Det gi'r pote at handle ind til en uge af gangen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Nadia&Daniel

bøgelund skriver:

det er bare irriterende.. men så må vi jo lære at aftale en anden dag.. 

Vi plejer at sige, at så kommet vi med kødet, og så giver de andre tilbehøret (+ ekstra kød)..  Eller gør det dumme, smider det ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

bøgelund

Nadia&Daniel skriver:

Vi plejer at sige, at så kommet vi med kødet, og så giver de andre tilbehøret (+ ekstra kød)..  Eller gør det dumme, smider det ud

tja, men min kæreste har 3 søskende , samt hans mor og far.. så der skal meget kød til.. så der tager jeg ikke kød med.. 

vil prøve den madplan nu... det lyder godt.. 

Anmeld

19. september 2011

Carina1977

Mamalou skriver:

Har du prøvet grøntsager på frost? I Rema koster en pose 10kr og der er også med broccoli og blomkål. Det er dejlig nemt - og billigt!

Er det så hvor der kun er brocoli og blomkål i? Fordi min søn kan hverken lide kogte gulerødder eller ærter  Og jeg synes tit de der frost-grøntsager indeholder dette.

Anmeld

19. september 2011

Mor Christa

Carina1977 skriver:

Ok, jeg er godt nok imponeret 

Gid jeg kunne gøre det samme  men altså, jeg synes bare det hurtigt løber op, når man både skal have gulerødder, agurk, tomater, peberfrugt osv.

Hmm måske jeg skulle overveje kun købe de billige grøntsager 

Problemet er også at jeg kun får grøntsager i min søn, hvis det er blomkål eller brocoli, og når man skal købe sådan et til hver dag....så bliver det hurtigt dyrt 

Hvad gør i med grøntsager? Kunne godt bruge gode råd 

Uh ja så er det træls jo.. Jamen typisk laver vi bare en madplan, hvor man bruger mange af de samme ingredienser ti lretterne. eksempel. i denne uge skal vi bruge kartofler til 3 dage, gulerødder til 3 dage osv osv.. PÅ den måde bliver det dejlig nemt .. 

Anmeld

19. september 2011

Sara.

Carina1977 skriver:

Er det så hvor der kun er brocoli og blomkål i? Fordi min søn kan hverken lide kogte gulerødder eller ærter  Og jeg synes tit de der frost-grøntsager indeholder dette.

Man kan i hvert fald købe nogen kun med brokkoli :-)

Anmeld

19. september 2011

Mor Christa

bøgelund skriver:

det lyder jo bare så lækkert og enkelt.. vi flytter 1/11-11.. så starter jeg sku os..

har prøvet et par gange før.. men det ender altid galt.. 

mit problem, (problem og problem) er at både mine forældre, svigerforældre og et vennepar altid er spontane.. vi kan aftale om middagen, at vi skal spise sammen om aftenen.. og så har jeg måske enten taget kød op, eller så skal det skubbes og så kan jeg ikke finde rundt i det.. 

og så dropper jeg det...

hvad gør i hvis i pludselig får en voldsom trang til noget andet end på listen?

Så, ja så bliver det da hurtigt bøvlet. Men når vi får lyst til ngoet andet, eller får lavet en spontan aftale, så gemmer vi retten til dagen efter eller ugen efter.. >Vi kan også sagtens "bytte rundt" på retterne  

Anmeld

19. september 2011

Mira0911

MissChrista skriver:

Jaa. Wuhuuu.. Vi flyttede jo d 1 august, og der besluttede vi os for, at nu ville vi lave madplan til en hel uge af gangen, og så handler jeg ind hver mandag.. Det er simptlehen utroligt at man kan spare så meget på det .. Før der brugte vi nok.. jamen 5-6000 på mad i måneden.. Nu har jeg lige været nede og handle ti lhele ugen (med rugbrød og pålæg og frugt og MME ti lsønnen og aftensmad osv osv) for 351 kroner Hvor er det fedt 
sidste uge brugte vi 400 kroner.. Det kan altså godt betale sig

Ville bare dele en optur på min vej  

Det er så lækkert når man kan spare så meget... 

Vi handler også til en uge af gangen... Det svinger mellem 300 og 500 kr pr uge... 

Anmeld

19. september 2011

Mor Christa

Mira0911 skriver:

Det er så lækkert når man kan spare så meget... 

Vi handler også til en uge af gangen... Det svinger mellem 300 og 500 kr pr uge... 

Ja, præcis. Det er nemlig vildt billigt Så for mad, MME osv der bruger man jo kun mellem 1200 - 2000 i måneden!!

Anmeld

19. september 2011

Mca<3

Vi handler også ind til en hel uge af gangen i netto og der er ingen lækkerier .. Det koster ca 2000 pr uge ???   Hvad køber du

Anmeld

19. september 2011

bøgelund

MissChrista skriver:

Så, ja så bliver det da hurtigt bøvlet. Men når vi får lyst til ngoet andet, eller får lavet en spontan aftale, så gemmer vi retten til dagen efter eller ugen efter.. >Vi kan også sagtens "bytte rundt" på retterne  

det hjælper vel heller ikke at bytte for meget rundt på retterne, hvis man fx 2 dage i træk skal bruge mange af de samme ting? jeg må prøve mig frem.. er spændt på om vi kan holde det..

det skal vi... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.