Et specielt navn eller et navn familien ikke har forventet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2011

miinimeal

min søn hedder Albert Vladimir,

der var ikk nogen der fik Vladimir at vide før han blev døbt (;

men ikk mange i min familie ku lide navnet Albert men jeg elskede dette navn så det kom han til at hedde,

Vladimir blev alle meget overrasket over og begyndte at kridisere dette men navnet det blev der og han hedder det stadig(:

men i daglig tale er han kun albert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

-Sigrid-

Jeg fortalte mine tre nærmeste venner hvad vi havde tænkt over, og de flippede lidt ud... I hvert fald den ene af dem, det var nærmest børneplageri - selvom det er et normalt dansk navn, bare gammel  

Jeg sagde han skulle holde kæft og blande sig uden om, og jeg regner med at når den tid kommer til at vi fortæller familien navnet (navngivningsfesten), så får de af vide at DET er navnet... De ved at barnet kun får mine efternavne, og de ved hvorfor... Det er der faktisk ikke nogle af siderne der er begejstrede over, men... De får af vide at det er vores valg, og det ikke har en sk*d at gøre med dem, og h*n får det fordi vi kan lide navnet...

Anmeld

25. september 2011

N&J

Anonym skriver:

Hej de damer..

Hvis I har givet eller vil give jeres barn et navn som er mindre brugt eller et navn som familien ikke forventer, er jeg meget interesseret i jeres kommentarer.

Vi har åbent snakket om 2-3 navne som i mine øjne er helt almindelig men mindre brugt. Vi har ikke kunnet blive enige og pludselig en dag kom der et helt andet navn ind fra sidelinien som vi aldrig har snakket om men som vi faktisk er ret vilde med. Det er ikke et navn som er helt vildt speciel men omvendt er jeg sikker på at vi nok skal få et par bemærkninger for navnet. Vi er endelig blevet enige om at det bare er "vores" navn. Så det er egentlig ikke fordi andre folks meninger får betydning for vores valg af navn, men mere hvordan takler I når I får undrende kommentarer på det navn I har valgt til jeres børn?

Jeg har valgt ikke at skrive navnet, det er ikke vildt specielt, der er flere drenge herinde som hedder det. Det er muligt at skrive som anonym.

MVH M

Der er et par fra min familie som kommentere på navnet at det kunne man da ikke hedde..  de havde ikke hørt om navnet og der var ikke særlig mange i dk der hed det, dengang, men jeg har bare altid sagt at det hed hunnu altså og sådan var det.. til gengæld så har både børn og ældre svært ved at udtake navnet, så der gentager jeg det bare, jeg har ikke fortrudt hendes navn overhovedet, og  hvis der er nogen der mener noget andet, så er det bare ærgerligt. 

Min datter hedder Nikita.. 

Anmeld

25. september 2011

Maja88

altså nu har jeg jo en Aprilla og hold da op nogen kommentarer..

"ej hvor er det synd", "det kan man da ikke kalde et barn" "er i syge" det bliver da et trist barn med det navn, er det ikke en motorcykel osv...

men det var det vi valgte og det vi kunne lide.. og i dag kan hun jo ikke hedde andet. og ingen er i mod det mere

Anmeld

25. september 2011

maria_wlt

Her i huset tager vi os ikke af hvad folk har af mening..

Vores børn hedder det vi kan li

Tristan og Ene

Anmeld

25. september 2011

Ciss

Egentlig er det gået helt ok.

vores den ældste har et gammelt og ikke særlig brugt navn i dag. (men det er enkelt at stave, udtale og forstå).

Da vi annoncerede det opdagede vi vel egentlig generationskløften: Vores egen generation var helt igennem positiv, interesseret i navnet og synes det er pent. Vores forældres generation var lidt mere a la "Ja,ja. Hvordan sagde du, I staver det?". Ikke begejstring men heller ingen modstand. I generationen over dem igen har reaktionen været delt fra "Det er pænt, men jeg kommer aldrig til at klare at huske det" til "Hvorfor i al verden hedder hun det?" og "Var det virkelig nødvendigt?".

