Frøken J. skriver:
Som sagt er jeg ikke uenig. Jeg synes bestemt at det - for de fleste - er bedst at vente til man er lidt ældre. Og det er svært at få en uddannelse til at hænge sammen med en baby, når man taler en rimelig ufleksibel uddannelse som eksempelvis gymnasiet eller HF, hvor man ikke har de samme friheder, som man eksempelvis kan have på en uddannelse på universitet. Dermed ikke sagt, at det ikke er en god løsning for nogen, og nogen klarer det fantastisk, men uha. Hvis jeg forestiller mig, at jeg skulle have været mor som 17-årig.. Nej for pokker! Og jeg har endda altid været moden af min alder. Anyway, det var bare for at få nogle konkrete statistikker på 
Jeg har dog selv set et eksempel på en ven af familien, som fik barn som 16-årig; Hun var ikke klar over hun var gravid, før det var for sent. Hun har levet op til det fulde ansvar og klarer sin uddannelse helt fantastisk. Så det kan lade sig gøre. Jeg ville dog aldrig bevidst vælge det selv 
Jeg har set et ekspempel på, at det er gået fantastisk. Og adskillige på, at det er gået skidt.
Første forskel er, hvormeget mormor er inde over.
Min datter skal ikke - som 16 årig - sidde og bestyre min tid de næste 18 år, fordi HUN har et egoistisk ønske om at være mor,- noget hun endnu ikke gør sig begreb om, hvad medfører.
Hvis min datter bliver uplanlagt gravid - og ønsker barnet - så er jeg der 110% Hvis min datter blive planlagt gravid, fordi en ekspert har skrevet, at "der er økonomisk hjælp fra kommunen" - så tror jeg den ekspert skal løbe hurtigt- og langt. For så vil jeg nok være en kende vred.
Anmeld