, er man jo ikke ærlig! Seriøst: Hvordan ville du have det, hvis dit barn - i en alder af 16 år - fik den besked, du giver mig her. "Der er ingen rigtig eller forkert måde at blive forældre på - og det er helt ok at blive ung forældre".
Jeg tror ikke det omhandler hvorvidt det er rigtigt eller forkert. Hvis mit barn skulle ende op med at blive gravid som 16 årig, så vil jeg ikke påvirke hende på hverken den ene eller anden måde. Jeg vil støtte mine børn i alt i deres liv uanset hvad de gør. Men så vidt jeg kunne læse blev pigen ikke 18 år om 3 måneder? Det synes jeg ikke er så ungt da...
Men jeg tror heller ikke man kan opatille det for ingen starter vel en familie op ved at spørge sit/sine forældre om det er rigtigt eller forkert. Det har jeg aldrig hørt om.
Det jeg mener med rigtig eller forkert er blot at fordi man vælger at få sine børn, før man er færdig med sin uddannelse gør vel ikke dem til dårlige forældre eller medmennesker. I vores samfund handler mange ting om status, i stedet for de menneskelige værdier og den modenhed mennesker har, andre før nogle, det er individuelt.
Jeg siger ikke at alle skal skynde sig ud og få barn tidligt, men jeg synes bestemt ikke man kan komme alle mennesker i en boks og sige, det er forkert, du skal ned i den kasse, og det er rigtigt, op i den anden. Synes ikke man kan dele tingene op på den måde, for så simpelt er livet heller ikke.
Hvis de selv kan forsørge deres barn og være på uddannelse og være glade i det, så er det da fint for dem. Det kan jeg ikke se skal være så forkert blot fordi det er ude af normen.
Ja at nogle gør det mindre godt end andre, det har vi jo alle set eksempler på, men jeg vil stadig ikke mene man derfor kanm sætte folk i boks ud fra en formodet statistik kilnden til jeg endnu ikke har set.