Det gi'r pote at handle ind til en uge af gangen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Mor Christa

LilleMie skriver:

Det er heller ikke et problem, var bare nysgerrig  Jeg cykler lige forbi flere supermarkeder på vej hjem fra arbejde og så det vil ikke tage mange minutter at købe et par liter mælk lidt oftere!

Det kunne være så godt at komme i gang nu, at det hele bare er kørt ind i en fast rutine inden baby kommer, så er der ikke endnu en ny ting, vi skal vænne os til, hihi !

Hehe ja det er nemlig skønt!  
Allerede efter 1. uge med madplan herhjemme, sad detr bare på mig som en "vane" fordi det var så lækkert at have styr på Så jeg anbefaler det kun  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Carina1977

MissChrista skriver:

ja - vi går meget op i at få grøntsager til aftensmad især! min kæreste og min søn får også frugt HVER dag, jeg er dog ikke så god til det der frugt ..  

Ok, jeg er godt nok imponeret 

Gid jeg kunne gøre det samme  men altså, jeg synes bare det hurtigt løber op, når man både skal have gulerødder, agurk, tomater, peberfrugt osv.

Hmm måske jeg skulle overveje kun købe de billige grøntsager 

Problemet er også at jeg kun får grøntsager i min søn, hvis det er blomkål eller brocoli, og når man skal købe sådan et til hver dag....så bliver det hurtigt dyrt 

Hvad gør i med grøntsager? Kunne godt bruge gode råd 

Anmeld

19. september 2011

Mamalou

Endnu en fordel ved madplaner er, at man kan bestemme sammen hvad der skal på menuen. Jeg kan godt blive træt af altid at finde på aftensmaden, og så kan man godt køre lidt i det samme. Det kommer man lidt udover med madplanen

Anmeld

19. september 2011

Mamalou

Carina1977 skriver:

Ok, jeg er godt nok imponeret 

Gid jeg kunne gøre det samme  men altså, jeg synes bare det hurtigt løber op, når man både skal have gulerødder, agurk, tomater, peberfrugt osv.

Hmm måske jeg skulle overveje kun købe de billige grøntsager 

Problemet er også at jeg kun får grøntsager i min søn, hvis det er blomkål eller brocoli, og når man skal købe sådan et til hver dag....så bliver det hurtigt dyrt 

Hvad gør i med grøntsager? Kunne godt bruge gode råd 

Har du prøvet grøntsager på frost? I Rema koster en pose 10kr og der er også med broccoli og blomkål. Det er dejlig nemt - og billigt!

Anmeld

19. september 2011

Nadia&Daniel

MissChrista skriver:

Jaa. Wuhuuu.. Vi flyttede jo d 1 august, og der besluttede vi os for, at nu ville vi lave madplan til en hel uge af gangen, og så handler jeg ind hver mandag.. Det er simptlehen utroligt at man kan spare så meget på det .. Før der brugte vi nok.. jamen 5-6000 på mad i måneden.. Nu har jeg lige været nede og handle ti lhele ugen (med rugbrød og pålæg og frugt og MME ti lsønnen og aftensmad osv osv) for 351 kroner Hvor er det fedt 
sidste uge brugte vi 400 kroner.. Det kan altså godt betale sig

Ville bare dele en optur på min vej  

Hvordan hvordan??? Kom med nogle tips..

Anmeld

19. september 2011

Mor Christa

Nadia&Daniel skriver:

Hvordan hvordan??? Kom med nogle tips..

N uhavde vi så godt nok både hakket svinefars og koteletterne i fryseren, så det er jo alligevel en del at spare der, men altså.. Jeg lavede bare en madplan, og så laver jeg dem ofte sådan, så man skal bruge de samme ingredienser i nogle af retterne, så man spare lidt der også..
Men det er stadig god mad vi skal have I denne uge skal vi f.eks. ha:

I dag: Kylling og grøntsager bagt i ovn
Tirsdag: Hjemmelavet burgere
onsdagen: Pitabrød
torsdag: Koteletter med porre og bønner og smørstegte kartofler
Fredag: frikadeller
Lørdag: wok mad med svinekød og grøntsager og ris
Søndag; rugbrød

Det er bare super super lækkert  

Anmeld

19. september 2011

bøgelund

MissChrista skriver:

Jaa. Wuhuuu.. Vi flyttede jo d 1 august, og der besluttede vi os for, at nu ville vi lave madplan til en hel uge af gangen, og så handler jeg ind hver mandag.. Det er simptlehen utroligt at man kan spare så meget på det .. Før der brugte vi nok.. jamen 5-6000 på mad i måneden.. Nu har jeg lige været nede og handle ti lhele ugen (med rugbrød og pålæg og frugt og MME ti lsønnen og aftensmad osv osv) for 351 kroner Hvor er det fedt 
sidste uge brugte vi 400 kroner.. Det kan altså godt betale sig

Ville bare dele en optur på min vej  

det lyder jo bare så lækkert og enkelt.. vi flytter 1/11-11.. så starter jeg sku os..

har prøvet et par gange før.. men det ender altid galt.. 

mit problem, (problem og problem) er at både mine forældre, svigerforældre og et vennepar altid er spontane.. vi kan aftale om middagen, at vi skal spise sammen om aftenen.. og så har jeg måske enten taget kød op, eller så skal det skubbes og så kan jeg ikke finde rundt i det.. 

og så dropper jeg det...

hvad gør i hvis i pludselig får en voldsom trang til noget andet end på listen?

Anmeld

19. september 2011

Nadia&Daniel

N uhavde vi så godt nok både hakket svinefars og koteletterne i fryseren, så det er jo alligevel en del at spare der, men altså.. Jeg lavede bare en madplan, og så laver jeg dem ofte sådan, så man skal bruge de samme ingredienser i nogle af retterne, så man spare lidt der også..
Men det er stadig god mad vi skal have I denne uge skal vi f.eks. ha:

I dag: Kylling og grøntsager bagt i ovn
Tirsdag: Hjemmelavet burgere
onsdagen: Pitabrød
torsdag: Koteletter med porre og bønner og smørstegte kartofler
Fredag: frikadeller
Lørdag: wok mad med svinekød og grøntsager og ris
Søndag; rugbrød

Det er bare super super lækkert  

Super - lyder lækkert

Anmeld

19. september 2011

Nadia&Daniel

bøgelund skriver:

det lyder jo bare så lækkert og enkelt.. vi flytter 1/11-11.. så starter jeg sku os..

har prøvet et par gange før.. men det ender altid galt.. 

mit problem, (problem og problem) er at både mine forældre, svigerforældre og et vennepar altid er spontane.. vi kan aftale om middagen, at vi skal spise sammen om aftenen.. og så har jeg måske enten taget kød op, eller så skal det skubbes og så kan jeg ikke finde rundt i det.. 

og så dropper jeg det...

hvad gør i hvis i pludselig får en voldsom trang til noget andet end på listen?

Kender det alt for godt

Anmeld

19. september 2011

bøgelund

Nadia&Daniel skriver:

Kender det alt for godt

det er bare irriterende.. men så må vi jo lære at aftale en anden dag.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.