"eksperternes" svar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

N&J

Kofoed. skriver:

Se der var jeg også lidt, øhh, da jeg så hvem det var rettet til og ja, det siger noget om pigen modenhed og forståeles af systemet og det noget er ikke særlig godt. Der skulle eksperten igen måske lige sige "dette er ikke mit område af ekspertise, så synes du skulle henvende dig til (den og den) og måske overveje at sæte dig lidt ind i det, at være gravid og have barn som ung under uddannelse".

Helt enig i at det kunne hun have valgt at gøre, men hun valgte i stedet at skrive et svar tilbage.. men hvis det var mig der sad som den slags ekspert og blev stillet sådanne spørgsmål så havde jeg nok svaret udfra parforholdets mulighed for overlevelse når man får et barn før man er voksen og så¨havde mit svar nok været nogenlunde ligedan.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

N&J

Kofoed. skriver:

Sidder lidt og tænker, godt jeg ikke har brug for alt det. Tager bare en erhvervs uddannelse

hehe, ja sådan kan man jo også bare gøre.. 

Anmeld

28. september 2011

Kofoed.

N&J skriver:

Helt enig i at det kunne hun have valgt at gøre, men hun valgte i stedet at skrive et svar tilbage.. men hvis det var mig der sad som den slags ekspert og blev stillet sådanne spørgsmål så havde jeg nok svaret udfra parforholdets mulighed for overlevelse når man får et barn før man er voksen og så¨havde mit svar nok været nogenlunde ligedan.. 

Og med parfoldet burde hun også kunne underbygge sin viden og det synes jeg er fair nok. Synes også bare man skal passe på med for mange løftet pegefingre og måske i stedet "lave en kop kaffe og snak tingene igennem"- ja ved godt man ikke kan det over nettet, men tror det giver en bedre effekt.

Anmeld

28. september 2011

Muhmi

Jeg har ikke læst nogle svar i den her tråd, men har læst ekspertens svar...

Og jeg synes faktisk at det hun har skrevet er ok... Hun forsøger at tænke lidt for den her unge pige (Og ja, nu bliver i sikkert sure) fordi det ikke rigtig virker som om hun selv gør...

FORKLARING: Eksperten kan som mange af jer, tro at denne pige mener kontant hjælp, hvilket selvfølgelig ikke er et udgangspunkt man bør tage når man planlægger børn... Pigen kan sagtens mene at det er de børnepenge vi ALLE sammen får hver trejde måned... Dette er jo uvidst... Men hvis det er det første, er jeg ganske enig med ekspertsvaret og havde nok sagt det på samme måde.

Det kan godt være det lyder fordømmende at sige det ikke er lykken at blive ung mor... But let's face it... Man har lidt mere overskud til at blive mor, far, baby, vovhund og volvo når man er lidt ældre, har færdiggjort sin uddannelse og fået et godt stabilt job. Ikke dermed sagt at man ikke kan have et dejligt liv som ung mor og man kan finde ud af at lade være med at gå i byen hver/hveranden/trejde weekend, at man kan blive hjemme istedet for at løbe hornene af sig og blive sammen med den mand man har lavet et barn med... Men altså... Som sytten årig så er ens krop stadig styret af hormoner og ja, prøv at have fortalt mig det som sytten årig og jeg havde sagt det var løgn, men det er det jo ikke... Statistisk set så er det mere sansynligt at man finder en mand man kan være sammen med, 4-ever, når man er ældre og IKKE er styret af hormoner og tanker der myldrer rundt i hovedet på én.

Jeg ville selv gerne have været ung mor, men jeg er faktisk ret glad for at jeg har ventet alligevel... Det er en hård omgang, SELV som voksen og man går glip af en masse ting som kan virke rigtig surt at gå glip af når man ikke har prøvet tingene før, hvilket man statistisk set har jo ældre man er...

Jeg prøver SÅ meget ikke at støde nogle, men det gør jeg sikkert! I skal bare vide at jeg er på begge hold og er helt klart af den mening at man kan være en SUPER mor som 16-17-18 og 19 årig og nogle gange bedre end én på 20 og derover.... Men ja, man går glip af en masse ting, men igen, så får man jo så mange ting til gengæld når man bliver moar!

Anmeld

28. september 2011

Koen.

SussieThyssen skriver:

Vi har kigget på det i Staff, og vi ser ikke der er nogen grund til kritik her. 

Experten er også et menneske, hun erkender, hun tager sin "tantehat" på og løfter en finger, men vi er enige om, at hun gør det med venlig omsorg.

Og så kan vi da nok så meget opfordre til, at hvis man forventer svar på et område fra Staff, så skriv direkte til os. Vi sidder jo ikke og læser alle tråde igennem 

På vegne af Staff
Sussie Thyssen

>> Moderator på baby.dk <<

øhm okay, jamen tak for svar sussie, det var sådan set bare det jeg sku vide

ikke at jeg nogen sinde bliver enig med at det er ok at skrive sådan til et andet menneske, troede jeg enlig heller ikke det var ifølge retningslinjerne Nå men fred vær med det

hmm det tror jeg da i skal skrive et sted så for jeg tror de fleste lige som mig selv ligger spørgsmålene til "jer" i den gruppe der hedder baby.dk

Hvad er denne gruppe så til?

Nå men så vil jeg gerne bede om denne tråd bliver LUKKET!

