Selv medbringe bleer på fødegangen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

Frøken J.

SiljasMoar skriver:

Uhh så det snart hvor spændende.. Glæder mig til at læse når du har født ja det kan jeg godt forstå, ville heller ik syns det var fedt at dele fødselsdag med mit barn. Han/hun skal ha deres helt egen specielle dag

Glæder mig til at fortælle! Ligger hver aften og forestiller mig, når det er mig, der skal oprette en tråd og hvordan den skal lyde.. Hehe "Hej allesammen! I nat fødte jeg vores datter, ****, som vejede det og det og var så og så lang, blablabla". Hehe. Det bliver kæmpestort

Præcis! Ville også synes det avr synd for kæresten, for det er klart, at primære fokus altid vil ligge på barnet den dag, og han skal jo ikke glemmes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Nåh ja for søren, det har jeg godt hørt om. Det er jeg slet ikke blevet tilbudt, men har også talt med en anden fra Århus som er blevet tilbudt. gad vide hvad de vælger det ud fra? Hmm!

Er du blevet tilbudt at deltage i et forskningsprojekt ang. immunsystemet og for tidlig fødsel? Hvor man skal have taget en røvfuld blodprøver, hvis man føder til normal tid, så de kan følge med i ens immunsystem?.. Jeg har sagt ja, så skal vist rende på Skejby sådan 3 gange om ugen for at få taget blod. Brrr!

Jeg tror det er lidt en lodtrækning med det projekt

Har sagt nej til det der med immunforsvaret. Vil egentlig rigtig gerne, men orker ikke at rende derud og få taget blodprøver hele tiden.. Slet ikke med bækkenløsning. At køre i bus er så absolut ingen fornøjelse

Anmeld

30. august 2011

Silja&Noam

Frøken J. skriver:

Glæder mig til at fortælle! Ligger hver aften og forestiller mig, når det er mig, der skal oprette en tråd og hvordan den skal lyde.. Hehe "Hej allesammen! I nat fødte jeg vores datter, ****, som vejede det og det og var så og så lang, blablabla". Hehe. Det bliver kæmpestort

Præcis! Ville også synes det avr synd for kæresten, for det er klart, at primære fokus altid vil ligge på barnet den dag, og han skal jo ikke glemmes

Nej det skal han da ik ha ha du lyder præcis som mig hold k*** hvor man tænker mange tanker, om alt muligt!! og det er lige så slemt anden gang skal jeg hilse og sige jeg har tilsyneladende glemt ALT om at være gravid, så læser igen, alle mine graviditets bøger og surfer nettet tyndt for Info

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Jeg tror det er lidt en lodtrækning med det projekt

Har sagt nej til det der med immunforsvaret. Vil egentlig rigtig gerne, men orker ikke at rende derud og få taget blodprøver hele tiden.. Slet ikke med bækkenløsning. At køre i bus er så absolut ingen fornøjelse

Det kan jeg sagtens følge dig i Jeg tror bare jeg keder mig, så tænkte hvorfor ikke Især når det er så tæt på.. Og de vil gerne refundere mine buspenge, så pyt. Men må hellere begynde at huske mine jerntilskud, hvis de skal tage så mange blodprøver. hehe.. 

Anmeld

30. august 2011

Mettemus

Frøken J. skriver:

Super, tak for svar  Hvordan var det, du fik kejsersnit, gjorde du ikke? Så er man vel indlagt på en anden måde/længere tid?

NJaij?

Øh ...

Ammehjernen kan ikke lige huske hvordan man normalt er indlagt, men vi lå første nat på Y2 og anden nat på patienthotellet hvor vi blev udskrevet fra på dag tre om formiddagen. Så vidt jeg husker er det normal kutyme på Skejby at førstegangsfødende får to overnatninger. Mor og barn bor gratis, far betaler for overnatning + mad. Det er lidt pricy på patienthotellet - 250 kr for overnatning + 90 kr pr måltid (Det er så også god mad, modsat Y2 hvor det er rigtig hospitalsmad, men alligevel - det endte med at koste ca. 500 kr at have far med i to dage!)

