Det gi'r pote at handle ind til en uge af gangen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Det lyder sgu godt Og ikke fattigmands-agtigt Haha .. 

Ligger du din ud hver uge så ? Så skal vi andre ikke tænke Hehe
Jeg har rester til idag .. Så dét er billig mad (; Kæresten er først hjemme 20.30 .. Så gider jeg ikke stå og lave alt muligt  

Det kan jeg godt forstå du ikke gider Jeg laver heller aldrig mad når kæresten er til fodbold eller sådan noget. Så får jeg bare rugbrød, og Victor får et eller andet nemt..
Haha Ja det kunne være smart, at lave en gruppe "Christinas madplaner" Tsk tsk !!! Jeg kunne nu også godt bruge at folk lagde nogle madplaner ud, så jeg ikke skulle tænke selv  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Maja_4000

MissChrista skriver:

Det kan jeg godt forstå du ikke gider Jeg laver heller aldrig mad når kæresten er til fodbold eller sådan noget. Så får jeg bare rugbrød, og Victor får et eller andet nemt..
Haha Ja det kunne være smart, at lave en gruppe "Christinas madplaner" Tsk tsk !!! Jeg kunne nu også godt bruge at folk lagde nogle madplaner ud, så jeg ikke skulle tænke selv  

Skal have lasagne .. Det elsker Caroline , så det får vi bare begge to .. Super nemt Hehe .. Men jeg er heller ikke så god til rugbrød .. Kun hvis der er sild , fiskefileter , lun leverpostej osv :b

Ja , dét var en god idé ! :b Synes alle dem på nettet altid indeholder underlige krydderier osv. .. Og så er det sgu ikke billigt længere

Anmeld

19. september 2011

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Skal have lasagne .. Det elsker Caroline , så det får vi bare begge to .. Super nemt Hehe .. Men jeg er heller ikke så god til rugbrød .. Kun hvis der er sild , fiskefileter , lun leverpostej osv :b

Ja , dét var en god idé ! :b Synes alle dem på nettet altid indeholder underlige krydderier osv. .. Og så er det sgu ikke billigt længere

Præcis. Jeg bruger heller ALDRIG dem på nettet, netop fordi der altid er alt mulig weird i, som man jo aldrig kunne finde på at købe hvis ikke de stod på den skide opskrift Så jeg laver bare min egen  Så kan man også lave den ud fra havd man har i skabene osv   

Anmeld

19. september 2011

ESV

Maja_4000 skriver:

Vi har også sagt det i laaaang tid .. Men pengene er sgu små for tiden , så vi SKAL altså til og tage os sammen :b Det bliver jo ikke ligefrem bedre , når jeg skal på su 

Du kan da lige få min også som lidt "luksus", så er der endnu mere inspiration.

hel kylling med ovnbagte rodfrugter

Kartoffel/porre suppe med bacon drys på toppen

pitabrød med kylling

rester af suppen

kyllingefrikadeller med kogte kartofler og gulerødder

medister med kogte grøntsager

Anmeld

19. september 2011

LilleMie

MissChrista skriver:

haha sådan gjorde vi også før i tiden - men det er så trlæs at handle ind hver dag Du bliver VIRKELIG lettet over at vide hvad I skal have at spise hver dag , og vide at der allerede er handlet ind til det.. Det giver så meget luft i hverdagen
Kan kun anbefale at komme igang  

Jeg kan allerede mærke, jeg føler mig lettet - lidt tosset det ved jeg godt ! Har lyst til at starte nu faktisk, men må hellere vente en uges tid eller to, alt er kaos herhjemme nu pga. flytningen!

Hvad gør du med mælk? For vi drikker nok ca. en liter om dagen og vi er vandt til, at den er frisk hele tiden (og uge gammelt mælk lyder umiddelbart ikke så lækkert).

Anmeld

19. september 2011

Mor Christa

LilleMie skriver:

Jeg kan allerede mærke, jeg føler mig lettet - lidt tosset det ved jeg godt ! Har lyst til at starte nu faktisk, men må hellere vente en uges tid eller to, alt er kaos herhjemme nu pga. flytningen!

Hvad gør du med mælk? For vi drikker nok ca. en liter om dagen og vi er vandt til, at den er frisk hele tiden (og uge gammelt mælk lyder umiddelbart ikke så lækkert).

Det er også bare dejligt Ja - det er en super ide at starte i forbindelse med en flytning, det gjorde vi også :0) det virkede super ..
lige med mælk, der køber jeg 2 liter om mandagen, 2 liter om onsdagen og 2 liter om fredagen   Så er lige af sted efter mælk - men herregud  

Anmeld

19. september 2011

Carina1977

MissChrista skriver:

Jaa. Wuhuuu.. Vi flyttede jo d 1 august, og der besluttede vi os for, at nu ville vi lave madplan til en hel uge af gangen, og så handler jeg ind hver mandag.. Det er simptlehen utroligt at man kan spare så meget på det .. Før der brugte vi nok.. jamen 5-6000 på mad i måneden.. Nu har jeg lige været nede og handle ti lhele ugen (med rugbrød og pålæg og frugt og MME ti lsønnen og aftensmad osv osv) for 351 kroner Hvor er det fedt 
sidste uge brugte vi 400 kroner.. Det kan altså godt betale sig

Ville bare dele en optur på min vej  

Uhh jeg kan godt nok ikke handle for så lidt...heller ikke selvom jeg handler ind 1 gang ugentligt, og vi er altså kun mig og min søn på 11 år 

Jeg tror vi handler ind for 6-700 kr. i ugen.

Får i grøntsager og frugt hver dag så?

Anmeld

19. september 2011

Georgia

Frk. Himmelblå skriver:

Halløj

Hvor handler du? Og hvad indeholder madplanen? Jeg mener, står den på havregrød og spagetti-heinz eller er der lækkerier i indkøbskurven? 

Jeg er imponeret

Ja vi for også lækker, sund mad til 4 mennesker for under 500 kr. om ugen!!

Anmeld

19. september 2011

LilleMie

MissChrista skriver:

Det er også bare dejligt Ja - det er en super ide at starte i forbindelse med en flytning, det gjorde vi også :0) det virkede super ..
lige med mælk, der køber jeg 2 liter om mandagen, 2 liter om onsdagen og 2 liter om fredagen   Så er lige af sted efter mælk - men herregud  

Det er heller ikke et problem, var bare nysgerrig  Jeg cykler lige forbi flere supermarkeder på vej hjem fra arbejde og så det vil ikke tage mange minutter at købe et par liter mælk lidt oftere!

Det kunne være så godt at komme i gang nu, at det hele bare er kørt ind i en fast rutine inden baby kommer, så er der ikke endnu en ny ting, vi skal vænne os til, hihi !

Anmeld

19. september 2011

Mor Christa

Carina1977 skriver:

Uhh jeg kan godt nok ikke handle for så lidt...heller ikke selvom jeg handler ind 1 gang ugentligt, og vi er altså kun mig og min søn på 11 år 

Jeg tror vi handler ind for 6-700 kr. i ugen.

Får i grøntsager og frugt hver dag så?

ja - vi går meget op i at få grøntsager til aftensmad især! min kæreste og min søn får også frugt HVER dag, jeg er dog ikke så god til det der frugt ..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.