Da det er MEGET få der rent faktisk læser hvad jeg har skrevet og svare på det Istedet er tråden blevet en stor mudderkast om hvor dårlig unge mødre af tsk tsk! JA nogle klare det ikke til UG, men det er selvfølgelig altid dem man skal høre og se om, hvorfor ikke alle os der rent faktisk klare det godt, niks det er der ikke nok hønsegård i

Men ja, stop endelig debatten her så jeg ikke skal bruge tid på den

Hilsen tanja, 21 år venter barn nr 2 puuha.. som nu vil lade hendes troldepige spise morgenmad mens hun ser tegnefilm Slemme unge tanja mor

Anmeld

28. september 2011

katrineoerum

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Hvor er det skægt at man som mennesker er SÅ forskellige -

Jeg har været studerende med begge mine børn, og er det stadig. Jeg vil også være studerende med vores tredje barn, som forhåbentligt snart kommer.

Jeg synes simpelthen det er den største befrielse at studere imens man har børn, og jeg ville ikke undvære det!

OKay det kan så også være fordi jeg arbejder 37 timer ved siden af. Jeg har bare først kunne lave lektier kl otte om aftene når børnene sov og der har jeg været mege træt

Anmeld

28. september 2011

katrineoerum

tanja. skriver:

åh jamen, der vil jeg give dig delvist ret, men det kan jo både være unge/"gamle" der er under uddannelse når de får børn, så det er lidt en anden snak Det er da ikke en drøm at lave lektier og have et barn samtidig, men det er det vist ikke uanset ALDEREN

Jeg har med vilje ikke skrevet noget om alder da jeg jo ikke kender personen og derfor ikke kan svre på om hun er klar til at være mor eller ej. Det er jo ikke mere end 50 år siden at det var helt normalt at blive mor som 17-18 årig. Jeg kommentere bare på at hun skal studere samtidig.

Anmeld

28. september 2011

SussieThyssen

Muhmi skriver:

Jeg har ikke læst nogle svar i den her tråd, men har læst ekspertens svar...

Og jeg synes faktisk at det hun har skrevet er ok... Hun forsøger at tænke lidt for den her unge pige (Og ja, nu bliver i sikkert sure) fordi det ikke rigtig virker som om hun selv gør...

FORKLARING: Eksperten kan som mange af jer, tro at denne pige mener kontant hjælp, hvilket selvfølgelig ikke er et udgangspunkt man bør tage når man planlægger børn... Pigen kan sagtens mene at det er de børnepenge vi ALLE sammen får hver trejde måned... Dette er jo uvidst... Men hvis det er det første, er jeg ganske enig med ekspertsvaret og havde nok sagt det på samme måde.

Det kan godt være det lyder fordømmende at sige det ikke er lykken at blive ung mor... But let's face it... Man har lidt mere overskud til at blive mor, far, baby, vovhund og volvo når man er lidt ældre, har færdiggjort sin uddannelse og fået et godt stabilt job. Ikke dermed sagt at man ikke kan have et dejligt liv som ung mor og man kan finde ud af at lade være med at gå i byen hver/hveranden/trejde weekend, at man kan blive hjemme istedet for at løbe hornene af sig og blive sammen med den mand man har lavet et barn med... Men altså... Som sytten årig så er ens krop stadig styret af hormoner og ja, prøv at have fortalt mig det som sytten årig og jeg havde sagt det var løgn, men det er det jo ikke... Statistisk set så er det mere sansynligt at man finder en mand man kan være sammen med, 4-ever, når man er ældre og IKKE er styret af hormoner og tanker der myldrer rundt i hovedet på én.

Jeg ville selv gerne have været ung mor, men jeg er faktisk ret glad for at jeg har ventet alligevel... Det er en hård omgang, SELV som voksen og man går glip af en masse ting som kan virke rigtig surt at gå glip af når man ikke har prøvet tingene før, hvilket man statistisk set har jo ældre man er...

Jeg prøver SÅ meget ikke at støde nogle, men det gør jeg sikkert! I skal bare vide at jeg er på begge hold og er helt klart af den mening at man kan være en SUPER mor som 16-17-18 og 19 årig og nogle gange bedre end én på 20 og derover.... Men ja, man går glip af en masse ting, men igen, så får man jo så mange ting til gengæld når man bliver moar!

Jeg er 100 % enig med dig.

Anmeld

28. september 2011

Stjernestoev

Nilleper skriver:

Hermed dokumentation af forskellig art:

http://www.cpeip.fsu.edu/resourceFiles/resourceFile_78.pdf
http://da.wikipedia.org/wiki/Vugged%C3%B8d
http://e-pages.dk/ebskole/624/3
http://www.information.dk/telegram/277624
http://www.sfsmith.dk/artikler/artmyteatdearbejdsloese.htm
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2842

Hvis der stadig er påstande, jeg ikke har underbygget, må du meget gerne nævne det,- så skal jeg finde belæg for dem.

Årh, hvis man skal forsvare sig selv, så aldrig lav et link til wikipedia. Det er IKKE en gyldig kilde. Bare lige et lille input

Anmeld

28. september 2011

Stjernestoev

Jeg vil bare ønske at hun gik ud, og sagde undskyld fordi hun sagde det ikke var lykken at være ung mor. For så kunne man acceptere at det bare var tale om en fejl, og hun selvfølgelig ikke kunne tale for alle.

Men jeg synes det er i orden, at ikke råde en under 18 til at blive gravid. Jeg synes faktisk man skulle se det på en anden måde, er hun ikke ret omsorgsfuld, ved at hun råder hende til at nyde livet først?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.