Selv medbringe bleer på fødegangen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

Frøken J.

SiljasMoar skriver:

Altså nu har jeg ik født på Skejby men vi sku ik selv ha bleer med. Vi fik fra sygehuset i al den tid vi var der. Mht billedet ville jeg ønske jeg havde tænkt tanken. Har kun et billede fra fødslen men det var jordemoderen der tog det. Men der var en rigtig jordemoder og en studerende på min stue så tænker man sagtens kan spørge en af dem men ellers syns jeg bare du skal spørge. Hvad siger din kæreste selv til det med at være fotograf?

Hmm.. Måske skal jeg tage en med for en sikkerhedsskyld (en pakke altså), og så bare lade som om jeg ikke har den med før det bliver absolut nødvendigt. Hehe

Min kæreste vil gerne tage billeder sådan undervejs og bagefter når hun skal vejes og sådan. Jeg har ikke spurgt om når hun skal op på maven, men jeg synes ikke han skal tage billeder der. Det er så stort for ham, og han glæder sig så meget. Det er det første genetiske familiemedlem han møder, da han er adopteret, så jeg vil ikke en gang spørge ham om han vil, for jeg synes han fortjener at nyde det første øjeblik lige så meget som mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Mor Christa

Frøken J. skriver:

Tak for tippet! Så er det hende jeg må have fat i. Hehe Mener du to pakker bleer eller bare to bleer? Har en pakke med 27 i, ved ikke om det er nok? Ellers kan vi jo altid få vores forældre til at suse ud efter flere, det er ikke det..

hihi Mener bare to bleer. Min kærestes forældre og mine forældre kom alligevel samme dag, som Victor er født - så hvis de nu IKKE havde nogen bleer, så kunne de nemlig tage med.. 27 bleer er RIGELIGT .. (Med mindre i har tænkt jer at tage på mini-ferie på Skejby ;D)
Men de har hvert fald bleer til lige når prinsessen er kommet ud - der viser hende der jordemoder jer lige hvordan man ordner sådan en gang skiftning med ble og det hele..

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Maja_4000 skriver:

Nu fødte jeg på Roskilde .. Men der var maaange bleer :b 

Hvis du skal på patienthotellet skal du nok selv have med .. Men det kommer 1. gangs fødende vidst ikke så tit

Takker  Jeg skal til JM i morgen, så der skal jeg også spørge ind til hvor længe man bliver efter fødslen osv., så der finder jeg måske ud af noget nærmere  

Anmeld

30. august 2011

Madam Blå

Skal du ikke til jordemoder snart? Så kan du spørge hende, hvordan det er. Hun ved, om de har bleer på patienthotellet. Og du kommer jo højst sandsynligt derhen og ikke på deres mor-barn-afsnit.

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Har nemlig talt med min jordemoder om det - og der er jo som regel både jordemoder, en studerende, sygeplejerse eller sosu. Og en af dem, kan snildt tage billedet

Hehe - ja, jeg ved det ikke. Havde selv tænkt at tage en pakke med, hvis jeg skulle være der i to dage. Man kan jo altid tage den med hjem igen Men worst case, man ikke har nok bleer med - så er jeg sikker på, at man kan finde nogle derude.

(Tænker bare at det er en fin post for sygehuse at spare penge på - hvis man selv skal medbringe bleer..)

Har du egentlig spurgt hende hvor længe man får lov at blive på Skejby som førstegangsfødende? Skal selv til JM i morgen og regner med at spørge, så nu må vi se. Men det var sørme mange mennesker. Så må der være én med frie hænder. Hehe!

Ja, jeg tænker også at en pakke må være fin. Og den fylder jo ikke meget. Skulle det komme så vidt at det ikke er nok, så er jeg ikke i tvivl om, at enten hans eller mine forældre vil lege stik-i-rend-personer

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Skal du ikke til jordemoder snart? Så kan du spørge hende, hvordan det er. Hun ved, om de har bleer på patienthotellet. Og du kommer jo højst sandsynligt derhen og ikke på deres mor-barn-afsnit.

Jo, i morgen Der har jeg også tænkt mig at spørge nærmere.. Synes der var så mange ting jeg ville spørge om, men har glemt at skrive dem ned. Nogle idéer?

