"eksperternes" svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

Nilleper

Tvillingemor90 skriver:

Det enste der irritere mig i hendes svar er hun skriver "det er ikke lykken at være ung mor!" .. øhm jo for mig er det !? .. Så kan hun skrive  "JEG kan ikke se at det er lykken at være ung mor".. 

Helt fair - og så var det, jeg forklarede, at statistisk set - så er det IKKE lykken. Statistisk set har eksperten mere end ret: Det er ikke altid lykken at være teenagerforældre.

(Og statistikken fortæller videre, at det er utrolig svært at være een af dem, der lykkes) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Nilleper

.. og så må du jo sole dig i, ikke at være een af dem (de få!!!), det er gået godt for!

Anmeld

27. september 2011

Tvillingemor80

Nilleper skriver:

Helt fair - og så var det, jeg forklarede, at statistisk set - så er det IKKE lykken. Statistisk set har eksperten mere end ret: Det er ikke altid lykken at være teenagerforældre.

(Og statistikken fortæller videre, at det er utrolig svært at være een af dem, der lykkes) 

Så jeg da heldig siden "vi lykkes" herhjemme.. 

så kunne hun havde sagt "alt peger på det ikke er lykken" og så understøttet det med noget fakta.. For at sige DET ER IKKE lykken, det er godt nok noget af en påstand.. 

Anmeld

27. september 2011

Koen.

Nilleper skriver:

.. og så må du jo sole dig i, ikke at være een af dem (de få!!!), det er gået godt for!

hmm er den til mig????!!!!

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Jeg kan fortælle, at jeg har en datter på snart 16 år.

Jeg har ikke været ung mor. (Blev mor som 25 årig) jeg var i fast forhold, i go lejlighed, med godt job og go økonomi, da jeg blev gravid. Ikke desto mindre har det da været svært alligevel! At få børn er stort! Meget stort. Alt for stort for en 17 årig!

Hvis NOGEN ekspert NOGENSINDE skulle fortælle min datter, at det er "smart" "hensigtsmæssigt" eller "noget der skaber lykke på nogen måde" at blive teenager mor, så ville det ikke tage mig mange øjeblikke, at blive mere end almindeligt fornærmet. Det er angstprovokerende, så det batter, at nogen skulle anbefale et så ungt menneske at hoppe ud i noget, de tydeligvis ikke er klar til.

Anmeld

27. september 2011

Enayia

Nilleper skriver:

Kan du ikke sende en statistik for denne udtalelse, kan ikke finde det nogen steder

Jeg vil jo mene det er ret individuelt hvem det går godt fra. Isådald er det jo mest her i nyere tid det er "moderne" at vente til man er lidt ældre, hvorimod i gamle dage, og såmænd også i andre lande, er helt acceptabelt at få børnene mens man er ung og gerne helt ung.

Det er ikke kun een "rigtig" måde at stifte familie, det vil jeg give Tanja ret i, er en smule snæversynet at mene. Den eneste rigtige måde er ikke at få uddannelse først i min verden. Så længe man kan forsørge sig selv og sit barn, så er det vel lige meget hvilken rækkefølge tingene er gjort i. Der skal da være plads til alle i dette samfund

Knus Enayia

Anmeld

27. september 2011

Tvillingemor80

Nilleper skriver:

Jeg kan fortælle, at jeg har en datter på snart 16 år.

Jeg har ikke været ung mor. (Blev mor som 25 årig) jeg var i fast forhold, i go lejlighed, med godt job og go økonomi, da jeg blev gravid. Ikke desto mindre har det da været svært alligevel! At få børn er stort! Meget stort. Alt for stort for en 17 årig!

Hvis NOGEN ekspert NOGENSINDE skulle fortælle min datter, at det er "smart" "hensigtsmæssigt" eller "noget der skaber lykke på nogen måde" at blive teenager mor, så ville det ikke tage mig mange øjeblikke, at blive mere end almindeligt fornærmet. Det er angstprovokerende, så det batter, at nogen skulle anbefale et så ungt menneske at hoppe ud i noget, de tydeligvis ikke er klar til.

mener du ikke "alt for stort for nogle 17 årige"? Hvor er det lige du går ind og for viden om at det er sådan for ALLE? troede da godt nok at mennesker var forskellige 

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Enayia skriver:

Kan du ikke sende en statistik for denne udtalelse, kan ikke finde det nogen steder

Jeg vil jo mene det er ret individuelt hvem det går godt fra. Isådald er det jo mest her i nyere tid det er "moderne" at vente til man er lidt ældre, hvorimod i gamle dage, og såmænd også i andre lande, er helt acceptabelt at få børnene mens man er ung og gerne helt ung.

Det er ikke kun een "rigtig" måde at stifte familie, det vil jeg give Tanja ret i, er en smule snæversynet at mene. Den eneste rigtige måde er ikke at få uddannelse først i min verden. Så længe man kan forsørge sig selv og sit barn, så er det vel lige meget hvilken rækkefølge tingene er gjort i. Der skal da være plads til alle i dette samfund

Knus Enayia

Udgangspunktet var jo netop en 17 årig, der ville leve af kontanthjælp! Det er vel ikke at tage vare på sig selv?

Anmeld

27. september 2011

Enayia

Nilleper skriver:

Udgangspunktet var jo netop en 17 årig, der ville leve af kontanthjælp! Det er vel ikke at tage vare på sig selv?

Mente ikke der stod noget om kontanthjælp, jeg tænkte siden hun er på uddannelse mener hun vel om hun får mere i SU eller andre tillæng, somalle andre også får, når de bliver forældre

Men den der statistik, hvor står den henne Det er jo rart at se den så man har lidt at svare ud for

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Tvillingemor90 skriver:

mener du ikke "alt for stort for nogle 17 årige"? Hvor er det lige du går ind og for viden om at det er sådan for ALLE? troede da godt nok at mennesker var forskellige 

Du ville simpelhen synes det var hensigtsmæssigt ,at en ekspert fortalte dit barn på 16 -17 år, at det er fin fin at blive mor som 17-18 årig på kontanthjælp - og boende hjemme?

Det håber jeg da ikke I mener!

Er det det råd, I håber, jeres børn møder, når de står og overvejer, om de skal tage studentereksamen eller blive mødre?

Igen 75% af alle teenagermødre HAR STADIG INGEN UDDANNELSE når de bliver 34 år. Det KAN I da ikke mene, er hensigtsmæssigt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.