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

SiljasMoar skriver:

Nej det skal han da ik ha ha du lyder præcis som mig hold k*** hvor man tænker mange tanker, om alt muligt!! og det er lige så slemt anden gang skal jeg hilse og sige jeg har tilsyneladende glemt ALT om at være gravid, så læser igen, alle mine graviditets bøger og surfer nettet tyndt for Info

Det er da bare vidunerligt, at det er lige så fedt for dig 2. gang! Ellers tænker jeg det hurtigt kunne blive kedeligt, hvis man begynder at tænke: "Jajaaa, det har jeg prøvet før"  

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Mettemus skriver:

NJaij?

Øh ...

Ammehjernen kan ikke lige huske hvordan man normalt er indlagt, men vi lå første nat på Y2 og anden nat på patienthotellet hvor vi blev udskrevet fra på dag tre om formiddagen. Så vidt jeg husker er det normal kutyme på Skejby at førstegangsfødende får to overnatninger. Mor og barn bor gratis, far betaler for overnatning + mad. Det er lidt pricy på patienthotellet - 250 kr for overnatning + 90 kr pr måltid (Det er så også god mad, modsat Y2 hvor det er rigtig hospitalsmad, men alligevel - det endte med at koste ca. 500 kr at have far med i to dage!)

Ah okay, jeg troede man var længere på sygehuset grundet operation

Altså jeg tror maden følger med nu her, det står i hvert fald på deres hjemmesider. Men ja, nemlig. 500 bobs, hvis man er der i 2 dage.. Og man (jeg) vil jo helst ikke være alene om det lige den første tid.

Anmeld

30. august 2011

<3

Madam Blå skriver:

Har nemlig talt med min jordemoder om det - og der er jo som regel både jordemoder, en studerende, sygeplejerse eller sosu. Og en af dem, kan snildt tage billedet

Hehe - ja, jeg ved det ikke. Havde selv tænkt at tage en pakke med, hvis jeg skulle være der i to dage. Man kan jo altid tage den med hjem igen Men worst case, man ikke har nok bleer med - så er jeg sikker på, at man kan finde nogle derude.

(Tænker bare at det er en fin post for sygehuse at spare penge på - hvis man selv skal medbringe bleer..)

Snak med jm om det. Der er som regel masser af muligheder også fødslen ikke går lige som den skal og mener at bleer mm er noget hospitalerne får doneret

Anmeld

30. august 2011

Moar'en

Frøken J. skriver:

Ah okay, jeg troede man var længere på sygehuset grundet operation

Altså jeg tror maden følger med nu her, det står i hvert fald på deres hjemmesider. Men ja, nemlig. 500 bobs, hvis man er der i 2 dage.. Og man (jeg) vil jo helst ikke være alene om det lige den første tid.

Vi fødte godt nok os på skejby, men min "tid" kan ikke bruges til noget, for det var et meget anderledes forløb end nogen andre vil få Men ville bare lige skrive at prisen er 250 kr pr døgn hvor det kun er morgenmaden der er med, frokost og aftensmad betales ved resturanten når i tager for jer Og det er selvfølgelig gratis for dig og bebs

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Moar'en skriver:

Vi fødte godt nok os på skejby, men min "tid" kan ikke bruges til noget, for det var et meget anderledes forløb end nogen andre vil få Men ville bare lige skrive at prisen er 250 kr pr døgn hvor det kun er morgenmaden der er med, frokost og aftensmad betales ved resturanten når i tager for jer Og det er selvfølgelig gratis for dig og bebs

Altså gælder det kun far, eller også mor? For der står sådan her på hjemmesiden:

Ordinært barselsophold for mor og nyfødt barn, inkl. fuld forplejning  Gratis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.