Kofoed. skriver:
Må altså lige informere dig lidt, man kan kun få SU i 6 år, derefter er det SU lån 
Derudover, hvem siger hun kommer på KH, måske mener hun SU (hun kan jo tage en HG efter 9. kl og den tager 2 år på SU og 2 år på elevløn - hvilket jeg ikke kan se noget problem i ...)? Måske tænker hun på BFY? - det ved jeg ikke noget om ...
Men ja, man skal ikke råde umydige til at få børn, tilgengæld skal man heller ikke svare på mere end der bliver sprugt om, uden at komme med fornødende fakta. Eksperten kunne jo have linket til sider med fakta om unge mødre og så måtte pigen jo selvstudere lidt og gør hun ikke det, så ja, så er hun bestemt ikke klar til at få barn, men direkte sig "fy fy, det er bare sååå dumt" det hjælper jo ikke, og bestemt ikke vis pigen er umoden.
"Kære Brevkasse
jeg har besluttet mig for at begynde at ryge. Jeg ryger ikke i forvejen.
Hvad skal jeg vælge ? Prince eller Kings?
Med venlig hilsen
Den 16 årige, der aldrig har taget et hiv
"
"Kære X
jeg må, som ekspert, kun fortælle dig, at prince koster XX og filteret gør xx - det ville være forkert af mig ikke at respektere dit vanvittig tåbelige valg at ønske at blive ryger, når du ikke er det. For selvom jeg som ekspert ligger inde med al den viden om, at det er dumt at blive ryger - uanset mærke - så må jeg kun svare på spørgsmålet.. Og spørgmålet var IKKE en vurdering af om du skal starte med at ryge - for naturligvis skal du - 16 årig - bare gør det, hvis du har sat dig det for. Spørgsmål gik alene på mærket.
Med venlig hilsen
Eksperten"
Kan du selv se problematikken?
Anmeld