1. Hvor længe man får lov at blive efter fødslen
2. HVOR man er henne efter fødslen

Og så har jeg glemt resten  

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

MissChrista skriver:

hihi Mener bare to bleer. Min kærestes forældre og mine forældre kom alligevel samme dag, som Victor er født - så hvis de nu IKKE havde nogen bleer, så kunne de nemlig tage med.. 27 bleer er RIGELIGT .. (Med mindre i har tænkt jer at tage på mini-ferie på Skejby ;D)
Men de har hvert fald bleer til lige når prinsessen er kommet ud - der viser hende der jordemoder jer lige hvordan man ordner sådan en gang skiftning med ble og det hele..

Jamen jeg regnede lige med at tage sådan et års tid derinde, sådan med fuld forplejning Ej okay! (syv-ni-tretten, hvis nu noget går galt). Og fedt man får det vist! Jeg har panikket lidt over ikke at kende teknikken, så prøvede faktisk at skifte ble på en bamse for nylig bare for at prøve. Haha 

Anmeld

30. august 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Har du egentlig spurgt hende hvor længe man får lov at blive på Skejby som førstegangsfødende? Skal selv til JM i morgen og regner med at spørge, så nu må vi se. Men det var sørme mange mennesker. Så må der være én med frie hænder. Hehe!

Ja, jeg tænker også at en pakke må være fin. Og den fylder jo ikke meget. Skulle det komme så vidt at det ikke er nok, så er jeg ikke i tvivl om, at enten hans eller mine forældre vil lege stik-i-rend-personer

Man bliver hurtigst muligt sendt fra fødegangen og ned på patienthotellet.. Altså ca 4-6 timer efter man har født. Derfor jeg har valgt at tage hjem efter fødslen - gider ikke derned og ligge Og på patienthotellet kan man være i to dage, som udgangspunkt. Hvis man virkelig har behov for det, kan man være der længere, men standarden er at man kommer hjem efter to dage

En pakke er sikkert rigeligt - men ja, de fylder jo ikke så meget at have med. Og skulle det ikke være nok, så må en eller anden jo rende efter bleer for dig

Anmeld

30. august 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Man bliver hurtigst muligt sendt fra fødegangen og ned på patienthotellet.. Altså ca 4-6 timer efter man har født. Derfor jeg har valgt at tage hjem efter fødslen - gider ikke derned og ligge Og på patienthotellet kan man være i to dage, som udgangspunkt. Hvis man virkelig har behov for det, kan man være der længere, men standarden er at man kommer hjem efter to dage

En pakke er sikkert rigeligt - men ja, de fylder jo ikke så meget at have med. Og skulle det ikke være nok, så må en eller anden jo rende efter bleer for dig

Det var ikke længe! Patienthotellet, er det ikke noget med man skal betale for at være der? Og er det mon sådan man kan ringe efter hjælp og de kommer over, hvis man ikke kan finde ud af det med baby? Ja, jeg kan jo spørge JM, men hvis nu du havde hørt noget

Anmeld

30. august 2011

Mor Christa

Frøken J. skriver:

Jamen jeg regnede lige med at tage sådan et års tid derinde, sådan med fuld forplejning Ej okay! (syv-ni-tretten, hvis nu noget går galt). Og fedt man får det vist! Jeg har panikket lidt over ikke at kende teknikken, så prøvede faktisk at skifte ble på en bamse for nylig bare for at prøve. Haha 

!!!! Ej, det tror jeg faktisk også at jeg gjorde dengang jeg endnu ikke havde født. Mener jeg skiftee på en gammel babyborn haha..
men ja - de er simpelthen SÅ søde alle sammen. De hjælper virkelig én, også selvom det er nogle dumme spørgsmål, som hvor stramt skal bleen sidde osv osv. Ja - det er super, at man lige får det vist. Jeg anede ikke hvordan man satte sådan en ble der på! hehe
Men tror du skal regne med der er bleer. ´Men hvis du vil være på den sikre side, så tag nogle stykker med, og ellers må mutti hente nogle for jer
Vi var kun på sygehuset 1½ dag, så vi havde på ingen måde brug for 27 bleer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.