Alle som har ønsket det, har fået vores begrundelse for at vælge netop det navn. Og alle har også accepteret det (det er de jo pænt nødt til) og har vænnet sig til det. De få negative kommentarer, som er kommet, har vi vel egentlig bare "smilet" væk. Sålænge du ikke selv går op i en spids over, at hele verden ikke nødvendigvis elsker navnet lige så meget, som du selv gør, så  bliver der heller ingen store diskutioner omkring det.

Men jeg tror, det er enklere at vælge et usædvanlig navn nu end for en generation eller to siden, for det er meget i tiden lige nu, så det virker, somom folk er ganske vant til, at nogen børn får navne, de ikke er vant til.

Lykke til!

Anmeld

25. september 2011

Mamalou

Jeg kan sagtens følge dig. Min søn hedder Viillads og det er blevet kommenteret en del, især fra min stedfar som har spurgt om det er et navn vi selv har fundet på. Der er også kommet kommentarer som skulle han ikke hellere hedde... Vi har holdt fast ved navnet (som jeg iøvrigt ikke finder særligt specielt) og ladt kommentarene går ind af det ene øre og ud af det andet

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

Liva skriver:

Hej

Hvis man selv synes det er det perfekte navn, er det vel det. Jeg mener folk har altid kommentarer til det navn man vælger uanset om det er almindeligt eller ej. Og uanset om navnet er nok så almindeligt vil der altid være nogen som ville have valgt anderledes. Et navn vokser med det barn der bærer det, så selvom nogen måske fra starten synes det er lidt 'mærkeligt', vil det jo altid blive accepteret.

Min dreng hedder Nicolas - et helt almindeligt navn, synes jeg, men vi har da fået flere kommentarer a la 'det skal man lige vænne sig til', 'det er lidt specielt' - men jeg har da aldrig opfattet det negativt. Det eneste der irriterer mig er hvis folk kalder ham Niclas, men nu hvor han er 3 skal han nok selv gøre opmærksom på det (hvis nogen siger Niclas siger han: "Nej, jeg hedder Nicolas").

Så vælg det navn i føler for, hvis i synes det er rigtigt, er/bliver det også rigtigt for andre. Jeg er sikker på at alle også synes at Silas er helt fint nu, selvom det åbenbart har krævet tilvænning for nogle:-)

Kh Liva

Vi er sikre på at det navn vi har valgt er det rigtige til os til til lillemanden når han kommer ud til os. Jeg kan bare forestille mig at vi får nogle kommentarer da det helt sikkert ikke er hvad folk forventer.  Silas har han for længest vendet sig til. Du har ganske ret, når barnet har heddet det 14 dage, så kan de jo som regel ikke hedde andet.

KH M

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

alberts mor<3 skriver:

min søn hedder Albert Vladimir,

der var ikk nogen der fik Vladimir at vide før han blev døbt (;

men ikk mange i min familie ku lide navnet Albert men jeg elskede dette navn så det kom han til at hedde,

Vladimir blev alle meget overrasket over og begyndte at kridisere dette men navnet det blev der og han hedder det stadig(:

men i daglig tale er han kun albert

Hvordan håndterede du den kritik? Dejligt navn i øvrigt.

KH M

Anmeld

25. september 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg fortalte mine tre nærmeste venner hvad vi havde tænkt over, og de flippede lidt ud... I hvert fald den ene af dem, det var nærmest børneplageri - selvom det er et normalt dansk navn, bare gammel  

Jeg sagde han skulle holde kæft og blande sig uden om, og jeg regner med at når den tid kommer til at vi fortæller familien navnet (navngivningsfesten), så får de af vide at DET er navnet... De ved at barnet kun får mine efternavne, og de ved hvorfor... Det er der faktisk ikke nogle af siderne der er begejstrede over, men... De får af vide at det er vores valg, og det ikke har en sk*d at gøre med dem, og h*n får det fordi vi kan lide navnet...

Nu bliver jeg virkelig nysgerrig på hvad navn I har valgt.  Men godt du fik sagt fra. Kan I godt vente så længe med at fortælle hvad h*n skal hedde? Jeg brænder sådan for at snakke om det, men det er vigtigt for manden at vi holder det hemmeligt til han er født, så det gør vi.

KH M

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.