"eksperternes" svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

Koen.

Jeg tror nogle har missforstået mig, Jeg er HELT ENIG i hendes svar, men det er den "løftede" pegefinger og den måd hun skriver på der fik mig lidt op af stolen

SELVFØLGELIG, skal man da ikke sætte børn i verdenen fordi man forventer hjælp fra det offentlige ovs. det er måden det er skrevet på og ikke selve hendes svar på de 2 spørgsmål jeg mener

Men ja, nu har jeg lagt den i baby.dk gruppen så håber jeg da jeg får svar på MIT spørgsmål engang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

maria_wlt

lotchen skriver:

Jeg synes det er et fint svar - man burde ikke planlægge at få et barn før man selv kan forsørge det, ung eller ej.

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Af helt statistiske årsager, er det en dårlig ide at blive mor som teenager. 

At 95% af dem er enlige mødre inden der er gået få år

Flere undersøgelser har påvist, at hver tredje anbragte barn i Danmark er født af en teenagemor. (Til trods for, at kun 1000 børn fødes om året af teenagermødre - altså ud af ca. 60.000 fødte børn ialt!)

Teenagermødre har en forhøjet sandsynlighed for at få børn, der lider vuggedøden.

Kun en trediedel af alle teenagermødre får sig en uddannelse inden de bliver 34 år.

Bare sådan noget som amning, der kan være så uendeligt vigtigt for et barns immunforsvar mv. Kun 1/4 af teenagermødrene får amning til at køre i 4 måneder eller mere.

Statistikken taler altså voldsomt imod, at det er en god ide at blive ung mor. JA - der er nogen, der klare den - men pointen er: Det er der rigtig mange, der IKKE gør.

Helt ærligt. Er det fair at lade et lille barn starte livet sådan: Som een, hvis liv vil være op af bakke hele vejen?

Anmeld

27. september 2011

Maja_4000

Synes hun har ret i det hun skriver .. Selvfølgelig er det ikke ALTID lykken .. Men for nogen er det altså !

Men jeg synes det er skrevet meget nedladende .. "Søde ven" .. Synes hun taler ned til hende der har spurgt 

Anmeld

27. september 2011

Koen.

Nilleper skriver:

Af helt statistiske årsager, er det en dårlig ide at blive mor som teenager. 

At 95% af dem er enlige mødre inden der er gået få år

Flere undersøgelser har påvist, at hver tredje anbragte barn i Danmark er født af en teenagemor. (Til trods for, at kun 1000 børn fødes om året af teenagermødre - altså ud af ca. 60.000 fødte børn ialt!)

Teenagermødre har en forhøjet sandsynlighed for at få børn, der lider vuggedøden.

Kun en trediedel af alle teenagermødre får sig en uddannelse inden de bliver 34 år.

Bare sådan noget som amning, der kan være så uendeligt vigtigt for et barns immunforsvar mv. Kun 1/4 af teenagermødrene får amning til at køre i 4 måneder eller mere.

Statistikken taler altså voldsomt imod, at det er en god ide at blive ung mor. JA - der er nogen, der klare den - men pointen er: Det er der rigtig mange, der IKKE gør.

Helt ærligt. Er det fair at lade et lille barn starte livet sådan: Som een, hvis liv vil være op af bakke hele vejen?

Det er SLET IKKE det min tråd handler om, den handler om at eksperten har skrevet det på, synes JEG, en lidt fordømmende måde

Det der må du gerne lave en anden tråd om, jeg ville bare gerne have svar fra en af staff

Anmeld

27. september 2011

Koen.

Maja_4000 skriver:

Synes hun har ret i det hun skriver .. Selvfølgelig er det ikke ALTID lykken .. Men for nogen er det altså !

Men jeg synes det er skrevet meget nedladende .. "Søde ven" .. Synes hun taler ned til hende der har spurgt 

DET er præcis det jeg mener, er enig med hende, men det kunne være skrevet anderledes

Men der er vist ikke rigtig nogen der forstår hvad jeg mener

Anmeld

27. september 2011

Koen.

Maja_4000 skriver:

DET er præcis det jeg mener, er enig med hende, men det kunne være skrevet anderledes

Anmeld

27. september 2011

Nilleper

Hvorfor må en professionel ikke tage udgangspunkt i fakta? Hvorfor skal en professionel sige "go ide" når al fakta peger i den anden retning?

Anmeld

27. september 2011

Koen.

Nilleper skriver:

Hvorfor må en professionel ikke tage udgangspunkt i fakta? Hvorfor skal en professionel sige "go ide" når al fakta peger i den anden retning?

IGEN! Jeg spurgte ang. hendes måde at skrive på og ikke indholdet som sådan

Anmeld

27. september 2011

Maja_4000

tanja. skriver:

Jeg forstår det godt !

Hvis jeg var den , som havde spurgt , tror jeg at jeg var blevet ret stødt  Men sådan er vi jo så forskellige (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.